Audi A3: toerental schommelt, en valt 1sec terug bij gasgeven (vertraging

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

goeiedag,

ik heb zelf een audi a3 occasion gekocht uit 1997 met 120.000 km op de teller, maar ik kom er achter dat als ik soms gas geeft me toerental eerts 1 of een halve seconden naar benedengaat en dan pas gas geeft zeg maar, dit betekend als ik wil optrekken bij een stoplicht en ik geef gas en laat tegelijk me koppeling opkomen dat hij of heel veen moeite heeft of soms gewoon afslaat, als ik eerst een korte gas stoot geef en dan pas weg rij gaat het altijd goed.

ook schommelt bij het stationair lopen mijn toerental tussen de 900 en de 750 toeren.

heeft iemand een idee wat dit kan zijn hoe dit op te lossen is en wat dit meestal gaat kosten.

r1talin

Geplaatst door r1talin (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

kay laat eerst het storings geheugen eens uitlezen daar zit misschien wel een storing in.
zo niet kijk dan eens of er geen vacuum lek zit in een slang aansluiting.
en als dat goed is kijk dan eens of ge gasklep niet vervuilt is.
maar met het eerste beginnen.
groetjes jan.

melvinrc (0), 17 jaar geleden

Kay ik heb dit probleem ook, exact de zelfde kenmerken.
Wat ik al heb gedaan, LMM vervangen, gasklephuis gereinigd en gereset beide weinig resultaat.
Wel wil ik nog de temp sensor vervangen en de aanvoerslang naar de gasklephuis vervangen er schijnt hier een klepje in te zitten die wel eens raar kan doen. Ik laat het weten als dit resultaat geeft, ook als het geen positief effect heeft.
Het is wel een heel hinderlijk probleem aangezien de motor niet vlot reageert op gasgeven.

(beetje oud bericht maar er staat geen oplossing)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.