Audi A3: is het een apk afkeur punt als je abs niet werkt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

hallo

ik moet over 2 weken mijn auto apk keuren
maar mijn abs lampje brand
wordt mijn auto daar op afgekeurd

gr arnaud

arnaud640

Geplaatst door arnaud640 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

indien het ABS lampje brand, waardoor ABS systeem niet werkt. zal men de auto op dit onderdeel terecht afkeuren.

paul,

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ook als het abs lampje niet gaat branden terwijl de auto op contact staat, wordt de auto afgekeurd. Tenminste als kan worden vastgesteld dat de auto abs heeft. Dit blijkt uit de aanwezigheid van een abs pomp.

Sytze

ps. soms is het noodzakelijk een proefrit uit te voeren, teneinde het abs controle-lampje te doen doven.

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

bedankt voor jullie reacties

dat is niet zo best, ik zit krap bij kas ik heb hem uit laten lezen en ze konden niks vinden
koste me 66 euro als ze nog verder gaan zoeken dan weet ik het wel
ik weet dat het geen goede manier is maar is het mogelijk om het lampje uit te schakelen binnen in mijn teller huis

gr arnaud

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 17 jaar geleden

Heeft geen nut want het lampje moet gaan branden en weer doven bij de apk.
Uitschakelen is geen optie.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik dacht dat ik duidelijk was in #3, maar het tegendeel blijkt waar.

NEE NEE NEE!!! Niet het lampje eruit, dan krijg je er zeker geen keuring op! Repareren is de enige juiste manier. Zou je het trouwens niet fijn vinden om weer vertrouwd te kunnen remmen? Je zal wel denken dat je remmen prima zijn, maar dat valt te betwijfelen.
Een beetje garage kan in no time de auto uitlezen en vast stellen wat er aan de hand is. Meestal is een kapotte of sterk vervuilde snelheid sensor de oorzaak van een falend abs systeem. Als je krap bij kas zit moet je niet auto gaan rijden. Je betaald toch ook houderschaps belasting?
Dat zie je nooit meer terug, een goed werkend rem systeem zou je misschien ooit nog van pas kunnen komen.............

Sytze

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.