Lancia Ypsilon: achterruiterwisser werkt niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

Mijn achterruiterwisser werkt niet meer. Ik heb zekeringen nagekeken maar dit heeft geen oplossing gebracht. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

Pascal

pascal8378

Geplaatst door pascal8378 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Ypsilon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Erwin2907 (0), 17 jaar geleden

Is dit tegelijk met je andere problemen gekomen?

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Kijk es in de achterklep, daar waar de draden uit de carroserie komen en de klap ingaan. Wil nog wel eens een breuk zitten.

pascal8378 (0), 17 jaar geleden

nee m´n achetrruiterwisser was al een stuk langer defect. Het probleem met m´n verlichting is pas sinds kort opgekomen.

Erwin2907 (0), 17 jaar geleden

Ik zou eerst even meten of je wel spanning op de ruitenwissermotor krijg als je hem aanstuurt. Als je een beetje met een multimeter overweg kunt, kun je denk ik de kap over de motor weghalen en meten op de polen van de motor terwijl iemand anders even de achterruitenwisser stuurt. Dan weet je i.i.g. of het in de motor zit of in het aansturen.

Peter Schouten (0), 17 jaar geleden

Meestal is 't wat Sytze ook al zei, een draad kapot ter hoogte van de doorvoer. Als je dat wilt repareren probeer dan gewoon een nieuw stuk draad erin te krijgen dat op ruime afstand van de doorvoer verbonden wordt met de oude draden (die je dan richting doorvoer uiteraard moet wegknippen). Als je in de doorvoer een verbinding maakt is hij zo weer kaduuk door het bewegen...
suc6
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Ypsilon of stel zelf een nieuwe vraag.