Ford Transit: relais startmotor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

Kan iemand mij vertellen hoeveel Ampére het Relais van een startmotor trekt
Ik krijg volgens mij te weinig stroom naar mijn Relais hij klikt wel maar komt
niet echt goed in .Hij doet dit wel als ik direkt van de accu spanning erop zet
Kan dit in een slecht kontakt van het sleutelcotact zitten?

Wie kan mij helpen bij voorbaat dank

sjannie

Geplaatst door sjannie (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

De inschakelstroom (op het moment van inschakelen voordat het relais is ingekomen) ligt ergens tussen 25 en 50A.
Als het relais helemaal is ingekomen, ligt deze stroom tussen 8 en 20A.

Het gemakkelijkst is om de spanning te meten die op de stuuraansluiting van het relais terechtkomt. Dus meten op het startrelais met alles aangesloten als je probeert te starten.
Die moet minimaal 11V zijn. Het startrelais hoort goed te werken bij 11V. Is de spanning ruim minder dan 11V dan is het mis in de sturing. Verdachten zijn: contactslot en eventueel startonderbreker.

Succes,
Paul

sjannie (0), 17 jaar geleden

Ik heb een hulp relais geplaatst en een zweefzekering daartussen van 30 Amp
dus de stroom van de accu gaat nu via dat relais naar het startrelais,gaat goed
maar moet nog wel 2 -3 keer starten voordat de startmotor ronddraait kan dat nog aan de schakel contacten in het startrelais liggen of de startmotor op zich

vrgr sjan

arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden

Meet eens met een voltmeter aan klem 50 t.o.v. plus accu. Dan meet je gelijk het spanningsverschil. Deze meting doe je ook aan de contacten op het relais.

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Neem een losse draad en sluit die op klem 50 van de startmotor aan. Als je deze draad met de plus van de accu verbindt, dan moet de startmotor direct inschakelen. Doe dit 10 keer na elkaar met telkens even pauze. Let op: Bak in z'n vrij en handrem erop!! Als de startmotor alle keren netjes en vlot inschakelt, moet je toch in de aansturing gaan zoeken. Contactslot of startonderbreker.

Werkt de startmotor niet netjes, dan moet je verder meten aan de startmotor om erachter te komen of het de statmotor/startrelais zelf is, of dat de kabelverbindingen niet betrouwbaar zijn.
Gr.
Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.