Renault Laguna: laguna distributie toch wat anders

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DTI

In een eerder bericht (distributieriemversprongen en ANWB) gaf ik aan dat ik de reparatievoortgang zou melden.

Nu distributieriem vervangen maar was niet de oorzaak van het probleem
na compressiemeting blijt dat (ik dacht) cilinder 3 30 bar compressie geeft (cil 4 niet gemeten) maar cilinder 1 en 2 geen compressie meer hebben...
koppakking mogelijk defect.
vanmiddag de kop er af en verder onderzoeken

nu heb ik een vraag is dit een vaker voorkomend probleem bij deze auto's met die km stand (237dkm).
en waar ik (onterecht?) bang voor ben is het alleen de koppakking of is het onderblok ook gescheurd?
komt dat vaker voor bij deze motoren?

de spanning is erg groot en moeten wachten is lastig...

wie kan mij van info voorzien.

websurfer

Geplaatst door websurfer (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

195 Reacties

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

michael ik ben bang dat je krommekleppen hebt doordat je distrubutiriem versprongen is of er meer schade dan alleen kleppen is kun je pas beoordelen als de cilinderkop eraf is.

groetjes jan.

websurfer (0), 17 jaar geleden

Jan,

bedankt voor het antwoord maar ik denk/hoop dat je ongelijk hebt aangezien cilinder 3 wel een volle compressie heeft (4 is niet gemeten) als de kleppen krom zouden zijn (en dus tegen de zuiger aan zou zijn gekomen) zou dat toch ook gelden voor cilinder 3

morgen zal ik wel meer horen .....

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

michael dat hoeft niet want het is maar welke zuiger er boven in stond toen het mis ging maar ik hoop het ook voor je maar ik denk het jammer genoeg toch niet maar net wat je zegt als de kop eraf is weet je het zeker.

groetjes jan.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Jan,

morgen zullen we het weten...
ik heb zoals al gezegt toch goede hoop aangezien ik een km of 4 doorgereden heb na dat ik geconstateerd had dat er geen trekkracht meer was
de motor heeft dus minimaal een aantal keer (met 100km/u) een volledige slag kunnen maken
dat zou toch betekenen dat de "klap" op alle zuigers/kleppen zou moeten voordoen
(dit kon je niet weten want dat staat in de eerder afgesloten post.)

de renault garage heeft ook al aangegeven dat men er niet zeker van was dat de riem niet meer op tijd stond
wat ik wel een beetje vreemd vindt want dat controleer je toch voordat je gaat demonteren denk dan maar als niet vakman.

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

michael als vakman zo ik dat ook denken dat je de boel controleerd voordat je demonteerd.

groetjes jan.

websurfer (0), 17 jaar geleden

Net van garage te horen gekregen dat het toch de koppakking is (weggeslagen tussen cilinder 1 en 2)
dat is alvast een gelukje nu de rekening nog........
en een dag wachten want de pakking was niet in huis maar... vrijdag als het goed is klaar.

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

michael dat valt gelukkig mee.

groetjes jan.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

De raparatie gelukkig wel ja
de rekening weet ik nog niet maar ik ben blij dat ik mijn vakantie geld al heb uitgegeven aan de vakantie
daar kan ik dus al niet maar aankomen

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Net bericht van garage gehoord koppakking is klaar maar auto nog niet.
blijkt dat oorzak van koppakking gevonden is (verwacht men tenminste) namelijk een dieselpomp die niet op tijd staat t.o.v. de polie
distributie staat op tijd maar pomp heeft verkeerde timing (wist niet dat dat kon) waardoor de extra termische belasting op de motor de veroorzaker is van de lekke pakking.

nu dinsdagochtend weer klaar
rekening navenant hoger dus weer,,,,,,......

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb ik nog nooit van gehoord vind het maar dubieus, dat een vekeerde pomptiming een kop pakking kan kosten ?
we horen het gr jan

geert3496 (0) PRO, 17 jaar geleden

Je moet het maar kunnen uitleggen, zeg ik altijd.

Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden

Wazig verhaal. Staat de pomptiming zoveel verkeerd dan gaat bij deze DTi tijdens het rijden het storinglampje van de inspuiting branden. Dit wordt NIET als een storing opgeslagen.

websurfer (0), 17 jaar geleden

net weer de garage gebeld nu nog niet klaar de spanner/stelwiel van de pomp is defect?

ik voel mij zo langzamerhand steeds meer voorgelogen:
kleine opsomming:
eerst distributie vervangen (zonder kijken of dit echt de oorzaak was)
3 keer te horen gekregen dat hij "morgen" klaar was en nu dus nog niet klaar
donderdag te horen gekregen dat de auto loopt maar nog niet lekker (timing pomp)
vrijdag te horen gekregen dat dinsdag klaar en nu weer woensdag
vandaag te horen gekregen dat de auto niet loopt omdat stelwiel defect is?? (a 70 euro)

dat hadden ze toch ook al tijdens de vervanging van de distributieriem moeten zien?

als dit zo doorgaat is renault weer een klant kwijt want dit kan echt niet zo.

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

vraag wel alle oude onderdelen terug dan kun je misschien nog eens bij een ander te rade gaan.
Als ze die nog niet weggegooid hebben natuurlijk maar hou je poot (voet ) stijf en eis de vervangen onderdelen op succes jan

web_surfer (0), 17 jaar geleden

kom net bij de garage vandaan (mocht leen auto ophalen)

wat blijkt in de pomppolie zitten veren (voor vervroeging van de inspuiting)die beide gebroken zijn
wat gebeurt er dan dat je wilt versnellen maar de dieselpomp spuit nog in alsof je langzaam rijd.

en dus hogere temperatuur endus de koppakking defect
heb de pakking gezien en er zit een gat van ongeveer 1 cm tussen de cilinders in (in de pakking dus)

de monteur heeft alles uitgelegt want ook hij zat er mee aan dat dit pas laat ontdenkt was en lijkt allemaal plausibel
hij gaf ook aan dat ze een "voorzichtige" rekening zouden presenteren

morgen waarschijnlijk weer klaar?!

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

sorry maar ik kan dit niet bevatten als je weinig brandstof krijgt zou ik zeggen dan loopt de auto slecht maar dat daar een koppaking van stuk gaat ik kan er niet bij, maar misschien dat meer mensen op dit forum het al eens mee hebben gemaakt of er een duidelijke verklaring voor hebben
Ik weet ook niet alles en je bent nooit te oud om te leren.
ben beniewd gr jan

web_surfer (0), 17 jaar geleden

het verhaal is dat de motor wel loopt (iets minder kracht) maar dat doordat hij minder brandstof krijgt en dus wel dezelfde energie moet leveren dit een zwaardere (termische) belasting geeft en een zwakke plek opzoekt (is koppakking)
de motor krijgt natuurlijk wel de brandstof maar op en andere dan ideale timing

dat is mij tenminste verteld.

flow (0), 17 jaar geleden

Ik geloof niet,dat als alles in orde zou zijn dat het diesel mengsel in het ontbrandings ruimte de motor zo veel afkoeld ik vind het maar een raar verhaal,ik weet wel als een brandstofpomp niet op tijd staat dat dan wel de temperatuur omhoog gaat in de motor maar dat die dan de koppakking eruit duwt hhhhmmm dus zou die meer als 120 graden moeten zijn geweest en dat wordt die niet,hoe ik al zei ik vind het een raar verhaal.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Ik heb te weinig inhoudelijke kennis hiervan maar wat ik wel weet is het volgende:
koppakking gezien en goed defect
afpersen kop waarden gezien en tussen 3 en 4 open verbinding
polie inwendig gezien en inderdaad defect (veren gebroken en uit de borging)
motor deed het echt niet meer.

wat veroorzaker of gevolgschade is who knows maar de gebreken zijn (jammer genoeg) wel zichtbaar.

de rekening nog echter niet mhmmmmm

flow (0), 17 jaar geleden

Als dat zo is vind ik het echt jammer voor je,ik hoop dat ze een beetje redelijk blijven met de prijs.vr gr

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Vandaag de auto opgehaald eindelijk klaar.
de rekening was ook niet zo hoog als ik verwacht zou hebben
de garage heeft het schappelijk gehouden (koppakking, distributie spanrollen gloeipitten en de dieselpomppolie) totale kosten 1245 euro incl btw
mooi dus .......
echter na 6 km een lampje branden injectie systeem fout en ja hoor na 7km op de vluchtstrook $@*$#@*#
weer takelwagen en die wist te vertellen dan waarschijnlijk de motor vast staan (kleppen-zuiger?) want de startmotor probeerd de motor te laten draaien maar dat lukt niet.....

en dat bij een echte renaultgarage
morgen wordt de auto afgeleverd bij die garage en dat maar weer verhaal halen.............
wordt vervolgd

flow (0), 17 jaar geleden

sjonge sjonge sjonge word je daar nou niet ziek van wat gaat er nu gebeuren krijg je een nieuw blok of moet je die ook gaan betalen.hou ons op de hoogte sterkte.

Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden

Wet van Murphy, kan niet missen!!

antiekeradio (0), 17 jaar geleden

na een paar soortgelijke ervaringen met 'vaklui' hebben we een tijd terug besloten om zoveel mogelijk zelf te gaan. mét de nodige investeringen in documentatie en gereedschap maar heeft al veel geld gescheeld en vooral de stress/ergernis.... onbetaalbaar zo'n dealer!

erg veel sterkte ermee, Wouter

web_surfer (0), 17 jaar geleden

morgenochtend met de andere auto (snik ook renault) naar de garage in hoofddorp en daar maar eens even zien hoe en of wat .
te dure reparatie mogen zij wat mij betreft voor een soortgelijke auto zorgen (ze hebben tenslotte genoeg kanalen hiervoor) anders op kosten van garage reparatie. tenslotte hebik de auto alleen gebracht met lekke koppakking en niet met vaststaande motor.

zag trouwens tijdens het bekijken waarom de motor het niet doen dat de dieselleiding lang de dynamo ook los hing (beugel niet vastgeschroeft)
misschien ook met polies??

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

nou michael dit is wel triest ; nu maar hopen dat ze je netjes van dit probleem af helpen want anders haal je er gewoon een schade expert bij via je verzekering als dat mogelijk is maar voor al niet meer gaan betalen je hebt al genoeg ellende gehad.

groetjes jan.

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat is een doffe ellende voor je, laat eerst de oorzaak van het geheel vaststellen .ik denk ik kan het natuurlijk van hier uit niet zien dat de distributie versprongen is als dat zo is draaien hun wel voor de kosten op,Heeft u een rechtsbijstand verzekering ? maar u bent lid van de anwb deze bemiddelen ook hebben een eigen expertische dienst, en komen naar het bedrijf toe laat het eerst grondig uitzoeken en geef nog geen rep opdracht want dan zeggen ze u heeft opdracht gegeven dus u betaalt
sterkte er mee jan

flow (0), 17 jaar geleden

ik zou een monteur van de anwb erbij halen en een advocaat,en de monteur de timing laten controleren.dus zou ik de auto nog niet naar de garage brengen eerst een monteur erbij en alles regelen zo dat ze geen poot hebben om op te staan.maar het lijkt mij stug als daad werkelijk de de kleppen of zuigers een klap gehad hebben dat ze dat ontkennen want het kan niet anders, als de riem is versprongen of eraf gedraaid dan krijg je het blok niet rond.

Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=alanzlodi]ik zou een monteur van de anwb erbij halen en een advocaat,.[/quote]
Hmm, imo een slecht advies; je moet de garage natuurlijk wel een kans geven om een eventuele gemaakte fout weer te herstellen.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Henk,
dat idee had ik ook al
mijn eerste reactie was ook hangen zullen ze maar nu de boosheid iets gezakt is heb ik besloten morgenochtend eerst maar eens naar ze te rijden en netjes vragen hoe ze dit nu willen oplossen (maar dan wel onder kosten uiteraard)
maar wat is jouw idee bij deze storing?
motor echt vast ?
ander probleem?

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

nee je moet de garage inderdaad de kans geven om hun evetuweele fout te repareren zoniet of doen ze moelijk dan verder
gr jan

Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden

Het is mensenwerk en iedereen maakt wel eens fouten. Dat is helemaal niet erg. Het is veel belangrijker dat gemaakte fouten weer correct hersteld worden en daar heb ik alle vertrouwen in.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Henk ik hoop dat je gelijk hebt.
gezien de "aangepaste" rekening heb ik daar ook enige vertrouwen in maar het knaagt wel
mogelijk morgen een beter gevoel hierbij nadat we bij de garage geweest zijn en ook de auto afgeleverd is .

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Kom net bij de garage vandaan en jawel na 7 km is de ditributieriem (nieuw) gebroken
in ieder geval een record dacht ik
garage gaf direct aan dat men niet begreep hoe dit kon en ook dat dit garagekosten zouden zijn
ze gingen wel op onderzoek uit wat de reden was van deze snelle breuk.

wordt vervolgd

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ben je wel mooi klaar mee zo'n pech....
Lijkt er gelukkig op dat ze wel hun best willen doen, en coulant zijn.
Dat de distributie riem na 7 km alweer breekt....
Nog even, en een nieuw blok is goedkoper voor ze.

Succes in ieder geval.
Cor

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Het zit allemaal niet mee,de ene ellende volgt de andere op.
Mogelijk is er iets tussen de distributieriem gekomen een achter gebleven boutje oid.
Of de nokkenas is vastgelopen door gebrek aan smering.

Hans

flow (0), 17 jaar geleden

ze hebben toch aan de brandstofpomp gewerkt misschien is daar iets vast gelopen.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat het ook is, met de andere posts heb je toch echt wel een Problemcar..... goed voor en prijsje?

Balen hoor...

flow (0), 17 jaar geleden

noem het maar problem monteur.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

vandaag bericht van garage SPIE van nokkenas gebroken daardoor motorprobleem.
ik dacht dat bij vervanging van de distributieriem die spie standaard vervangen wordt?
men heeft vandaag ook handmatig de nokkenas verdraaid en gecontroleerd of er kromme klepstelen waren (voorzichtig onderzoek) en het lijkt erop dat dat niet het geval is. (geleiders komen allemaal soepel weer terug>!?)
morgen wordt de moter met nieuwe spie en polie gestart en wordt er verder onderzocht of er rest problemen zijn.

mijn vraag:
hoe kan ik er zeker van zijn dat er geen rest schade achterblijft )bv licht lekkende klep of gebroken zuigerveer die later voor problemen zorgt?

Ik wil in ieder geval na de reparatie een compressie test door de garage laten afnemen en dat op papier laten zetten
ook wil ik een tijdje garantie op restschade afdwingen maar wat is redelijk?

ideeen ??

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

michael als de klep geraakt is merk je dat gelijk dan loopt hij niet goed en/of je hoort een raar bijgeluid en het is best redelijk om om een verlengde garantie tevragen nu je zoveel problemen hebt gehad.

groetjes jan.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

In elk geval zou een compressietest uitkomst moeten geven over de toestand van de kleppen, vraag hierom, en ook een uitdraai van die test indien mogelijk.

Verder zou ik 3 maanden ( of 5.000 KM) wel een redelijke garantietermijn vinden voor wat betreft gevolgschade van deze fout, indien er dan niets gebeurd is, zal het ook wel niet meer komen.

succes in elk geval met deze problem-wet van Murphy-car.

Groeten Marcel

Hij was me 3 seconden voor zeg :-)

flow (0), 17 jaar geleden

als je echt wil weten hoe de toestand van de kleppen is kun je aan hun vragen voor een lek test,ze weten wel wat je bedoeld.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

lektest kan wel, maar daar kun je over het algemeen geen uitdraai van krijgen, omdat dit op het gehoor en gevoel en deskundigheid van de monteur uitgaat.

Met een compressietest ( uiteraard met goede waarden), heb je meer zekerheid dat het hele systeem netjes in orde is, en dit zijn betrouwbare waarden die eruit rollen.

Groeten Marcel

flow (0), 17 jaar geleden

hoezo je kunt toch een manometer tussen de luchtslang en bijvoorbeeld het gat van de gloeibougie zetten,en als dan de druk weg valt dan weet je toch dat er iets niet goed is.bijv; je zet 8 bar druk op je cilinders met je kleppen dicht en als dan de druk weg valt,dan is er toch iets aan de hand.

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

Jongens wie heeft er ooit gehoord dar er een spie breekt dat moet toch een oorzaak hebben ik geloof nooit dat de oorzaak daar door komt het is en blijft een vaag verhaal van de garage
succes jan

Megane20 (0), 17 jaar geleden

Jan 5047 heeft gelijk. Volgens mij is het zo gegaan: Riem knapt; Zuigers en kleppen komen elkaar tegen (dure ontmoeting); spie breekt door de klappen die hij krijgt via de nokkenas. Vraag blijft: Waarom ging het na 7 km mis?
Het kan ook zijn dat men was vergeten de spie te monteren/vervangen en dat daardoor de timing is verlopen.
Ik hoop dat ze het netjes afwerken deze keer.
Garantie vragen i.v.m. vervolgschade lijkt me redelijk.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Blijkbaar is die spie dus niet vervangen de eerste keer, en is daarom de timing verkeerd komen te staan na 7 km, ( Vind ik dan wel een plausibele waarde, er zijn gevallen bekend waarbij de auto de hoek van de straat nog niet haalde).

Dus oorzaak is fout van de monteur, dus schade ook betalen door garage, dus( indien kop niet nog een keer los) garantie op eventuele gevolgschade geven PUNT

Lektest geeft geen reële waarden mijns inziens, daar de druk in de cilinder maar een bepaalde tijd hoeft te blijven staan, dit ivm. de lekverliezen die je ALTIJD hebt langs de zuigerveren. Dan nog staat of valt de test bij de deskundigheid van de monteur, die moet gaan LUISTEREN, waar eventuele teveel verliezen naartoe gaan.

Een lektest is in mijn optiek de tweede meting die je gaat uitvoeren NA de compressiemeting, indien daarbij verschillen zijn aangetoond, dan kun je met een lektest zekerheid krijgen over WAAR hij zijn compressie verliest en een ruwe schatting van hoeveel ongeveer.

succes Marcel

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Auto is klaar.
ik heb al aangegeven dat ik een compressietest op papier wil en dat er ook gesproken moet worden over aanvullende garantie.
de receptioniste zou dit doorgeven aan de "baas" en zou kijken wat mogelijk was .morgen bellen we en kan ik de auto ophalen.
ze gaf wel aan dat de monteur 60 km met de auto gereden had en dat was toch goed ?!?! dus waarom een compressietest.
dat leg ik haar morgen dus wel uit......
in iedere geval was het eerste contact met aanvullende wensen niet een ideale maar morgen meer.

Ook heb ik even met de ANWB bemiddeling gesproken of mijn wens/eis redelijk was waarop volmondig ja op gegeven werd.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

vandaag de auto opgehaald.
compressie test lag klaar
cil 1 30 bar
cil 2 29,6 bar
cil 3 29.2 bar
cil 4 28.9 bar
volgens zeggen nette waarden voor een blok met 240dkm

garantie konden ze niet meer geven maar op reparatie zit gewoon 1 jaar garantie en als er toch nog problemen ontstaan gaan we weer rond de tafel zitten
ik weet een beetje vrijblijvend maar gezien de (korte) historie die ik heb met deze dealer (hoofddorp) heb ik er toch wel vertrouwen in.

DirtyHarry (0), 17 jaar geleden

Dit is een langen geschiedenis maar ik zou er zeker een brief naar Renault Nederland in Schiphol-Rijk aan wagen.
Heb ik ook gedaan omdat ik er met de dealer niet uit kwam en dat doet toch wonderen moet ik zeggen. Denk dat die dealer dezelfde is als die in Aalsmeer,Uithoorn etc etc???
Ik kwam er ook niet uit met hun en na een brief aan Renault NL kon in eens alles!!

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Gelukkig ben ik er met die dealer wel goed uitgekomen zelfs zonder dat de stemming wat grimmiger moest worden.
die brief is in mijn geval niet nodig en gezien de manier van afhandelen zou die brief mogelijk een positief karacter hebben.

nog even de mogelijke reden van de problemen.
vanaf fabriek worde de nokkenaspolie met spie gemonteerd geleverd (en bouten goed vast)
deze bij mij gemonteerde is waarschijnlijk niet goed vast gemonteerd geleverd
er wordt niet gecontroleerd of het daadwerkelijk goed vast zit was nooit nodig
nu dus wel...

flow (0), 17 jaar geleden

Als het zo kan,is het toch goed.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Helaas weer een update van deze K^%$#^%t wagen
vandaag weer met pech langs de weg gestrand
takeldienst monteur wist aan te geven na een kleine inspectie van de zeer slecht lopende motor
dat de wagen op 2 poten loopt .... en waarschijnlijk de koppakking er WEER uit licht.

na reparatie koppakking 7 km tot reparatie polie en nu weer na 3000 km weer koppakking.

morgen maar weer bellen met garage in hoofddorp en kijken hoe goed hun garantie is.

auto moet voor dinsdag klaar want woensdag op vakantie met auto (waarschijnlijk dus niet)
ik weet wel dat nadat de auto klaar is deze direct in de verkoop gaat .

rij al bijna 30 jaar auto met diverse soorten en kwaliteiten en de laatste 2 maanden alleen maar sleepdienst gezien
renault NOOOIT MEER

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja, allemaal wel erg veel pech hier...
Lezend over het forum zie ik alleen maar ellende van de laatste generaties Laguna, de 1996 die ik had was prima, na 2000 is de franse slag er in gekomen, erg jammer....

Succes,
Cor

web_surfer (0), 17 jaar geleden

deze is van 1998 dus de voorlaatse generatie evengoed een slechte car

Megane20 (0), 17 jaar geleden

Beste Michael;

Wat erg voor je dat je zoveel pech hebt met deze auto. Het lijkt erop dat de echte oorzaak van je probleem nog aanwezig is. Misschien is het (gratis)plaatsen van een ruilmotor wel iets dat je kunt voorstellen aan de garage. Of inruilen tegen een gelijkwaardige andere auto.

Wat betreft de opmerking"renault NOOOIT MEER": Deze reactie is begrijpelijk maar wel gebaseerd op 1 auto.
Mijn ouders rijden al sinds 1970 Renault (3 Renaults 12, een 19, 21, Megane Classic en nu een Modus) en hebben nog nooit met pech langs de weg gestaan en ik ook niet in de 7 jaar dat ik Renault rij(eerst Twingo en sinds 2004 een MeganeII). Het kan dus ook anders.

Ik wens je sterkte en een fijne, autopechloze vakantie toe!

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

ja mchael dit is allemaal zeer droevig met deze auto ik volg het nu al van het begin maar ben het met karsten eens dat dit gewoon verdrietige pech is maar niet voor alle andere renaults geldt.
maar misschien is inruilen tegen zeer gunstige omstandige heden bij die dealer een optie als je dat tenmininste wil.

groetjes jan.

8je (0) PRO, 17 jaar geleden

Tja, begrijpelijk dat je die auto zat bent. Maar bij andere merken komt dat net zo goed voor. Het feit dat je op dit forum aleen maar ellende tegenkomt is logisch, dit is immers bedoeld voor problemcars. Gezonde auto's hebben hier niets te zoeken. In de praktijk zie ik toch hoofdzakelijk tevreden rijders, ook in een laguna.
Ik zou de situatie eens rustig met de directie bespreken, dan denk ik dat er voor beide partijen wel een goede oplossing te bedenken valt.
Succes, Bert

web_surfer (0), 17 jaar geleden

vandaag bericht gehad van de garage:
Geen koppakking maar "kikker van 3e cilinder verstuiver weg en dus open verbinding met buitenlucht.
garage heeft gebeld met vorige garage (koppakkingreparatie) en kon de reparatie wel doen.
afgesproken dus. was wel licht bezorgt dat auto op 1 of 2 poten leek te lopen ?

uur later weer gebeld dat verstuiver niet alleen los lag maar ook dat de punt gebroken was en dat dit deel nog in het gat zit en dus niet door deze garage gerepareetd zou worden (wilde er niet aan want risico van grotere reparatie door hun uit te voeren was groot)
dus morgen versleept naar hoofddorp
weer kop eraf enz.

wel even gesproken met deze garage over auto en daar werd mij te kennen gegeven dat hoofddorp er wel een puinbak van gemaakt had;
1 kikker niet vast gemonteert
2 dynamo moer niet origineel en zonder borgringen (zat er eerst wel op zelf gemonteerd)
3 dieselleiding mist 2 klemmen
4 kabelboom bij dynamo niet in borging
5 middelste kleppendekselbout was gewone bout en geen torx

gelukkig wel weer garantie (al toegezegt) maar niet voor dinsdag klaar (start vakantie met auto en vouwwagen)
morgen uitsluitsel of vervangend vervoer mogelijk is (heeft al aangegeven niet met trekhaak dus geen vouwwagen!?!?!?)
hier zal dus een pittige discussie uit volgen.
wordt vervolgd

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

'prutsers

web_surfer (0), 17 jaar geleden

maar wel officieel Renault dealer
ben nu ook bezig renault nederland maar even te "attenderen" op deze dealer

Wok (0), 17 jaar geleden

Zonde....

Wat is nu eigenlijk nog het voordeel van een officiele Renault dealer boven een universeel garage?

web_surfer (0), 17 jaar geleden

als je met pech langs de weg staat (en dus renault on route belt) kom vanzelf bij "de dealer" terecht
geen eigen keuze dus jammer genoeg.

Wok (0), 17 jaar geleden

Da's waar, en aangezien je bijna niet zonder renault on route kunt rijden, blijf je bij die dealer uitkomen!

DirtyHarry (0), 17 jaar geleden

Tja zou ik zeker doen, Renault NL op de hoogte brengen, heb ik toen ook gedaan en dan gebeuren er in ene
wonderen. En dat Renault dan nog wereldkampioen F1 kan worden begrijp ik niet :-)

Suc6 verder, ben benieuwd na je Renault NL heb geinformeerd wat er gebeuren gaat?

web_surfer (0), 17 jaar geleden

hen vandaag met de eigenaar van het filiaal gesproken en dat was niet fijn alles werd ontkend en afgedaan alsof er niet aan de auto gewerkt was.
klein voorbeeld van de geleverde kwaliteit van dealer nieuwendijk men had geconstateerd dat de middelste bout van de kleppendeksaen niet origineel was maar ja is een oude auto en dan vervang je dat niet meer he!(woordelijk zo gezegt door de eigenaar)
auto wordt wel gerepareerd (nieuwe verstuiver) en kosten daar moesten we later maar overpraten.

renault nl heeft intussen een dossier gemaakt en afwachten wat hieruit komt.
in ieder geval vandaag besloten om morgen te kijken naar een andere auto en we hebben er al een op het oog.
na de vakantie de laguna maar verkopen...

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

nou michael als op die manier gaan doen na alle ellende dan moet je het er zeker niet bij laten zitten want dit lijkt me niet mogen.

groetjes jan.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

heb vandaag weer met dealer gesproken:
zaterdag was het oordeel uitlaatklep verbrand door koolafzetting door lekkende verstuiver.
maandag kop naar reviseur voor nieuwe klepzetels.
vandaag bleek er toch iets meer aan de hand;
het relaas:
de uitlaatklep is niet verbrand maar gebroken!
hierdoor is deze in de cilinder gevallen en op de bewegende zuiger
gevolg diverse beschadigingen aan cilinder en zuiger
door klep is verstuiver afgebroken en door de klap finaal uit de borging geslagen (schroefdraad dus ook kapot)
volgens monteur heeft hij niet vaak zulke schade gezien.
eigenaar heeft mij teruggebeld met de mededeling(terecht) dat er geen reparatie gedaan zal worden.
en breuk klep door metaalmoeheid..... waarop ik hem de vorige pech hielp herrinneren (kleppen tegen zuigers door breuk nieuwe dieselpoeli)
zijn reactie was stilzwijgen en daarna we zijn verzekerd.
morgen hebben we een gesprek voor de afronding van de "gevolg" schade
ik heb er goede hoop in dat de dealer zijn verantwoording kent en mij netjes schadeloos stelt
morgen hopelijk laatste (positieve) update

jan T (30) PRO, 17 jaar geleden

ik hoop het je hopen michael we wachten in spanning af.

groetjes jan.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

vandaag met dealer gesproken (goed gesprek)
de verzekering van de dealer wordt aangesproken en nu dus afwachten
heb de schade gezien en inbderdaad reparatie is niet in beeld
ga lekker op vakantie zondag (dealer ook) en afgesproken na de vakantie weer met verzekering afronden
zal wel wat langer duren.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Laat je niet in de luren leggen, vaak verbergen bedrijven zich achter hun verzekeringsmaatschappij, en als deze niet willen uitkeren, dan keren zij ook niet uit.

LET OP, de garage is VERPLICHT jouw in dit geval schadeloos te stellen, zeker na de (mondelinge) afspraken over eventuele gevolgschade. Dat de verzekering van hen niet uit zou keren is HUN probleem, en NIET het jouwe. Dan hadden ze zich maar beter moeten verzekeren.

succes in elk geval, fijne vakantie, en ik stem bij deze op je auto om hem" PROBLEMCAR 2006" te bombarderen.

gegroet Marcel

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

PROBLEMCAR 2006

Mijn zegen heb je.....

Cor

Pieter19749091 (0), 17 jaar geleden

Ik heb vernomen dat Michael aka "web_surfer" een ander merk en type auto rijdt inmiddels.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Had wel zo leuk geweest als ie dat ff had vermeld dan....

Alvast bedankt :D

Cor

Treb (0), 17 jaar geleden

Volgens mij is ie er lekker mee op vakantie. Effe weg uit de sores.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Cor,
uit nood (vakantie vanavond) heb ik een andere auto gekocht (terug bij mijn oude liefde citroen)maar volgens mij doet dat niet af van het verhaal hierboven vandaar had ik dat niet vermeld.

de laguna wordt niet gerepareerd en het vertrouwen in het merk (kan het merk niets aan doen want ik heb gewoon een verkeerde auto / dealer gekozen) verloren.

in ieder geval zal ik na 20 augustus het relaas verder updaten want dan is ook de dealer eigenaar weer terug van vakantie.

voor diegene die ook nog moeten veel plezier .

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Vorige week schaderapport ontvangen:
Geen betaling omdat slecht gemonteerde verstuiver gebroken is en deel in cilinder gevallen is
ooorzaak dus slecht gemonteerde verstuiver en verstuiver punt in cilinder.
ik heb echter foto;s genomen van gedemonteerde cilinderkop met de punt van de verstuiver nog in de kop.
ook is miraculeur de verstuiver kwijt bij de garage.

vechten tegen de bierkaai dus
heb vandaag maar wer renault nl verwittigd en ook de BOVAG maar een klacht gedeponeerd
echter weet ik het niet meer denk dat ik door dit bedrijf nu een gat moet dichten van 5000 euro

hulde!

wie kan een motor goedkoop monteren als ik een sloper mee lever???

Megane20 (0), 17 jaar geleden

Heb je een rechtsbijstandverzekering?, kun je de garage aansprakelijkstellen.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

heb ik wel maar door heroverweging van alle verzekeringen ook die dus overgesloten en meteen 3 maanden wachttijd aan de broek.
dus wel rechtsbijstand maar geen rechtsbiijstand.

goedkope advokaten in de zaal ???

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik vind dat deze auto de PROBLEMCAR 2006 TROFEE mag krijgen.

Al degenen die tegen zijn, laat u horen.


Groeten Marcel

web_surfer (0), 17 jaar geleden

mij zul je niet horen tegenspreken.

ahum is de trofee misschien een ruilmotor incl inbouwen?

flow (0), 17 jaar geleden

de auto niet,maar de monteur is een probleem geval,trouwens ik wil hem wel voor je in lepelen als je een sloper hebt.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

kijk dat is nu aardig ik ben nog aan het overwegen (lees wonden likken)wat nu de beste optie is
gewoon slopen en bruikbare onderdelen opslaan/verkopen
compleet als sloper/ opknap object verkopen
nieuwe motor erin en weer verkopen

ben er nog niet uit en ook de bovag moet ik maar even afwachten.

ik hou het in beraad.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Toch bedankt voor het laten weten wat er tot nu is gebeurt, oewel het allemaal diep treurig is, Hulde aan alanzlodi ;)

Cor

web_surfer (0), 17 jaar geleden

donderdag bericht gehad van renault nederland:

gezien de geschiedenis van de reparatie en schade was het aannemelijk te maken dat ik gelijk heb (schade veroorzaakt door kleppen tegen zuiger door gebroken spie)
ook ziet renault nederland wel de verbloemtheorie van de verzekeringsmaatschappij van de garage.
MAAR omdat elke renaultdealer een eigen onderneming is, is renault nederland geen partij in dit geschil en doen ze dus ook niets ?!!!

dus een overkoepelde organisatie ziet een fout bij een onderdeel van hun organisatie maar kan niets doen?

mijn (zeer minieme) hoop is nu dus bij de bovag en hun wijsheid.

heb intussen gezocht naar nieuwe motor maar heb aanbiedingen gehad van 1700 euro
op slopen hier in de buurt is geen goede motor te vinden.

word mijn auto dus waarschijnlijk toch een sloper waar alle goede onderdelen uit gehaald zullen worden
(en dat zijn er veel)

hou jullie op de hoogte

abc (0) PRO, 17 jaar geleden

wat is de motor code f9q ... ?dan kan ik kijken of ik er 1 heb liggen

web_surfer (0), 17 jaar geleden

ik heb geen idee want de auto staat bij de dealer
het is in ieder geval een 1.9 dti uit 1998 (2e model dat jaar)
kenteken TN-LR-57

ook de turbo is kapot door metaaldelen welke in de turbo terecht zijn gekomen.

sjaak10918 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik vind het toch raar dat Renault Nederland helemaal niets kan doen. Wat hebben zij dan nog toe te voegen aan een dealer? Die dealer kan dan net zo goed zijn auto's bij de fabriek kopen?
Maar jij hebt in principe alleen te maken met de dealer die jouw auto "gerepareerd" heeft. Dat Renault Nederland het met je eens is, kan wel een steun zijn. Sjaak

flow (0), 17 jaar geleden

Ik vind het allemaal niet kunnen.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

maar die dealer heeft zijn verzekeringsagent ingeschakeld en het uiteindelijke rapport zegt dat de veroorzaker van de schade een amateuristch gemonteerde verstuiver is die los is geschoten waardoor de punt afgebroken is en in de cilinder gevallen met een gebroken klep als gevolg
echter zijn een aantal punten niet correct:
1) punt van verstuiver zit nog in de kop (heb ik foto van)
2) verstuiver is op miraculeuse wijze kwijtgeraakt bij dealer
3) bij navraag renaultdealer in mijn woonplaats wordt aangegeven dat het waarschijnlijk is dat schade is ontstaan door zuiger/kleppcontact eerder tijdens de reparatie
4) renault nl geeft ook aan dat het verhaal van de verzekering niet geheel klopt

echter heb ik het wel te doen met dat verhaal of ik moet er tegenin gaan (zonder rechtsbiijstand)
dus eigenlijk sta ik met lege handen en is mijn hoop gevestigd op een eerlijke behandeling van de BOVAG bemiddeling.

wordt vervolgt

ps het doet mij goed dat er van alle kanten hulp wordt geboden:
dank alvast alanzlodi en ABC

sjaak10918 (0) PRO, 17 jaar geleden

en wie heeft die verstuiver dan gemonteerd ? Welk gat is er gebruikt voor de compressietest?

web_surfer (0), 17 jaar geleden

vragen welke ik ook gesteld hebt maar de garage zegt compressie te meten via gloeipitten
wie hem dan gemonteerd heeft ??
ik in ieder geval niet. had de auto nog niet zo lang (febr) maar tot defecte koppakking geen enkel probleem met auto gehad.

dus m.i. dus de garage maar bewijzen!?!?

flow (0), 17 jaar geleden

waarom doen ze zo moelijk,het is toch bij hun gebeurt en ik vind dat hun verantwoordelijk zijn.Waarom doen ze zo misselijk.Ik zou al lang de auto binnen gereden hebben ik heb daar de zenuwen niet voor,als iemand mij zo voor de gek houd en probeert eronder uit te komen,dan hebben ze aan mij een slechte.Je probeert het zo netjes mogelijk te houden,alleen maar voor hun?? terwijl je zelf geen poot hebt om op te staan en hun alles ontkennen.word je daar nou niet ziek van als ik het zo allemaal lees

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Ziek ja maar als een dolle de zaak binnen lopen lost alleen maar op dat je helemaal niets gedaan krijgt en alle mogelijke medewerking direct gestopt wordt (auto staat bv op hun terrein omdat ik geen eigen grond heb voor opslag) en ik denk dat het ook niet helpt bij de BOVAG als die horen dat ik "onredelijk" ben

maar ik kan je garanderen dat als alles afgerond is (dus 5000 euro schade blijf houden) die omgezet wordt in een grootscheepse reclame campagne.

maar ben een grote optimist (misschien tegen beter weten in) en hoop dat er toch nog gerechtigheid bestaat.

flow (0), 17 jaar geleden

Natuurlijk rustig blijven,maar als je toch ziet dat ze je aan het lijntje houden dan word je toch gek of niet.En 5000 euro is niet niks.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

het gevoel van machteloosheid is killing.

vlak voor mijn vakantie met de auto zonder auto geeft veel stress dus snel een andere gekocht hopende dat die goed is geeft weer stress.
gelukkig heeft deze citroen mij tot nu toe geen problemen gegeven.
maar even na een eerdere aankoop (renault) weer een flink bedrag uit geven slaat wel een groot gat in mijn budget.

uiteindelijk heeft de renault een dag waarde (met goede motor ) van rond de 3000 euro + de reparatie van 1250 euro + wat kleine materiaal welke ik al vervangen had (o.a. schokbrekers) + de aankoop van een citroen xantia (bj 2000) al met al een flink schade post opgeleverd waarvan ik nog maar moet afwachten wat terug komt op de rekening van mij.

dus heeeel machteloos ja en boos.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

vandaag ook van de BOVAG een brief gehad met een nette maar niet zo mooie afwijzing van het verhaal.

ik quote delen van de brief

"zonder technisch inhoudelijk op de questie in te (hoeven) gaan, menen wij dat het op uw weg ligt te bewijzen of aannemelijk te maken dat de namens de verzekering ingeschakelde expert een onjuiste conclusie heeft getrokken.
dit lijkt ons mede gezien het feit dat de expert van het expertiseburo als zeer zakendeskundig bekend staat, geen makkelijke opgave"

dat een stukje dat een contraexpertise bijfirma x of y aangevraagd kan worden.

ik snap het niet meer?!?!/

je meld een probleem met een dealer over een stukje techniek en de BOVAG zegt we gaan niet technisch inhoudelijk in op dat probleem maar diegene met wie je een probleem hebt is bekend bij ons en we gaan niet verder onderzoeken..

rare jongen die BOVAG mensen....

dus nu de volgende twee stappen
geschillen commissie
eigen terrein zoeken regio beverwijk voor tijdelijke opslag

maar eerst ff vakantie tot de 30ste dec

aanbiedingen welkom.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

woh twee keer geplaatst
1 tje gewist.

ultraultra (0), 17 jaar geleden

websurfer: heb je telefonisch of schriftelijk contact gehad met Renault Nederland?. Waarom vraag ik dit. Heb nl zelf ook een onenigheid met de renault Dealer. heb je nog een adres,telefoonnummer van Renault nederland?

web_surfer (0), 17 jaar geleden

ik heb en telefonisch contact gehad NA een schriftelijke (email) klacht naar Renault nederland.

maar zoals je eerder hebt kunnen lezen doet RN niet veel want hun stelling (na 2 maanden hoorde ik dat) is dat elke dealer een onafhankelijke maatschappij is en RN is daarin geen party.

wat voor probleem heb jij met deze renault dealer of heb je een geschil met een andere RD?

web_surfer (0), 17 jaar geleden

ps adres is te vinden op renault nederland site (maar heb even geholpen)

list.Contact-Klant-NL@renault.com

bilion (0), 17 jaar geleden

Hallo Michael,

Heb een paar dagen geleden mijn eigen, nu ik jouw hele verhaal gelezen heb, te verwaarlozen probleem op deze site gezet. Wat een ellende. Ik rij zelf al een aantal jaren Renault maar heb afgezien van een paar 'Franse slag' problemen geen slechte ervaringen gehad. Maar zoals al geconcludeerd wordt; het is niet het Merk maar de dealer die de ellende veroorzaakt. Maar dit even ter zijde; je bent als het goed is nog op zoek naar een ruilblok? Ik ga zelf (vaak) voor onderdelen naar een gespecialiseerd demontagebedrijf voor Franse auto's genaamd: Snuverink, in Borculo (www.autosnuverink.nl). Heb goede ervaringen met de twee eigenaren (broers). Je zou eens contact met ze kunnen opnemen en vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Ik kan natuurlijk niets beloven maar het verhaal op zich is wat mij betreft al een coulance regeling waard. Mocht je met hun tot een deal kunnen komen dan ben ik desnoods wel bereid het blok, vanuit het oosten des land, bij jou, ik concludeer, ergens in het westen des land, of 'alanzlodi' langs te brengen (voor een bak koffie natuurlijk). Ik lees of hoor wel, en tot dan in ieder geval een stress- en pechvrije vakantie.

Groet, Marcel.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

heb ze via de mail op de site een bericht gestuurt maar krijg foutmelding
zal later dan nog maar eens reageren
morgen ff op vakantie 10 dagen
jouw aanbod hou ik even in beraad.

inderdaad woon ik in het westen

je hoort wel van mij via mail of dit forum.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb met verbazing bovenstaande topic gelezen en heb maar een conclusie, als het verhaal klopt.
Ze hebben er een zootje van gemaakt.
Dit soort bedrijven en praktijken geeft de garages een slechte naam.

Bovag
"dat een stukje dat een contraexpertise bij firma x of y aangevraagd kan worden."

Jijzelf
" punt van verstuiver zit nog in de kop (heb ik foto van)"
Kan je hier niet een foto plaatsen?

Genoeg monteurs hier die je een 'contraexpertise tip"kunnen geven.


Oiram

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Oiram,
ik controleerde als laatste actie voor vakantie gaan de mail dus ik ga het doen maar ben even op vakantie tot 30-12
daarna zal ik de foto's plaatsen of zorgen dat die inzichtelijk zijn,

web_surfer (0), 17 jaar geleden

hallo allereerst de beste wensen voor 2007.
ik zou nog foto's plaatsen maar hoe en waar ?
ben vandag begonnen met een contra expertise in te schakelen (nog zoekende)
als iemand mij kan helpen met het plaatsen van foto's gaarne

hou jullie weer op de hoogte.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

[url=http://img143.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img143.imageshack.us/img143/5917/...[/img][/url]

hier een foto van de kop incl de verstuiveruiteinde.
meerdere foto's heb ik ook indien gewenst plaats ik die ook

flow (0), 17 jaar geleden

plaats ze maar ik wil ze wel zien.

Hans4040 (355) PRO, 17 jaar geleden

Begint al aardig op een chatsite te lijken , niet?

sjaak10918 (0) PRO, 17 jaar geleden

tja, maar de auto doet de naam "problemcar" wel recht aan ;-)

Hans4040 (355) PRO, 17 jaar geleden

Als je dr maar uit komt,

mvg,
Hans.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

oké voor de liefhebbers de foto's

[url=http://img102.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img102.imageshack.us/img102/7974/...[/img][/url]

[url=http://img102.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img102.imageshack.us/img102/1197/...[/img][/url]

[url=http://img102.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img102.imageshack.us/img102/5277/...[/img][/url]

[url=http://img102.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img102.imageshack.us/img102/678/o...[/img][/url]


heb vandaag met de ANWB gesproken en die gaan een contra expertise uitvoeren
de slagingskans achten zij wel redelijk aanwezig aangezien de reparatie en de daaruit volgende gebeurtenissen niet los van elkaar te zien zijn.
ook het feit dat de veroorzaker ( de verstuiver) verdwenen is bij de dealer maakt het verhaal van de dealer niet erg sterk.

het kost me weer wat maar mogelijk levert dit ook wat op
en weer wordt vervolgd

ps sorry voor dit chat achtige gehalte maar een zaak die al 7 maanden loopt geeft veel postings

Hans4040 (355) PRO, 17 jaar geleden

Je hebt helemaal gelijk , Michael.
ik maakte maar een grapje .
Maar eigenlijk is dit te triest om grapjes over te maken en ik hoop van harte dat je er uit komt.

mvg,
Hans.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Hans,
je grap kwam bij mij ook goed over hoor geen probleem
ik vindt namelijk zelf ook dat dit in dit forum wel een erg lang draadje wordt
maar het blijft een problem car (dealer)

sjaak10918 (0) PRO, 17 jaar geleden

Michael, jij hebt in ieder geval 2 problemen: de auto EN de dealer.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Gatvertju jongen, wat is het daar een puinhoopin die cilinder.

Maar, ik wet zeker, dat je met dit bewijsmateriaal, en de facturen van reparaties VOLEDIG in je recht staat, die verstuivertip is 100% aantoonbaar NIET afgebroke, en de klep 100% zeker WEL. Ik kan het hele verhaal even niet meer voor de geest halen, maar wat de dealer aanvoerde is dat de verstuivertip deze ellende veroorzaakt had, en dat die verstuiver nu pleitheine is ??????. dit verhaal weerleg je bij elke rechter binnen 3 seconden met deze foto's. OOrzaak is wel degelijk te wijten aan de afgebroken klep, de hamvraag is alleen, is dit te wijten aan de ondeskundige montage van de nokkenas-spie. Als je dit gewonnen krijgt, of in elk geval aannemelijk kunt maken, met behulp va een expertise, is de money-in-the-pocket.

Groeten en Succes Marcel.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Net bericht van ANWB geraamde kosten contra expertise zijn 560 euro (ipv tel. gemelde 350) of ik akkoord ga met deze kosten?!!?!

ik ben nu op een punt dat ik bijna het bijltje er bij neer wil/moet leggen
1) extra geld erin steken en mogelijk een gunstig rapport krijgen (verwacht dit wel) en dan weer de strijd aangaan met de bovag die dus altijd verloren kan gaan?
2) mijn verlies nemen en de auto in onderdelen verkopen
3) mijn verlies nemen en extra geld in een ruilmotor steken ?

ben een beetje moedeloos geworden .

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Michael.

Ik kan je niet zeggen wat je wel of niet moet doen, maar zet even de dingen op een rijtje.

1- Je hebt foto's van de cilinderkop, waarop aanwijsbaar de verstuivertip NIET de oorzaak is.
2- Je hebt facturen, die het reparatieverleden van de auto zonneklaar op tafel leggen.
3- Ik neem aan, dat je inmiddels de nodige correspondentie van renault en de dealer hebt.

In vredesnaam, waarom heb je dan die contra-expertise nodig.

Ik zou, in jouw geval regelrecht een zaak aanhangig maken, om de geleden schade terug te vorderen. Speel dit via je verzekering, of rechtsbijstand indien je dit hebt.

Ik zie niet in, waarom je dit niet zou kunnen winnen. Mocht de tegenpartij een contra-expertise eisen LAAT HET HEN DAN LEKKER ZELF BETALEN.

Zoals ik het zie, sta je voor 100% in je recht, en hebt de middelen in handen om dat te bewijzen. Zeker als je nog ergens zwart op wit hebt dat het aan de verstuivertip zou liggen.

Oke, met een expertiseverslag van een derde in je handen sta je voor 110% zeker, maar of dat dan die 560 euro waard is valt te betwijfelen.

Ik hoop dat je de moed niet in de schoenen laat zinken. Vraag anders eens een rechtsbijstandswinkel om advies, deze hebben meestal ook wel een technische man rondlopen die een en ander kan ophelderen.

In elk geval veel succes,
Groeten Marcel

web_surfer (0), 17 jaar geleden

hellbat . ook de BOVAG heeft aangegeven dat IK de contra expertise moet doen omdat de verzekering van de tegenpartij als gerenomeerd en goed terzake kundig bekend staat (krom maar waar) en dus voor de BOVAG geen reden aan hun oordeel te twijfelen.

vandaag dan toch maar de contraexpertise opdracht gegeven (kosten voorschot € 600.00 maar kan oplopen tot €800.00
maar goed nu heb ik helemaal niets
contraexpertise loopt nu bij garantex (ANWB) en die zien er wel mogelijkheden in....

afwachten maar

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik wens je erg veel succes, en zal voor je duimen op de goede afloop.

Laat zo snel mogelijk wat weten, ik ( en meerdere met mij ) zijn erg benieuwd.

Succes Marcel

web_surfer (0), 17 jaar geleden

zal ik zeker doen.

bedankt voor het duimen misschien help dat enorm.

hopen maar op een financieel goede afloop.

Santa (0), 17 jaar geleden

Waarom aanvechten bij de Geschillencommissie van de Bovag????

Uitspraak is BINDEND en dan is het finito.....
Ik zou gaan voor de rechter....

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=web_surfer]hopen maar op een financieel goede afloop.[/quote]
Waar reken c.q. hoop jij op...??

web_surfer (0), 17 jaar geleden

waar ik op hoop is dat er erkend wordt dat er fouten gemaakt zijn.
en dus dat de schade (door garage verzekering geschat op 2700 euro) dan vergoed wordt.

wat verwacht ik een gedeelde schuld en dus een financiele tegemoedkoming die ? bedraagd

maar in mijn hart heb ik er een hard hoofd in maar moet voor mij geweten toch doorgaan

maar vanwaar deze vraag?

Santa (0), 17 jaar geleden

Omdat het een motor betreft die al veel gedraaid heeft.
Regel is dan altijd dat ze net zoveel blijven aftrekken en rekenen totdat er een bedrag overblijft wat ZIJ als reeel aanmerken....

Toch vreemd dat de Bovag jou aanraadt om een contra-expertise te laten uitvoeren...?

Wie EIST, die BEWIJST is nog altijd het credo. De foto's heb je allemaal al. Indien die verzekeraar dan stelt dat iets ANDERS de oorzaak is, dienen ZIJ dat aan te tonen, lijkt mij.....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

en dus dat de schade (door garage verzekering geschat op 2700 euro) dan vergoed wordt.

quote

2700,- ? min aftrek km oude motor... hou daar rekening mee.

paul,

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Paul
ik ken deze regeling niet maar kan wel vertellen dat ik nu met lege handen sta en een spaarpot die nog leger is (moest reparatie betalen = m.i veroorzaker schade + nieuwe auto)

dus elke (redelijke) vergoeding is mee genomen

Santa (0), 17 jaar geleden

Dan denk ik dat je er bekaait gaat afkomen.......

Daarom zou IK het via de rechter spelen.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

probleem is dat ik de kosten daarvoor zelf moet dragen advokaat e.d. en dan weegt dat al gauw niet meer op tegen de baten

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=web_surfer]probleem is dat ik de kosten daarvoor zelf moet dragen advokaat e.d. en dan weegt dat al gauw niet meer op tegen de baten[/quote]
heb jij geen rechtsbijstand-verzekering ?

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

De kosten die jij via de Geschillencommissie "niet draagt" krijg je wel op een andere manier gepresenteerd.......

Is het niet zo dat de verliezende partij eveneens de rechtskosten moet betalen?

En idd Paul, een rechtsbijstandsverzekering is tegenwoordig onmisbaar.

Santa (0), 17 jaar geleden

http://www.bovag.nl/BOVAG2006/Documenten...

Waar ga jij nu bij in beroep? Artikel 21 is best wel van belang...

En ff voor de beeldvorming:

WAT leg jij WIE ten laste...?

Jij verwijt de garage nalatigheid bij het onderhoud of zo?

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Paul,

rechtsbijstand heb ik wel maar door oversluiting (met gat in doorlooptijd) moest ik dus 3 mnd wachten voor ik deze kon aanspreken


santa

ik beroep mij op garantie NA reparatie (zie de gehele verhaal hierboven voor het daadwerkelijke probleem)

dit heb ik aanhangi gemaakt bij de bovag en die zegt dat ik eerst het ongelijk moet bewijzen van deverzekering van de garage.
daarna moet ik mogelijk de rechtsgang starten (ls de BOVAG er niet uit komt)
dus voor de beeld vorming ff het gehele verhaal lezen

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=web_surfer]daarna moet ik mogelijk de rechtsgang starten (ls de BOVAG er niet uit komt)
dus voor de beeld vorming ff het gehele verhaal lezen[/quote]
Heb je ENIG idee hoe verwarrend en wazig het hele verhaal aan het worden is?
Er lopen namelijk een TECHNISCH verhaal en een JURIDISCH verhaal dwars door elkaar heen.

Ik snap het allemaal niet meer zo terwijl ik toch echt wel wat gewend ben.....

1. Weet jij wel zeker dat je gebruik kunt maken van jouw NIEUWE rechtsbijstandsverzekering??
Lopende zaken worden door de meeste verz. NIET afgehandeld onder het motto: een brandend huis kunt u ook niet meer verzekeren...

2. Hoeveel garage's hebben er aan jouw auto gesleuteld? Ik begrijp 2. Waarom laat dan de ene garage de reparatie door de andere uitvoeren? Heb jij daar SCHRIFTELIJKE toestemming voor gekregen van de 1e garage?

3. Met WAT voor soort procedure ben jij NU bezig? Jij contra (welke?) garage? Of maak je gebruik van een Geschillencommissie en zo ja, WELKE?

Heb je mijn link even gelezen?

Het hele gedoe zal voor jou wel duidelijk zijn, maar ik zie de rode draad niet meer zo, althans op juridisch vlak niet meer zo.

Daarom is het handig om een en ander eens simpel en in telegramstijl in chronologische volgorde te vermelden.

Voorts wilik je er alvast op wijzen dat TELEFONISCHE contacten en mondelinge contacten bij een geschil of rechtzaak NOOIT te bewijzen zijn.
Je zult dus alle correspondentie op papier moeten voeren en ik heb het idee dat dit ook niet het geval is....

Maar misschien dat iemand anders helderheid kan brengen in deze juridische duisternis?
IK heb nog teveel onbeantwoorde vragen.......

K.I.S.S: Keep It Simply SIMPLE !!!!!

web_surfer (0), 17 jaar geleden

Santa

ik zal proberen een en ander duidelijk te maken:

heb de auto bij de dealer geplaats na een koppakking defect.
reparatie was koppakking en dieselpomppoeli en nog wat kleine zaken.
na 7 km weer gestrand met een defect welke later bleek een gebroken SPIE van de dieselpomppoeli en dus kleppen tegen zuigers aan met 100 km/h snelheid.
is weer hersteld (spie en compressiemeting waarbij 2 cilinders iets achterbleven in compressie)

na nog geen maand en 1600 km verder weer langs de kant van de weg met een motor welke niet tot nauwelijks meer rond liep.
gesleept naar andere renault garage en NA overleg met eerste garage mocht men aan de reparatie beginnen (verstuiver leek geheel los te liggen)
na een poging tot vervanging bleek verstuiver gebroken en een deel nog in het gat te zitten waarna er direct gestopt is met vervanging en de auto naar eerste garage gesleept werd.
aldaar bleek klep gebroken te zijn met natuurlijk denodige schade in cilinderkop en zuigers.

ik heb de eerste garage aansprakelijk gesteld ivm reparatie (SPIE) en gevolg schade (en natuurlijk alles op papier)
de garage (en hun verzekeringsmaatschappij) wijst dit af omdat dit niet met elkaar te maken zou hebben.
ik BOVAG ingeschakeld en die hoor en wederhoor (op papier) gedaan en vermeld dat ik moet bewijzen dat tegenparty fouty zit middels contra expertise


even direct reactie gegeven op jouw verhaal:

Heb je ENIG idee hoe verwarrend en wazig het hele verhaal aan het worden is?
Er lopen namelijk een TECHNISCH verhaal en een JURIDISCH verhaal dwars door elkaar heen.
Dat klopt niet helemaal technisch is de motor totalloss en juridische stel ik hun aansprakelijk hiervoor


1. Weet jij wel zeker dat je gebruik kunt maken van jouw NIEUWE rechtsbijstandsverzekering??
Lopende zaken worden door de meeste verz. NIET afgehandeld onder het motto: een brandend huis kunt u
ook niet meer verzekeren...
als je goed het verhaal gelezen hebt zie je dat ik al aangegeven heb GEEN gebruik te kunnen maken van mijn rechtsbijstand verzekering

2. Hoeveel garage's hebben er aan jouw auto gesleuteld? Ik begrijp 2. Waarom laat dan de ene garage de
reparatie door de andere uitvoeren? Heb jij daar SCHRIFTELIJKE toestemming voor gekregen van de 1e
garage?
zie boven mijn verhaal

3. Met WAT voor soort procedure ben jij NU bezig? Jij contra (welke?) garage? Of maak je gebruik van een
Geschillencommissie en zo ja, WELKE?
wederom zie boven


Daarom is het handig om een en ander eens simpel en in telegramstijl in chronologische volgorde te vermelden.
dit staat in dit verhaal beschreven maar zie boven

Voorts wilik je er alvast op wijzen dat TELEFONISCHE contacten en mondelinge contacten bij een geschil of
rechtzaak NOOIT te bewijzen zijn.
Je zult dus alle correspondentie op papier moeten voeren en ik heb het idee dat dit ook niet het geval is....
dat is jouw idee maar niet terecht heb zelfs de uitdraai waar te zien is dat de compressie achterblijft en de foto,s van gedemonteerde cilinderkop met de verstuiverpunt normaal in het gat waarvan de garage zegt dat die de oorzaak is van de defecte klep.

Maar misschien dat iemand anders helderheid kan brengen in deze juridische duisternis?
IK heb nog teveel onbeantwoorde vragen.......
gelukkig hoef jij niet de contraexpertise te doen wat alles staat er toch echt.

michael

Santa (0), 17 jaar geleden

Okee, ik snap het.
Jij hebt liever GEEN steun in je juridische strijd.
Jij schat mij erg laag in. Prima. Best. Moet jezelf weten.

Ik snap dus NIET waarom je EERST via een geschillencommissie (WELKE trouwens? Heb ik nog steeds geen antwoord op!) iets probeert en wanneer jou dit niet bevalt je je geluk wilt beproeven via de rechter...??

Kennelijk ben jijzelf overtuigd van AL je (schriftelijk) bewijs.
Pak het dan ook goed aan....

Ik probeer jou wat duidelijk te maken maar vind bij jou geen luisterend oor. Aangezien DAT niet strafbaar is, wens ik jou heel veel wijsheid en sterkte toe!

Have it YOUR way, Michael....
I've TRIED, YOU would not listen.

Greetz, Judge Santa.....

web_surfer (0), 17 jaar geleden

???
ik doem het niet via de geschillen commissie maar spreek de BOVAG aan.
hoezo luister ik niet ? je vraag hoe het zit en ik geef antwoord en opnieuw vertel ik de stappen die ik genomen heb en nog ga nemen.
alle steun is welkom en die heb ik in problemcarlezers al veel gehad en jouw steun is ook welkom maar ik heb nog geen opening gezien war je die wil geven.

nogmaals als je een geschil hebt met een bovaggarage spreek je eerst debovag aan als bemiddelaar en op dat punt ben ik nu bezig dus nog niets van geschillencommissie of rechter.

gaarne jouw advies dan kan ik kijken of ik er wat aan heb!

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Beste Santa, je hebt zo'n "koele" naam maar je reacties zijn vaak zo fel op dit forum. Je bedoelt het allemaal wel goed maar zo heftig reageren is toch nergens voor nodig? We zijn hier tenslotte om elkaar te helpen en van elkaar te leren. Groet Richard

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

richard

laat santa maar lopen, ik ken santa ook persoonlijk en weet mede door zijn functie... en kennis hij wel de juiste weg weet te bewandelen en dan ook graag zijn kennis deelt met anderen.. santa is niet alleen FEL... hij is vooral heel duidelijk, komt mede omdat hij weer waar hij over praat.

''nieuwe bezems vegen schoon, oude bezems kennen de hoekjes''

paul,

web_surfer (0), 17 jaar geleden

dat geloof ik graag maar als hij fel wilt reageren moet hij wel eerst inlezen (dat zal zijn functie ook wel inhouden denk ik) in de materie en dan had hij geweten dat ik gedaan heb en wat "het verhaal" is.

ook heb ik nooit enige reactie gegeven waaruit blijkt dat ik adviezen afwijs sterker nog ik wil die graag ter harte nemen in deze strijd waar ik een aantal gevoelens bij heb zoals:
machteloosheid
vechten tegen een groot apparaat
alleen staan in de strijd
onbekendheid in de te nemen stappen

dus heren en dames:
ik heb beschreven wat ik gedaan heb, waar ik nu sta, en welke vervolgstappen ik moet nemen is nog een grijs gebied maar zal duidelijker worden na het contra expertiserapport OF na adviesen vanuit jullie koker.

ps,

gaarne nu geen aanval meer naar welk persoon dan ook omdat dan mogelijk ( en terecht) de bijdragen geblokkeerd worden door de webmaster.

AS1 (115), 17 jaar geleden

23-05-06: motor loopt rauw en trekt niet meer. ANWB: mogelijk disriem versprongen
30-05-06: garage: disriem vervangen, helpt niet, compressiemeting zegt dat twee cilinders geen compressie meer hebben, mogelijk koppakking, kop eraf, koppakking kapot, koppakking vervangen, loopt nog niet goed, garage zegt verkeerde pomptiming oorzaak kapotte koppakking, motor loopt nog niet, stelwiel pomp kapot.
08-06-06: auto klaar, na 7 km breekt disriem
12-06-06: garage: oorzaak is gebroken spie nokkenas, geen aanwijzingen voor kromme kleppen
11-07-06: na 3000 km weer gestrand. Mogelijk weer koppakking.
14-07-06: 2e garage: fout van garage Hoofddorp: kikker niet vast gemonteerd, punt verstuiver zou zijn gebroken
18-07-06: uitlaatklep blijkt gebroken, daardoor zou verstuiver zijn gebroken,
29-11-06: schaderapport: verstuiver slecht gemonteerd, punt in cilinder gevallen, foto toont echter punt nog in de kop, verstuiver is zoek
08-12-06: Renault NL: het is aannemelijk dat schade veroorzaakt door kleppen tegen zuiger door gebroken spie, ze kunnen echter niets doen want dealer is eigen onderneming
09-12-06: verzekering dealer: verstuiver niet goed gemonteerd met als gevolg schade aan kleppen. Echter diverse aanwijzingen die dit rapport tegenspreken (foto, verstuiver zoek, verklaringen).
21-12-06: BOVAG: u moet aannemelijk maken dat conclusie verzekering onjuist is
04-01-07: ANWB gaat contra-expertise doen
23-01-07: ANWB: contra-expertise gaat 560 Euro kosten
16-02-07: opdracht contraexpertise gegeven aan garantex (ANWB)
17-02-07: Santa zegt "Waarom aanvechten bij de Geschillencommissie van de Bovag??". Waar staat uberhaupt dat daar sprake van is??
17-02-07: BOVAG: je moet eerst het ongelijk bewijzen van de verzekering van de garage. Daarna moet je mogelijk de rechtsgang starten (als de BOVAG er niet uit komt).
17-02-07: er is alleen sprake van BOVAG als bemiddelaar. Nog geen geschillencommissie of rechter.

Op de een of andere manier is bij Santa het misverstand ontstaan dat de geschillencommissie is ingeschakeld.
Gevolg verwarring en wat moddergooien over en weer.
Nu dus wachten op uitslag contra expertise. De BOVAG bemiddeling kan daar dan eventueel wat mee doen.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Fijn zo'n inter(nationale)mediair!!!

Santa is wellicht in zijn wiek geschoten, maar heeft wel degelijk een punt! Het is wel aardig om een draai aan een verhaal te geven en vele dingen te vermelden die niet terzake doen, maar voor een duidelijke beeldvorming is het van belang alle chit-chat over te slaan en je te beperken tot het vermelden van alleen relevant zaken. Hier toetst een rechter namelijk aan, niet aan persoonlijke bevindingen!
Dus ja! Een lijst zoals AS1 plaatst is wel degelijk de enige juiste wijze die santa bedoeld. Voor Santa's en ook onze beeldvorming is het belangrijk woorden juist te formuleren en je te houden aan feiten en niet aan dingen die je vind. (dit bedoel ik in't algemeen)

Ook ben ik met Santa eens dat ik veel liever een rechter inschakel dan een geschillen commissie. Een rechter kan ook ver reikende uitspraken verrichten in tegenstelling tot een geschillen commissie. Die kijken naar het geschil, een rechter oordeelt.
Zeker omdat een rechter de particulier beschermd (underdog) schat ik daar jou kansen hoger in, maar dat mag je zelf beoordelen en in twijfel trekken.
Santa is soms onvriendelijk, maar ik kan me daar deels in vinden. Hij probeert op juridische wijze in de huid van een ander te kruipen en dan moet je alles vanuit jou visie 1 op 1 dupliceren. Dan moet je wel de feiten maar niet de gevoelens overnemen. Om deze twee te kunnen scheiden is transparantie nodig. Daar ging het even niet goed. Gelukkig bestaan er oplossers...........

Sytze

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb santa daarnet nog even gesproken, en gaat het hele verhaal van a tot z doornemen.

Daarbij blijven wel de vragen bestaan, WAAROM moet de eiser, dus web-surfer in dit geval, het ongelijk van de tegenpartij aantonen.
DEZE BEWIJZEN HEEFT HIJ AL, in de vorm van een foto'waarop DUIDELIJK de verstuivertip nog op de originele plaats zit. Dit zou bewijs genoeg moeten zijn, om elke rechter/geschillencomissie te overtuigen, dat 1 bepaalde instantie zit te liegen.

Laat dan nu de tegenpartij bewijzen, dat het WEL aan de verstuivertip lag.

Dit is mijn visie op dit verhaal.

Groeten Marcel

Santa (0), 17 jaar geleden

"Santa is soms onvriendelijk"........

[url=http://img66.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img66.imageshack.us/img66/8535/ll...[/img][/url]

web_surfer (0), 17 jaar geleden

hellbat en anderen.

ik heb begrepen dat de BOVAG een advies geeft die nageleeft kan worden door mij (wel bindend voor de garage)
daarna kan ik naar de geschillencommisie of natuurlijk de rechter.

MAAR door de gehele gang van zaken (auto is in febr 2006 aangeschaft + reparatie 1250 euro (ja die reparatie) + opnieuw auto aangeschaft) is het potje een beetje leeg

ik heb navraag gedaan bij advokaat maar die berekenen al gauw 200 eur per uur minimaal en men verwachte al gauw 10 uur bezig te zijn + extra kosten dat ik daar maar even van afgezien heb
heb simpelweg de gelden niet daarvoor en de contra expertise is ook kostbaar maar dat is nog wel te dragen.

of dit uiteindelijk een slimme zet is ik weet het niet dat is maar afwachten.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

een advocaat mag je natuurlijk duur vinden, VERLIES JE DE ZAAK!! dan wordt jij de betalende partij........

''wat heet slim''

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

Michael, ik begrijp nog steeds niet welke rol de Bovag op dit moment speelt bij jou..........
Ik haalde niet voor niets het gegeven van de Geschillencommissie aan.
Bovendien zijn er DIVERSE Geschillencommissies van de Bovag......

Een uitspraak van de Bovag die WEL bindend is voor de garage maar NIET voor jou??

Kennelijk mis ik dan een heel stuk in jouw procedure??

Geschillencommissies van de Bovag doen BINDENDE uitspraken. Die gelden dus OOK voor JOU!

Vandaar dat ik adviseerde om het via de rechter te spelen.

OF ik ben niet op de hoogte van de Bovagmogelijkheden, OF jij bent niet geheel op de hoogte van het fenomeen Geschillencommissie...?

Om te beginnen zou ik dus graag willen weten WIE nu met WAT bezig is......
Jouw uitspraken zijn steeeds wat tegenstrijdig en DAARDOOR snap ik niet helemaal wat er nu gaande is....

Misschien anderen wel? Met dank aan AS1 en Sytze voor hun betere uitleg dan die van mij......

AS1 (115), 17 jaar geleden

Toen ik in 2000 ook een akkefietje had heb ik het Bovag bemiddelingsburo ingeschakeld. Dat levert niks op (bedrijf reageerde niet). Vervolgens heb ik de zaak voorgelegd aan de Bovag geschillencommissie. Dus het bemiddelingsburo is NIET hetzelfde als de geschillencommissie.
http://www.bovag.nl/smartsite.shtml?ch=T...

"ik heb begrepen dat de BOVAG een advies geeft die nageleeft kan worden door mij (wel bindend voor de garage)"
Dat lijkt me niet juist. Beetje oneerlijk he...

Santa (0), 17 jaar geleden

Kijk As1, jij geeft in antwoord gewoon ff duidelijkheid.
DAT wilde ik nou graag gewoon ff horen van Michael.
Het lijkt erop dat hij niet geheel op de hoogte is van de gang van zaken....?
Wil niet cru of onvriendelijk zijn, maar een "bindende" uitspraak voor 1 partij...???
Daggutnie.............

Ik kan natuurlijk een heel verhaal gaan tikken, maar indien Michael zelf andere verwachtingen heeft van zaken die hij mogelijk verkeerd inschat, heb IK het straks gedaan...!

web_surfer (0), 17 jaar geleden

ik heb mij een beetje ongelukkig uitgedrukt zie ik nu betreffende (wel bindend voor de garage)
wat ik bedoelde te zeggen is dat in mijn probleem voorgelegt heb bij de BOVAG bemiddelingsburo en dat de uitspraak door de garage doorgaans uitgevoerd wordt
als ik het er niet mee eens ben kan ik de klacht verder bij de geschillen commisie voorleggen.

als mijn verhaal onduidelijkheden of tegenstrijdig lijkt te zijn is dat omdat ik wat onwennig met de materie ben
en redelijk moedeloos aan het worden ben van deze gehele situatie.

Santa (0), 17 jaar geleden

Ik wil je uiteraard NIET nog verder in de put duwen, maar indien de desbetreffende garage welwillend was geweest, had jij toch niet de Bovagbemiddeling nodig gehad?

Het is STANDAARD dat dealers (maar ook andere bedrijven!) je in eerste instantie naar de muur terug verwijzen.
Zij hebben absoluut GEEN zin om evt. kosten te dragen.

Company-policy, zeg maar. Importeurs hebben hier geen vat op en hebben juridisch gezien hier ook geen bliksem mee te maken.
Je hebt een probleem met een garage, NIET met de importeur.

Ik denk dat je wat teveel verwacht van een Bovag-bemiddeling. Want wat kan een Bovagbemiddeling zo'n bedrijf nu WEL bieden wat JIJ hun NIET kunt bieden....???

Voor HUN is het slechts een ideale (en GOEDKOPE!) manier om erachter te komen hoe sterk jouw bewijslast is!\

Het is werkelijk te gek voor woorden dat JIJ met nog meer bewijs moet komen omdat de Bovag dat zegt en omdat de Bovag zegt dat de verzekeraar van de garage zo goed bekend staat.......

Je hebt een geschil met de GARAGE/DEALER en NIET met diens verzekeraar.....................

Santa (0), 17 jaar geleden

In DIT stadium gaat er vanuit jou dus totaal GEEN druk in de richting van de dealer.
DIE zal dan ook alles rustig en tevreden afwachten.......
Het feit dat ze het over hun verzekeraar hebben en NIET over hun advocaat, zegt ook wel genoeg......

IK zou de druk gaan opvoeren, het bedrijf schrifteljk aansprakelijk stellen en hen sommeren om de door jou geleden schade te vergoeden.
Uiteraard gaan zij daar NIET op in, maar je moet ze juridisch gezien WEL aansprakelijk stellen. Begin daar dus maar zo vroeg mogelijk mee.
Voorts is het voor jou heel belangrijk om info te verkrijgen omtrent de richtlijnen ter vervanging van het bewuste spie-tandwieltje.

Indien dit namelijk een onderdeel is waarvan door de importeur is voorgeschreven dat dit tegelijkertijd met de distririem vervangen moet worden, sta je al heel sterk.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

oke duidelijk,
ik heb besproken met de contraexpertise buro en die zien er in ieder geval wel wat in dat betekend dat zij na opstellen van het rapport in gesprek gaan met de verzelering van de garage en zij zien in ieder geval mogelijkheden tot overeenstemming.

in ieder geval kan ik met het (neem aan ) positief rapport in de hand meer betekenenen bij verdere te nemen stappen dan alleen met het negatieve rapport van de verzekering.
je verhaal is duidelijk, mijn terughoudendheid ook hoop ik maar moet toch wat.

Santa (0), 17 jaar geleden

Wees wel duidelijk in je houding m.b.t. eventueel nog te nemen stappen.
Dit zal mogelijk een "schikking in der minne" kunnen bevorderen.

Wees er echter wel van bewust dat je nooit de 100% zult gaan halen.
Je zult wisselgeld moeten betalen.

Indien je bijvoorbeeld 2000 euro "claimt", zul je voor jezelf een lager bedrag moeten vaststellen waarmee je accoord zult gaan ter voorkoming van een rechtzaak o.i.d.

Vergeet NIET dat dealers wel vaker met dit bijltje hakken en gehakt hebben.....

web_surfer (0), 17 jaar geleden

santa,
antwoorden op jouw vragen

In DIT stadium gaat er vanuit jou dus totaal GEEN druk in de richting van de dealer.
DIE zal dan ook alles rustig en tevreden afwachten.......
dat lijkt inderdaad te kloppen

IK zou de druk gaan opvoeren, het bedrijf schrifteljk aansprakelijk stellen en hen sommeren om de door jou
geleden schade te vergoeden.
dat is in een vroeg stadium al gedaan met als gevol de inschakeling van de verzekering en het rapport


Voorts is het voor jou heel belangrijk om info te verkrijgen omtrent de richtlijnen ter vervanging van het
bewuste spie-tandwieltje.
je bedoelt waarschijnlijk de dieselpomppoeli

vanuit de garage is aangegeven dat men de poeli gewoon vervangen heeft en dat er door ??? oorzaken een borging niet goed vast gezeten heeft (mondeling ) met als gevolg een losse poeli

Indien dit namelijk een onderdeel is waarvan door de importeur is voorgeschreven dat dit tegelijkertijd met
de distririem vervangen moet worden, sta je al heel sterk.
in dit geval is dit niet relevant want de poeli zelf was defect en de distri riem was ook vervangen

Santa (0), 17 jaar geleden

Uitgaande van het feit dat rechters kijken naar feiten en omstandigheden en naar verplichtingen en nalatigheden, zou je kunnen concluderen dat JIJ als consument je best hebt gedaan door de auto naar een dealer te brengen en de rekening te betalen. Je had de auto OOK naar een BEUN kunnen brengen en DAAR zijn al rechterlijke uitspraken over die zeggen dat je als consument dan ZELF risico loopt. Maar JIJ hebt de auto bij de merkdealer gebracht. DIE staat immers bekend om zijn goede kennis van het betreffende produkt.
Bovendien geeft men garantie op de reparatie? Poulie is vervangen, dus garantie, toch?

Hier onderuit trachten te komen door andere, wazige redenen op te geven waardoor de poulie is los komen te zitten, lijkt mij niet zo relevant.
JIJ hebt opdracht gegeven om de zaak te repareren en JIJ hebt daarvoor betaald. In zoverre heb JIJ dus aan je verplichting voldaan.

Daarnaast heb jij de nodige heldere foto's.........
En dan verwacht men van JOU dat JIJ het ongelijk van de verzekering van de garage gaat aantonen...???

Volgens mij ben ik mijn roeping misgelopen en zie ik hier een GAT IN DE MARKT...!

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

laten we even welzijn, dat het de garage niet te doen is of ze wel of niet die poulie goed hebben gemonteerd. hierin hebben ze al ongelijk toegegeven, door Michael schriftelijk de garantie te geven, dat eventuele gevolgschade doordat die riem eraf is gelopen te vergoeden. Dat is ook de reden, dat het blok toen niet is opengeweest. Men heeft toen de riem er opgelegd, de poulie vernieuwd, en dat was het.

De vraag is nu, IS de nu ontstane schade inderdaad gevolgschade van die riembreuk.

Indien de oorzaak de afgebroken klep is, kan volmondig JA gezegd worden, en zal de garage de kosten moeten dragen, dit was namelijk overeengekomen en staat op papier.( als mijn geheugen me niet in de steek laat)

MAAR, de garage zegt nu, dat de oorzaak de VERSTUIVERTIP was, en door dit hard te maken, komen ze onder hun verplichting uit. Die verstuivertip kan op elk gegeven moment afbreken, en kan worden afgedaan als pure pech, waarbij Michael dus in de kou blijft staan.

Zaak is, om op dit moment aan te tonen, dat de klep in de cilinder lag, en de verstuivertip op zijn plaats zat.
VOILA, dat bewijs heb je in handen.

Wat mij betreft is dit een gedane zaak, maar wordt je door de dealer/verzekeraar te kakken gezet. DIT ZOU IK NIET PIKKEN. Dit alleen is al reden genoeg om het uit te vechten.

Groeten Marcel.

Santa (0), 17 jaar geleden

Geen verdere uitleg meer nodig, lijkt mij....

Ben zeer benieuwd wat de bemiddeling zal gaan opleveren....

Gezien de mate van in jouw bezit aanwezig bewijsmateriaal zou ik niet te lang met je laten spelen.

Daarnaast kun je de garage natuurlijk ook nog mededelen dat je de hulp van een consumentenprogramma gaat inroepen. Tros Radar, bijvoorbeeld.
Een mooi geschreven verhaal op www.garagetest.nl vindt men over het algemeen ook niet echt leuk....

Maar eerst maar ff afwachten.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Nee, fout.

Voor wie mijn vorige verhaal heeft gelezen, VERGETEN. Ik zat in de verkeerde hoek te denken.

Jouw auto is dus gestrand in hoofddorp met een kapotte pakking, hier is toen ook de pomppoulie en de hele rattaplan vervangen.
Na 7 km riem weer los, teruggesleept naar hoofddorp. Hier riem + nokkenasspie vervangen en garantie op reparatie gegeven.

Na 3000km ( 4 weken) weer panne, nu bij andere garage, na inspectie auto terug naar hoofddorp, alwaar eerdere reparaties zijn gedaan, en garantie is gegeven. Hier is ook verstuiver kwijtgeraakt ( bovenste deel althans , want rest zit nog in de kop )

Oorzaak blijkt klep te zijn, die verstuiver heeft gemold, en niet andersom( Mijn visie)

Dus garage hoofddorp is aansprakelijk, niet eigen garage of andere dealer.

Goed ik heb het teruggelezen/begrepen en blijf bij mijn eerdere standpunt.

Groeten Marcel

web_surfer (0), 17 jaar geleden

hellbat
je verhaal klopt niet helemaal
ik strande met de auto en hoofddorp heeft de reparatie gedaan (incl riem en poeli)
daarna (7KM) strande ik weer en weer hoofddorp heeft reparatie gedaan
na 1mnd weer gestrand en beverwijk heeft onderzoek gedaan (na overleg hoofddorp) en na constatering van gebroken verstuiver is auto weer naar hoofddorp vervoetd en gedemonteerd

dus alle reparaties door hoofddorp uitgevoerd.

jammer genoeg moest ik de rekeningen betalen :--((

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

klopt, ik heb mijn verhaal aangepast, maar je was net wat eerder.

Groeten Marcel

Toch zit me iets nog niet lekker.
zodra ik weet wat meld ik me weer.
er is iets dat blijft knagen, en zeggen dat er iets niet helemaal klopt na het lezen van het hele verhaal, maar ik kan me zo gauw niet bedenken wat het moet zijn.
Ik zal het nog eens overdenken.

adinsx (0), 17 jaar geleden

Is er al een vervolg op dit mooie topic?

web_surfer (0), 17 jaar geleden

ik ben in "blijde verwachting van het rapport van de contra expertise (wat op zich ook weer een verhaal is: eerste storting gedaan waren "ze" het geld kwijt gelukkig was dit snel gevonden maar resulteerde wel in een week vertraging)

ik verwacht deze week wat meer en dan staat het hier ook vermeld.

web_surfer (0), 17 jaar geleden

vandaag de uitslag van de contra expertise (telefonisch) ontvangen.
de expert geeft mij op alle fronten gelijk en hij zal dit ook in de rapportage kenbaar maken.
hij is van mening dat de garage fout is geweest en dat te bewijzen valt dat de schade al tijdens de eerste fout (na 7 km spie gebroken) ontstaan moet zijn.
hij heeft de verzekeringsmaatschappij en met name de expert daarvan getracht te bellen maar die geven geheel niet thuis.
nu wachten op het rapport en dan maar de volgende stap nemen.(BOVAG of geschillencommisie of direct rechter)
ik twijfel echter ook nog of ik de garage nog een kans geef een oplossing aan te bieden
wordt weer vervolgd.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

EINDELIJK, vastigheid in je verhaal.

Ziejewel dat je in je recht staat, kon ook niet anders.

Ik ben blij dat je die laatste stap nog gezet hebt.

De bal ligt nu weer geheel bij de tegenpartij. Laat die eerst maar eens beslissen, of ze zich inderdaad bij dit rapport zullen neerleggen, en de schade zullen vergoeden.

Groeten Marcel

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Prima resultaat. En ik zou de garage nog een kans geven. Lijkt me billijk. Iedereen maakt fouten tenzij je echt 0,0 vertrouwen in ze hebt.

websurfer (0), 16 jaar geleden

Na het rapport toch maar naar de garage gegaan en een voorstel gedaan.

dit voorstel betreft het leveren van een auto (zijn voorstel was een ren. Clio bj 99 1.4 ) maar alleen als de verzekering hiermee akkoord ging.

vandaag eindelijk (tel.) van de verzekering gehoord dat na overleg en bestudering van het rapport men toegeeft dat ze de schade zullen betalen

(in dit geval dus de ren. Clio)

eindelijk na 1 jaar en 3 weken mijn gelijk gekregen en een groot licht in de donkere tunnel zichtbaar

maandag ff vakantie en dan half augistus maar afronden.

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Gefeliciteerd!

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

eindelijk, gefeliciteerd, ik ben blij dat alles toch nog goed is afgelopen voor je.

Groeten Marcel

websurfer (0), 16 jaar geleden

Heb net gisteren nog even de dealer aan de lijn gehad en de gegevens opgevraagd van de clio blijkt dat de APK bij de RWD al verlopen te zijn per 7-2006 dus al een jaar verlopen.

zouden hier fouten in staan of staat de auto al een jaar stil bij de dealer??? weer een punt om maar eens goed achter de oren te krabbelen en zeer gedegen naar de auto te kijken en rijden.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Tja, het lijkt er op dat jij een auto krijgt waar de dealer niet vanaf kan komen via verkoop.

Hans

AS1 (115), 16 jaar geleden

[quote=websurfer]dit voorstel betreft het leveren van een auto (zijn voorstel was een ren. Clio bj 99 1.4 ) maar alleen als de verzekering hiermee akkoord ging.[/quote]
Heb je aangegeven een auto te zoeken of is dit op initiatief van de garage?
Ik denk dat ik m'n geld zou vangen en m'n heil ergens anders zou zoeken....

websurfer (0), 16 jaar geleden

Het initiatief voor een comprommis kwam van mij uit en ik had aangegeven dat een vervangende auto onderdeel daar van kon zijn.

Na op de lijst gekeken te hebben kwam hij met deze auto naar voren.

een onverkoopbare auto lijkt het mij niet echt
Clio 1.4 max
bj 99
145000 km
luxe uitvoering
gewilde auto
prijsstelling op lijst was ook "normaal" voor dealer dan
bij autoweek vergelijkend model wel 1000 euro goedkoper

dus ?>??
iemand bekend met deze auto
zl-bv-28??

history bekend?
(morgenavond 16-7 op vakantie dus misschien geen reactie meer voor 8-8-07)

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Dat is toch geen vergelijkbaar model?.
Je gaat van een middenklasser naar een boodschappenkar.
Het zal best een gewilde auto zijn, maar dat is toch geen alternatief?.
Kan die laguna niet gewoon gerepareerd worden?.
Ik vind het nogal een stap terug.
145.000km op de klok voor een boodschappen autootje is fors.
Hoe is het met de uitrusting, airco zal er wel niet op zitten.
Ik vind het een behoorlijke terug gang.
Ik wist het wel, ik pakte het geld en ging zelf shoppen.
Je hebt niks in te ruilen, betekent ook korting en dan maar iets er bij leggen.
Een clio is geen comfortabele laguna, ik denk dat je van deze deal spijt krijgt.

websurfer (0), 16 jaar geleden

Primera,

deze auto is geen vervanger voor de laguna (die is een jaar terug al gekocht xantia break HDI) maar een compensatie voor de ontstane schade
van de reparatie en een perfect model voor boodschappen voor de vrouw welke nu in een clio van 16 jaar rijd
de MAXX uitvoering heeft electrische ramen, schuifkanteldak, mistlampen, gespoten bumpers en airco als optie (bij deze niet)

jammer genoeg is een geldelijke vergoeding denk ik niet mogelijk zonder een nog langer durend geschil met de dealer welke nu al 1 jaar en bijna 4 weken duurt.
ik weet het : ik wordt niet helemaal schadeloos gesteld maar ben het allang zat dit probleem en wil nu wel een oplossing.

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dus dan eindig je met 4 auto's : een Laguna die gerepareerd is, en wat je zelf betaald hebt, een Xantia, een 16 jaar oude Clio en een Clio uit 1999 .

websurfer (0), 16 jaar geleden

nee niet helemaal

een xantia, een 16 jaar oude clio (te koop ) een clio 1999 en een sloop laguna met defecte motor maar de rest goed (nieuwe achterschokdempers enz) en ook die te koop ;--))

websurfer (0), 16 jaar geleden

vandaag bericht gehad van de garage.
deal staat weer op losse schroeven omdat zijn verzekering wel uitgekeerd heeft maar alleen de reparatieschade (nieuwe motor en montage uurloon) en niet mijn totale schade (verschil 3000 euro)
de garage zegt nu dat hij dus de auto niet kan leveren omdat hij dan met een gat zit

vandaag zal hij de verzekering voor opheldering bellen maar ik denk dat het uiteindelijk toch een zaak voor de rechter gaat worden (gelukkig heeft de verzekering nu wel schuld bekend en moet en alleen een zaak van vaststellen van het totale schade bedrag zijn denk ik.)

het ging al te voorspoedig

wordt vervolgt

CBR1000 (0), 16 jaar geleden

Als je deze hele topic wilt lezen ben je gewoon ruim een half uur bezig. Wat een drama. En wat is het toch eeuwig zonde dat een professionele partij zich niet gewoon moreel verplicht voelt om e.e.a. netjes op te lossen, of de verzekering nou uitbetaalt of niet. Je bent of voelt jezelf aansprakelijk t.o.v. de klant of niet. In het eerste geval los je het op en ga je later de verzekeraar even heropvoeden. Immers, je eigen aansrpakelijkheid voor gemaakte fouten is niet afhankelijk van het feit of je (goed) verzekerd bent.

Santa (0), 16 jaar geleden

Michael, kun je dat bedrijf geen bel-bombardement geven......???

websurfer (0), 16 jaar geleden

dat doe ik al geregeld maar alleen de eigenaar weet ervan of handeld mij af en dus geregeld die is in vergadering nee is nu niet in huis enz enz
hij zou mij vandaag weer bellen dus even afwachten maar weer (is tenslotte nog geen twee jaar bezig......)

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Misschien toch eens een belletje naar het programma kassa er aan wagen?.

Santa (0), 16 jaar geleden

Al eens een kijkje genomen op www.garagetest.nl ??

Het feit dat de verzekering van de garage niet meer dan een bepaald bedrag wil uitkeren aan de garage, houdt dus helemaal niet in dat de garagehouder ZELF financieel buiten schot hoeft te blijven!

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=CBR1000]Immers, je eigen aansrpakelijkheid voor gemaakte fouten is niet afhankelijk van het feit of je (goed) verzekerd bent.[/quote]
Helemaal mee eens, het is niet aan jouw om op ZIJN verzekering af te gaan, het is de garagehouder zijn EIGEN beslissing, of hij zich voor dit soort zaken wil verzekeren. De garage is hoofdelijk aansprakelijk voor de schade, en hoe en OF hij dit via de verzekering terugvangt is ZIJN probleem, al moet hij de schade uit zijn privérekening betalen, zal jouw één grote dikke worst zijn.

Feit is nu dat hij toegegeven heeft fout te zitten, en willende is de schade te betalen, maar zegt hiervoor afhankelijk te zijn van hetgeen de verzekering wil uitkeren BULLSHIT. gewoon de geleden schade laten ophoesten. KLAAR.

Groeten Marcel

CBR1000 (0), 16 jaar geleden

klopt, in feite is het zo simpel. Waar het probleem vaak zit, is dat men denkt dat als de verzekering niet uitkeert, er ook geen aansprakelijkheid bestaat. En dat is een groot misverstand!
De verzekeraar keert wel of niet uit op basis van de polisvoorwaarden. In grote mate bepaal je als verzekerde zelf waartegen jij je wilt verzekeren, of beter gezegd welke risico's je wel en niet wenst af te dekken (soms ben je wettelijk verplicht specifieke risico's te verzekeren) op basis van een eigen inschatting. Die keuze laat onverlet dat je jegens jouw klanten dus volledig aansprakelijk kan zijn, terwijl het specifieke risico door de verzekeraar wellicht niet (geheel) wordt afgedekt. Daar staat dan tegenover dat je daarvoor ook minder premie hebt betaald. Desondanks ontslaat dat je inderdaad niet, zoals Marcel terecht schrijft, van een volledige schadeloosstelling.

websurfer (0), 16 jaar geleden

klopt allemaal maar wat te doen met een garageeigenaar die denkt dat hij alleen uit keert wat de verzekering uitkeerd?
op dit punt sta ik nu en moet me beraden op
1) auto laten repareren (verzekeringwerk) en restschade proberen los te peuteren bij garage (1 jaar oudere auto en kosten nasleep)

2) niet toe te staan de auto welke al een jaar stilstaat te repareren en de totale schade (incl totalloss zijn van auto) geldelijk te vergoeden dan wel via de eerder voorgestelde levering van een vervangende auto

MAAR hoe beweeg ik een onwillige dealer om met mij hier een keuze in te maken
ik denk dat als er volgende week geen vorderingen gemaakt zijn een advokaat in de hand te nemen maar ben een beetje huiverig voor de dan weer te maken kosten.

CBR1000 (0), 16 jaar geleden

Tja dat zijn hele lastige dilemma's. Je weet van tevoren nooit wat de uitkomst zal zijn. Wellicht kun je eens advies inwinnen bij de consumentenbond (als je daar lid van bent) of anders inderdaad bij een buro voor rechtshulp c.q. rechtsbijstandverzekeraar. Als je zelf naar een advocaat stapt moet je er wel rekening mee houden dat (mocht het tot een rechtzaak komen ) je niet alle kosten geheel vergoed krijgt. Verder zou ik alle verdere stappen niet al te detaillistisch op dit forum bespreken daar de onwillende garagehouder wellicht ook de beschikking over internet heeft en deze discussie mogelijk met belangstelling volgt....

AS1 (115), 16 jaar geleden

hoe is dit afgelopen?

Hans4040 (355) PRO, 16 jaar geleden

Is het nog niet afgelopen dan, na 191 berichten?

websurfer (0), 16 jaar geleden

heren,

de reden van deze late reactie is omdat er nog geen reactie te geven was.

De status tot nu toe: de verzekering van dealer erkend dat de schuld bij de dealer ligt en heeft al het bedrag ter vervanging van de motor uitgekeerd aan de dealer,
toen ik dat hoorde heb ik direct gemeld dat ik niet akkoord was met het uit tekeren bedrag omdat er intrussen veel meer onkosten gemaakt zijn,
ik heb een opsomming gemaakt:
contra expertise rapport €800 , nieuwe APK (ten tijde van de reparatie was deze 1mnd oud nu rond de 4 mnd verlopen) inc goedkeuringsreparaties (bedrag nader te bepalen) , evt vervolgschade na 16 mnd stilstand (bedrag en termijn in overleg nader te bepalen) schoonmaakkosten interieur ivm diverse schimmelplekken op bekleding bedrag geschat op €150 , waarde verlies na 16 mnd stilstand en 16 mnd oudere auto geschat bedrag €750

ook aangegeven dat ik de diverse telefoonkosten en emotionele waarde maar niet ga begroten omdat dat niet makkelijk te bepalen is.

vorige week heb ik maar weer eens gebeld naar de verzekeringsmaatschappij waar ik vroeg wanneer er nu een antwoord kwam op mijn opsomming.
uiteindelijk gaat de verzekering over tot uitkering (moet dit nog officieel te horen krijgen) van de contra expertise kosten (€800) en de rest van de claim moet ik maar bij de dealer vandaan halen omdat de verzekering dat niet dekt.....

volgende week maar weer bellen met de verzekering en de dealer om toch tot een oplossing te komen want ik denk dat de 800 euro weer naar de dealer gaan.
van hem zal ik in ieder geval eoisen dat hij die direct stort op mijn rekening en zal weer verder met hem in onderhandeling gaan over de reparatie of uitkering in eens.

ook zal ik volgende week de nodige consumentenprogramma's dit relaas doen toe komen als er geen bevredigend aanbod komt van de dealer

ik wilde graag zeggen wordt vervolgd maar heb van de webmaster begrepen dat morgen deze treat op slot gaat.
toch wil ik jullie de uiteindelijkke uitkomst toch niet onthouden dus voor wie er interesse in heeft mail me even en ik zorg ervoor dat het uiteindelijke resultaat (hopelijk dit jaar nog) in jullie mailbox valt

Highway (155) PRO, 16 jaar geleden

[quote=websurfer]heren,


ik wilde graag zeggen wordt vervolgd maar heb van de webmaster begrepen dat morgen deze treat op slot gaat.
toch wil ik jullie de uiteindelijke uitkomst toch niet onthouden dus voor wie er interesse in heeft mail me even en ik zorg ervoor dat het uiteindelijke resultaat (hopelijk dit jaar nog) in jullie mailbox valt[/quote]
Als je een mail stuurt naar Siem@problemcar.nl mag je het hier ook gewoon plaatsen.

Siem Bijman (180) PRO, 16 jaar geleden

Siem,

Zou jij het volgende willen plaatsen op de site ?

Vandaag weer met verzekering gesproken en ook met de dealer.
Verzekering geeft aan dat het geld is overgemaakt naar de dealer.
De dealer (na de hele dag weer blijven bellen) uiteindelijk aan de lijn en was zowaar meegaand,

Ons eerdere voorstel tot een compromis (levering van ren. Clio van 1999) is nu toch geaccepteerd door de dealer

Moeten alleen nog even de kleine details bespreken (nieuwe APK, garantie?) maar ik denk dat dit een laatste kleine hobbel is die na alles wel snel te nemen moet zijn.

Heb uiteraard wel een klein onderbuikgevoel bij deze clio (staat al sinds
6-2006 op naam van garage en APK ook toen verlopen) Maar verwacht dat de dealer mij niet een tweede zeper in de maag gesplits gaat splitsen (dat kleine beetje vertrouwen maar geven)

Voor diegene die op welke wijze ook iets kunnen nazoeken van deze clio gaarne, het kenteken was al genoemd maar toch nog maar even

ZL - BV - 28

Deze week de knoop maar doorhakken dus alle (snelle) info is welkom.


Resumé
Dure reparatie met een magere tegemoetkoming uiteindelijk na 16 mnd kunnen afsluiten

We zijn niet helemaal tevreden maar wel moegestreden

Bedankt voor alle adviezen, hard onder de riem en andere supportuitingen.

Michael

Siem Bijman (180) PRO, 16 jaar geleden

Siem als laatste posting wil je dan ook dit nog op de site plaatsen?



Vandaag een proefrit gemaakt met de clio Auto ziet er erg netjes uit rijd super en er zitten nauwelijks gebruikssporen op.

Alle onderhoudshistorie was in het boekje te zien en ook dat de distributieriem aan vervanging toe zijn (5 j oud)

Uiteindelijk hebben we de deal afgerond met de verzekering dat de dealer de auto volgende week vrijdag aflevert Incl beurt en APK en vervangen distributieriem.

Dus redelijk tevreden met deze afronding

Bedenk me nu wel 1 ding namelijk dat deze hele geschiedenis wel begonnen is met het verkeerd vervangen(monteren) van de distributie riem van de laguna ;-)

allen bedankt voor de support en hoop niets meer van me te moeten laten horen

michael

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.