Fiat Punto: geluid van stromend water bij optrekken vanuit stilstand

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

alleen bij optrekken vanuit stilstand hoor ik rechtsvoor een kortdurend geluid alsof water van voor naar achteren stroomt. Bij afremmen hoor ik niets. Als de motor warm is is dit stromend water-geluid veel minder. het nivo vh koelsysteem is oke en lijkt niet te lekken.
ontluchten van het koelcircuit doet het probleem niet oplossen.

jphreulen

Geplaatst door jphreulen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kijk eens naar de rubber stoppen tegen de paravan in de motorruimte (achter de motor, 2 stuks). Die dienen voor het afvoeren van het regenwater dat via de voorruit langs de ruitenwisseraandrijving naar beneden loopt. Knijp maar eens op die stoppen dan loopt de rotzooi samen met het water weg en uw probleem is opgelost

jphreulen (0), 17 jaar geleden

beste hendrik4290
suggestie uitgevoerd; zat geen verstopping en ook geen water;
probleem is dus iets anders. als je achter het stuur zit is het geluid rechts beneden.
probleem lijkt in het koelwatercircuit te zitten; teveel lucht ? ontluchten helpt niet
kan het zijn dat tijdens het rijden vanuit de motor lucht komt in het koelwatercircuit ?

Hendrik4290 (0) PRO, 17 jaar geleden

Rechtsonder zit normaal de kachel. Hij lijkt me sterk dat daar een luchtbel inzit, maar je weet maar nooit!

Frank3158 (0), 17 jaar geleden

[quote=jphreulen]kan het zijn dat tijdens het rijden vanuit de motor lucht komt in het koelwatercircuit ?[/quote]
als je koppakking door is, ja.

Stephan11138 (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Er zit waarschijnlijk lucht in de koeling.

Goed ontluchten van het koelsysteem is de oplossing.

Dit kan door vacuum zuigen of door de auto achtrover te zetten.

dit laatste doe je m.b.v. de brug. voorwiellen erop en zo ver mogenlijk omhoog.
wel met draaiende motor.

Groeten Stephan

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Stephan11138]Hallo,

Er zit waarschijnlijk lucht in de koeling.

Goed ontluchten van het koelsysteem is de oplossing.

Dit kan door vacuum zuigen of door de auto achtrover te zetten.

dit laatste doe je m.b.v. de brug. voorwiellen erop en zo ver mogenlijk omhoog.
wel met draaiende motor.

Groeten Stephan[/quote]
Ofwel gewoon de ontluchtingsvijs open draaien???
En van vacuum zuigen heb ik nog nooit gehoord, dan zuig je toch gewoon al het water eruit? En de lucht krijg er zo toch niet uit denk ik? Of heb ik het mis?

Stephan11138 (0), 17 jaar geleden

Hallo,

met vacuum zuigen zuig het systeem vacuum met een speciaal apparaatje.
dit heeft natuurlijk niemand thuis liggen, maar als niets anders helpt kun je dit proberen.

Waarschijnlijk zit er lucht in de kachel bij deze auto en dit krijg je eruit door de auto achterover te zettenen dan te ontluchten.

Je kunt eerst proberen of het gaat door de ontluchting open te draaien maar dit heeft vaak geen effect.

Groeten Stephan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.