Opel Vivaro: Vivaro reageert soms niet op gaspedaal

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DI

Goedemorgen,

Bij een Vivaro 1.9 DI van 2002 118.000 km volgend probleem. Soms staat deze stat. te draaien en kan er geen gas worden gegeven. Geen foutcodes in computer. Klant wacht even(laat motor gewoon draaien) en even later pakt hij hem wel weer. Bij uitlezen(tijdens storing) geeft gaspedaal wel openingshoek door aan computer. Nu praat mijn dealer over EGR of verstuivers wie weet meer?

René

garageburgwal

Geplaatst door garageburgwal (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

alfons262 (0) PRO, 17 jaar geleden

egr verhaal, demonteren en goed bekijken, indien nodig vervangen, sterkte, alfons

Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden

Verhaal van Speedy klopt helemaal; komt ook voor bij Trafic van dat bouwjaar.

garageburgwal (0) PRO, 17 jaar geleden

Ah super bedankt jongens. Ga er mee aan het werk.

René

opeldiplomaat (0) PRO, 15 jaar geleden

wij hebben dit probleem met een vivaro van 2004 en er is een topic van kijk daar even maar je wordt er niet vrolijk van

wij hebben verstuiver stuurapparaat temp senor gaspedaal vervangen en bedrading gekontroleerd en niets heeft geholpen

ellompo (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb bij de vivaro, die bij ons staat, de brandstofdrukregelaar vervangen. het probleem met gasgeven was toen verholpen.

bankers809 (0) PRO, 15 jaar geleden

Onze Vivaro servicewagen van 2004 (1.9 CDTI 100PK) had precies hetzelfde euvel.

Verschillende dingen geprobeerd, nieuwe LMM, nieuwe gaspedaal, uitgelezen. Fout bleef, Als ik de auto startte en weg wilde rijden, gewoon geen gas.

Auto vervolgens bij Opel dealer neer gezet , na een tip uit Engeland bleek dat er een software update is, Fout is niet meer terug gekomen

Tip om er voor te zorgen dat je wel kunt rijden, ondanks de fout: trek de koelvloeistoftemperatuur sensor los!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.