Ford Transit: Lekke LUCAS CAV brandstofpomp

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 ltr

Wie kan mij snel helpen met een betaalbare oplossing voor mijn lekke brandstofpomp????
Navraag leert mij dat vervangen door een Bosch het verstandigst is. Schijnt echter zeer kostbaar (> € 1.250,-).
I.v.m. vakantie reis naar Zweden SPOED???

Ferry

Ferry

Geplaatst door Ferry (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

alfons262 (0) PRO, 17 jaar geleden

bovendeksel lek of keering langs de aandrijfas? Zijn allebei prima te repareren.voor minder geld.

Ferry (0), 17 jaar geleden

Naar het lijkt het bovendeksel. Hoe dit dan te repareren?? Graag advies!

alfons262 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou, bovendeksel valt te lichten, dan kun je de as van de gashevel eruit lichten, om dat asje zit in het bovendeksel nog een koperen busje, deze eruit tikken en mee vervangen. Er zijn revisiesetjes te koop voor de bovendeksel!(moet je dealer ook kunnen hoor!)let op veertjes bij lichten van bovendeksel! sterkte!

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Als dat goed is kijk dan even naar het volgende: is er soms een steun afgebroken van de achterzijde van de pomp? Komt heel vaak voor bij de transit, hij gaat dan lekken aan de achterzijde van de pomp, alleen omdat die boutjes los gaan zitten.
Kan gelast worden en aangedraaid. Wat ook vaak voorkomt is een scheurtje in de hogedruk leiding tussen pomp en verstuiver. Beide euvels kunnen makkelijk en goedkoop opgelost worden.

Sytze

martyn52 (0), 17 jaar geleden

Hallo Ferry Visser:
Het probleem met je brandstofpomp klink mij bekend in de oren ( lucas CAV pomp )
ik heb het zelfde probleem gehad en opgelost als bij jou de lekkage tenminste ook in het boven deksel zit. het hele demontage & montage verhaal heb ik later zo duidelijk mogelijk op de site van PROBLEMCAR gezet maar ik heb al voor je zitten zoeken maar ik kan het zo een twee drie hier niet terug vinden . maar dit is geen probleem hoor het verhaal van mij is nog terug te vinden via www.google.nl ga dan naar martien hoogkamer ford dan zie je weer mijn oude verhaal bij problemcar.nl met dit verhaal moet het als je `n beetje veel handig bent zeker lukken de maten van O ringen staan er bij en event ook van het stukje pakking dat je waarscheinlijk nodig hebt staan er bij dus dat kan je alvast even ergens halen
mail me eens of het is gelukt en of je het verhaal duidelijk vind mijn mail adres is mahoring@quicknet.nl
veel suc. met de klus groetjes Martien Hoogkamer

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou Ferry, je wilde advies en hebt het gekregen. Je moet het nu alleen nog even lezen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.