Volkswagen passat: inhouden bij plotseling kort gasgeven

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: AZM

Ik heb een probleem met inhouden. Als ik kortstondig gas geef reageert de motor niet direct je hoort dan iets van valse lucht ontsnappen en dat gaat de motor pas omhoog in toeren. Ik heb dit ook in mindere mate als ik overschakel naar de volgende versnelling. Ik ben aan het zoeken geweest rond het gasklephuis (daar is het geluid het sterkste te horen) Maar heb daar niets kunnen vinden.
Opvallend was wel dat de vacuumleiding die o.a. naar de rembekrachtiger gaat behoorlijk "suist"je hoort het echt duidelijk. Deze heb ik dicht geknepen maar toen was het geluid bij gasgeven nog steeds waarneembaar. Nadat ik deze had dichtgeknepen begon er wel een regelkastje bij het luchtfilterhuis te tikken.
Mijn vraag : Hoort dat gesuis van die slang naar de rembekrachtiger?

Wie heeft wel eens te maken gehad met valse lucht rond dat gasklephuis en wat was dat toen?

nairco73

Geplaatst door nairco73 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

thieu (0), 17 jaar geleden

Hallo,
ik herken dit gedrag van mijn Audi (3.0 V6, ASN motor), vooral tijdens de opwarmfase is dit gevoel het sterkst.
Ik ben begonnen met het vernieuwen van de bougies en luchtfilter element.
Ik heb een duidelijke verbetering waargenomen.
Nu effe afwachten of dit zo blijft, zo niet, dan denk ik aan het schoonmaken van het gasklephuis.
Groet, Thieu

thieu (0), 17 jaar geleden

Hoi niarco73,
heb je inmiddels een oplossing voor jouw probleem?
Wat is het merk en type van de Lucht Massa Meter? (zit tussen het luchtfilter en de aanzuigslang van de inlaat)
Het "zuig geluid" wat je hoort schijnt normaal te zijn.

Groet,
Thieu

nairco73 (0), 17 jaar geleden

Thieu,

Bedankt voor je reactie, Ik ben aan de auto bezig geweest om het “valse “lucht geluid te lokaliseren en heb daarbij denk wel honderd keer gas gegeven. Geen lekkage kunnen vinden maar de auto reed daarna zo goed heef ie nog nooit gedaan. Mijn conclusie hieruit is dat ik het gasklephuis maar grondig moet gaan reinigen want dit is volgens mij de enige logische verklaring dat ij het nu wel goed doet. Typ en merk lmm weet ik niet zit daar verschil in dan?

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Beste Nairco, ( ik log nu onder de naam maas6811 in maar ben nog steeds Thieu, sorry)
natuurlijk zijn er verschillende typen LMM, ik heb begrepen dat niet alle merken even betrouwbaar (gevoelig voor vervuiling) zijn.
Wat je zegt over dat gas geven, ik zat eigenlijk ook te denken aan een gasklep die niet soepeltjes werkt bij een koude motor.
Waarom weet ik niet maar het zou ook vervuiling kunnen zijn. Het klephuis wordt nl opgewarmd door het koelwater, wellicht dat dit het probleem verhelpt als deze op temperatuur is. Aangezien het e-gas is kan het zijn dat het een soort "stick-slip"van de klep is. Mijn auto gaat woensdag naar de Audi dealer voor het testen van de LMM en alle temperatuursensoren. Ik laat het nog wel weten wat hier uit komt.

Gr. Thieu.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.