Daihatsu Cuore: kan niet goed tanken

Bouwjaar: 2003

als ik moet tanken kan ik maar met kleine beetjes vullen. telkens slaat het vulpistool af omdat de benzine in de vulpijp van de tank omhoog komt.
wie heeft een idee ??

zelf denk ik aan de tankontluchting , maar hoe controleer je dat??

theo.

LukesR5

Geplaatst door LukesR5 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

johanvos (0), 17 jaar geleden

je kan natuurlijk een heel ander probleem hebben
maar met mijn cuore had ik dat ook
ik moet hem scheef er in doen dan is er geen probleem
de tank heeft een andere vorm

LukesR5 (0), 17 jaar geleden

hoi johan,
heb jij ook zo'n nieuw model cuore?
bij mij is het heel plotseling gekomen, eerst dacht ik nog: het ligt aan het warme weer .
het blijft een raar brobleem. ik ga ook eens 'scheef' tanken.
theo.

Harriehe (0), 17 jaar geleden

Volgens mij heeft dit te maken met het ontluchtingslangetje die aan de vulslangzit van de tank. Als deze verstopt zit, krijg je een soort vacuum, waardoor er geen lucht bijkomt en dan slaat het vulpistool af. Dit is hetzelfde effect als de tank vol zit.
Ik weet het niet 100% maar het zou kunnen dat dit de veroorzaker is
veel succes.

harold72 (0), 17 jaar geleden

Ik heb dit ooit ook eens gehad met een auto van me, ik tankte altijd aan dezelfde pomp, toevallig kwam ik eens bij een andere pomp (andere locatie) terecht, daar bleek de druk op de vulslang net iets minder te zijn en was het probleem opgelost. Wij hebben overigens zelf als tweede karretje een Cuore en die geeft geen problemen met tanken.

LukesR5 (0), 17 jaar geleden

dank voor jullie meedenken,
hetprobleem lijkt opgelost, ik kan nu weer goed tanken.
theo
wat het was, geen idee!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.