Seat Leon: Water in Seat Leon

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

ik ben in het bezit van een Seat Leon 1.6 16V Signo, bouwjaar 2003. Vorig jaar stond er ineens water in de auto na een regenbui.
De auto is vervolgens in novemver 2005 bijna compleet uit elkaar geweest bij de dealer. Het hele dashboard is verwijderd. Er bleken 2 gaatjes te zitten onder het dashboard in het schutboard. Alle ruitenrubbers van de achterportieren zijn afgekit. Nadien is het een tijd goed gegaan.
Sinds kort, bij de eerste buien na de zomer, is de auto weer nat van binnen. Er staat water achter de passagiersstoel, t.h.v. de voetenruimte voor de rechter achterpassagier. De auto ruikt inmiddels muf van binnen.
De dealer gaf aan dat de auto wederom uit elkaar moet met alle kosten van dien. Wie weet niervoor een oorzaak danwel oplossing zodat de kosten beperkt kunnen worden? Volgens de dealer is er sprake van een Leonkwaal. Kan ik de kosten reclameren bij de importeur?

Alvast bedankt,

Herman Jansen

mjhjansen

Geplaatst door mjhjansen (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

janhet (0), 17 jaar geleden

Mijn buurman ook zo'n seat bezittende had hetzelfde probleem. Heeft zich ook toen gemeld bij een seatdealer en deze gaf volgende oplossing :

open de achterdeur, in dit geval rechterzijde, haal de bekleding van de deur (let op de clips zijn vrij breekbaar) en dan zie je een metalen "deksel ".
Die losschroeven, de gaatjes onderin de deur openblazen / prikken zodat water via het raam binnenkomend er weer uit kan, en vervolgens die metalen plaat met bv TIXOPHALTE KIT VAN SHELL aan de randen aangebracht weer vastschroeven.

De dealer gaf aan dat dit een bekend euveltje was van dit model.
Hij gaf ook de tip dit tegelijkertijd ook met de andere achterdeur te doen, want ook daar kan het vervolgens plaatsvinden.

Hoop je hiermee geholpen te hebben
Jan

janhet (0), 17 jaar geleden

haha, ik las het pas na het plaatsen van de ractie, mijn buurman is ook bij de politie

Santa (0), 17 jaar geleden

Dit probleem komt OOK voor bij de VW's Passat.
Heb het zelf ook ondervonden en zo opgelost maar heb die deurplaat lekker laten zitten.
De hele naad gewoon in een goede kit zetten, glad strijken, de originele afwateringsgaten doorprikken en het euvel is verholpen!

seatleon (0), 17 jaar geleden

Mijn Seat Leon uit 2000 heeft hetzelfde probleem. De eerste lekkage begon bij de bestuurdersportier nadat de electrische raambediening defect was geraakt. Dit laatste is ook een veelvoorkomend Leon/Golf VAG-probleem!

De plaat heb ik zoals "janhet" aangeeft, afgekit. Dit werkt goed!
Echter, nu begint een achterdeur ook te lekken. ...
Overigens: VAG-dealer gaf aan dat lekkende deuren bij Seat Leon door een constructiefout ontstaan en adviseerde mij ook het afkitten van de randen, niet alleen de onderkant van de stalen plaat, maar ook tot ongeveer halfverwege de deur. Jammer dat de importeur de auto's niet gewoon terugroept en zelf laat reparen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.