Mercedes-Benz Clk: auto slaat spontaan af onder het rijden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3200

heb een clk 320 van 2000, auto was altijd super tot anderhalve week terug, mijn accu was defekt dus kocht ik een accu van 120 am. moet genoeg zijn voor zo'n auto, maar sinds toen heeft hij niks anders dan storingen en o.a. BAS, ASR, ESP, motor lampje brand, el. ramen gaan niet meer automatisch omhoog (moet nu het knopje vasthouden), el. stoelen van rijder en bijrijden werken wel maar de memory onthoud ie niet, radio werkt soms niet, en het grootste probleem is de auto slaat af als je gewoon rijd en het is een automaat dus dat mag nooit gebeuren en als ie dan afgeslagen is krijg ik hem de eerste 15 min niet weer aan, wie o wie kan mij helpen want het is een ergenis

mvg

jeroen85212

Geplaatst door jeroen85212 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

rene9492 (0) PRO, 17 jaar geleden

hallo jeroen: afslaan heeft te maken met het niet goed ingeleerd zijn van de gasklep, accu klem nogmaals los 5 min er af laten en er weer op , dan eerst aleen op contact zetten en even laten staan 1 a 2 min daarna starten en geen gas geven ,BAS ASR e.d stuurwiel met lopende motor een keer helemaal naar links en rechts draaien(inleren stuurhoeksensor) ramen met gesloten portieren in de bovenste stand met schakelaar half ingedrukt 5 sec naar boven gedrukt houden,stoelen alle standen een keer handmatig laten doorlopen->helemaal naar voor en achter ook de hoofdsteun en de stuur verstelling (inleren begin en eind standen) sucses -> alles bij elkaar 10 minuten werk!

carsoft (0), 17 jaar geleden

hoi dat afslaan heeft te maken met de krukaspositiesensor
zit achter op het blok bij de bak

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.