Nissan 0: autoradio geeft SECURE aan en doet verder niets meer

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8I

Ik heb vandaag een Parrot bluetooth carkit (CK3300) ingebouwd in mijn auto. (geweldig apparaat)
Nu is de radio er een tijdje uit en spanningsloos geweest.
Toen ik de radio terugplaatste kwam er in eerste instantie "WAIT" te staan.
Dit is om de code die in de radio zit te vergelijken met de code in de boardcomputer.
Dit duurt langer dan normaal en daarna geeft de radio "SECURE" aan.
Bij de aankoop van deze auto heb ik ook een certificaat gekregen van de radio met daarop een 4 cijferige veiligheids code.
Weet iemand hoe ik deze code in moet vullen of hoe ik deze radio weer aan de praat kan krijgen.
Ik ben al bij mijn eigen Nissan dealer geweest maar deze konden mij in eerste instantie ook niet helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvgr,

Patrick.

bogaapat

Geplaatst door bogaapat (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

16 (0), 17 jaar geleden

sleutel opnieuw coderen en dan code invoeren indien gevraagd

sleutelman (0), 17 jaar geleden

Hallo Patrick
heb even op de kaart rijkevoort opgezocht ,volgens ik meen moet er in cuyk een nissan dealer zijn mischien kan die je wel helpen
wie heb je gesproken bij je eigen dealer?
was dat een monteur of iemand anders?
je zal toch naar een nissan dealer moeten om de 4 cijferige code in te brengen met de consult en anders zal jouw radio voor eeuwig zwijgen

heel verstandig om een carkit in te bouwen

hopelijk heb je wat aan deze informatie
maar wil wel graag antwoord op mijn vragen.
vriendelijke groet van de sleutelman

bogaapat (0), 17 jaar geleden

Beste sleutelman,

bedankt voor je reactie.
De nissan dealer in Cuijk is mijn vaste dealer en daar ben ik dus geweest om een oplossing te zoeken.
Ik heb toen met de verkoper de eigenaar en twee monteurs gepraat maar deze konden me niet de oplossing bieden. Aangezien ik mijn carkit zelf heb ingebouwd ben ik ook zelf maar aan het "rotzooien" geweest om te zoeken naar een oplossing. Nadat ik alles losgekoppeld had en de radio weer rechtstreeks op de kabelboom van de auto had aangesloten kreeg ik ook weer de melding "SECURE", maar na een paar minuten kon ik ineens mijn code invoeren. Zo gezegd zo gedaan en jawel het klonk als muziek in mijn oren.
Blij als een kind heb ik de carkit er weer tussen gehangen en wat denk je, het display kwam weer met de melding "SECURE" en ik was dus weer terug bij af.
wat was nu het probleem:
Ik heb bij een winkel verloopkabels gekocht car2ISO en ISO2car.
De draden/kabels die er voor zorgen dat de radio gekoppeld is aan de boardcomputer worden bij deze verloopstekkers helemaal niet uitbedraad, ik kwam dus gewoon 2 aansluitingen te kort.
Nadat ik deze kabels rechtstreeks via de ISO kabels had aangesloten was het probleem opgelost.
Ik hoop dat dit een goede beschrijving is van mijn probleem en oplossing en dat er maar veel mensen profijt van mogen hebben.

Mvgr,

Patrick van den Bogaard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 0 of stel zelf een nieuwe vraag.