Chrysler 300m: CHRYSLER 300m ONDERHOUD

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.7

hallo,ik heb een vraagje wanneer moet ik mijn distributieriem vervangen bij mijn 300m???? als ik de motor start is er gedurende 6sec een tikend geluid vanuit de motor zou dit er mee kunnen te maken hebben ???? wat is een pcv klep ??? alvast badankt om mee na te denken met vriendelijk groeten arne verwimp

bevely

Geplaatst door bevely (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler 300M? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Chanmaster (0) PRO, 17 jaar geleden

Het tikkend geluid in de motor komt vanwege het feit dat de motorolie op dat moment nog niet volledig circuleert.
Let op dat u de juist olie gebruikt en zorgt dat het brandstoffilter goed schoon is.
Het is eigenlijk een vrij normaal verschijnsel dus niet echt iets om u zorgen over te maken.
De distributieriem zou ik preventief op elke 50.000 km vernieuwen.

bevely (0), 17 jaar geleden

oei ik heb al 200000km gerden met die wagen nog nooit een distrebutieriem vervangen !!!

Chanmaster (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=bevely]oei ik heb al 200000km gerden met die wagen nog nooit een distrebutieriem vervangen !!![/quote]
Wordt wel tijd denk ik zo!!

bevely (0), 17 jaar geleden

is het een ketting of een riem ??? en weet jij iets af van een pcv klep ???groetjess

garageburgwal (0) PRO, 17 jaar geleden

Zeg chanmaster hoe kom jij aan die 50.000 km?? Volgens mijn gegevens zit er op deze motoren geen riem!! 50.000 vind ik zowieso erg snel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300M of stel zelf een nieuwe vraag.