Peugeot Boxer: koelvloeistof procor 3000

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TD (XUD9 UTF)

Moi,
Ik moet mijn temperatuurvoeler vervangen, en wil gelijk koelvloeistof verversen. Nu lees ik dat ik verplicht 'procor 3000' moet gebruiken. Wat is dit, en is dit echt de enige vloeistof die erin gaat?
Kan iemand me uitleggen waar ik die onderste aftapplug kan vinden? Ik zie dat #@*×|@¤³¡×¡¿ding nergens.

Treb

Geplaatst door Treb (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden

Volgens mij moet je gewoon de onderste radiateurslang loshalen. Je kan gewoon standaard koelvloeistof gebruiken

Treb (0), 17 jaar geleden

Thanks, maar in mijn instructieboekje staat: procor 3000 VERPLICHT ?

omega8258 (0), 17 jaar geleden

Kan best dat het in je boekje staat maar Standaard koelvloeistof kan ook. Wel op letten dat je niet gaat mengen ( allemaal restjes samen kiepen bedoel ik) want dan kan je schuimvorming krijgen...

Treb (0), 17 jaar geleden

Moi,
Ik geloof het meteen, maar wat wil Peugeot dan toch met die procor? En wat is procor? Googelen levert meer vragen dan antwoorden. Is het een merk, een samenstelling?
Als het bijvoorbeeld om olie gaat a d v i s e r e n ze Total of Esso ofzo, maar bij koelvloeistof word het: v e r p l i c h t.
Over Total en Esso gesproken; ik neem aan dat ik er ook gewoon Brega in kan gooien? (en nu niet weer die discussie over A- en B-merken beginnen ;-) Tenzij iemand natuurlijk echt zeker weet dat anders mijn motorblokje wordt opgevreten. Ik dwaal af: procor 3000?¿
Trouwens, koelsysteem doorspoelen met water??

306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden

Gewoon 10W40 halfsyntheet olie gebruiken. Procor is geloof ik een merk. Maar er kan dus ook een ander merk in.

Erwin2907 (0), 17 jaar geleden

Olie zou ik er dan weer niet in gooien...
Maar even serieus, het wordt niet voor niets geadviseerd, Procor 3000. Er wordt altijd te snel vanuit gegaan dat de fabrikant maar wat doet, maar men heeft dit niet voor niets gekozen. Iemand die op de stoel van de constructeur wil gaan zitten mag het zelf weten, maar dan niet gaat klagen als de boel kapot is. Bezuinig liever op iets anders dan dat je er per ongeluk verkeerde vloeistof in zou gooien met narigheid van dien zoals koppakking die wordt opgevreten e.d.
Die besparing van een paar euro kosten je dan uiteindelijk veel meer... En als je dan voor een ander merk gaat, zorg dan dat de specificaties hetzelfde zijn.

Het omspoelen met water van het systeem doe ik ook altijd. Eerst met de tuinslang en later vul ik m dan af met water + warm laten lopen en weer aftappen en dan je koelvloeistof erin.

Succes ermee!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.