Volvo V40: Achterwielophanging

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TD

Auto moet gekeurd worden en van deze auto zit de achterwielophanging aan de carosserie bevestigd met een gevulvaniseeerde bus a la Bmw. Deze vulcanisatie is los kun je zien, maar geen speling en ook geen metaalkontakt.

De vraag is nu is dit goed of afkeur. Bij ons worden er al weddenschappen gehouden, want de een zegt afkeur en de ander zegt goedkeur en we hebben het hele APK boek al doorgebladerd, maar geen duidelijk antwoord voor afkeur gevonden. Wie??

Zal als ik tijd heb even een foto'tje plaatsen

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (145) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

TesT (0) PRO, 17 jaar geleden

geen metaalkontakten, dus GOEDKEUR, zelfs geen advies.

Siem Bijman (145) PRO, 17 jaar geleden

Mijn idee TesT, maar heb ik dat ooit eens gehoord op een apk--herhaling of staat dat in het Apk-boek? Ik kan het niet vinden.

TesT (0) PRO, 17 jaar geleden

beide denk ik, heb het ook eens gehoord op een herorientatie, staat ook in het boek assen en dan onder "overige ophangpunten", welk hoofdstuk weet ik zo niet.
Zo heb ik eens een kogel/bus van de achteras als advies opgegeven, fout dus was geen fusee dus geen "ac", strafpuntje erbij gekregen.

Siem Bijman (145) PRO, 17 jaar geleden

Zie volgende topic voor een afbeelding

TesT (0) PRO, 17 jaar geleden

hmm, tja,

Ik heb deze week een vergelijkbaar geval gehad, achteras Golf 3 variant, heb deze man gebeld en verteld dat het geen afkeur is maar wel op aangedrongen deze rubbers te vervangen vanwege rijgedrag e.d., zeker met de winter die voorde deur staat, heb hem uiteindelijk de reparatie wel verkocht.
Ik draai er wat betreft afkeur of goedkeur niet omheen en vertel gewoon waar het op staat, "goed is goed" en "fout is fout", daarnaast heb ik een eigen eerlijk advies.

Siem Bijman (145) PRO, 17 jaar geleden

Mee eens TesT. Alleen is een achteras van een Golf wel iets simpeler dan deze Volvo. Info naar de prijs van die rubbers leerde me dat wij deze er zelf niet in konden persen aangezien volvo er speciaal gereedschhap voor heeft. Wordt dan dus wel een dure reparatie. Weggedrag is bij deze Volvo prima, dus klant heeft alleen de fuseekogel voor laten vervangen, want die was ruim en wel afgekeurd.

Bedankt voor je reakties.

Siem

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

die achteras rubbers zijn vaak een beetje verdroogd bij dit bouwjaar en ouder,
is Geen apk afkeur zolang er geen metaal contact is.
Ik heb in mijn lange loopbaan bij Volvo pas 1 maal armen vervangen achter en dat was omdat hij schade had.

novita (0) PRO, 17 jaar geleden

kunnen hevig kraken als ze echt los zitten,maar het is inderdaad geen afkeur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.