Opel Astra: hoe kan ik me astra resetten

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0l gsi

ik heb een astra gsi ik zit met het volgende probleem: ik rij met een volle tank 50liter 214km, kan het zijn dat ik hem moet resetten want ik heb laatst de lamda sonde en de luchtmassameter vervangen?

het zit namelijk zo ik moest op de keuring met mijn auto bleek de co veel te hoog te zijn. hierna heb ik hem laten uitlezen, hij gaf geen foutmelding aan ofzo.Heb ik me laten vertellen dat het de lamda sonde of de lucht massa meter kan zijn. De auto is nu goedgekeurd maar hij is steeds slechter gaan rijden, hij doet nu stotteren en de achterklep zit nu onder de zwarte rotzooi van de uitlaat denk dat het olie is. en het benzine verbruik ja ik trek stevig op maar ik doe nooit racen eig omdat het te duur is haha. hoop dat dit voldoende is anders hoor ik het wel

b.v.d. dennis

dennis18

Geplaatst door dennis18 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 17 jaar geleden

dat is wel een heel hoog verbruik !! hoe is je rijstijl ?

resetten of eventule foutcodes kun je het beste wissen met een diagnose apparaat.

waarom heb je beide sensoren vervangen ? en weet je zeker dat voor de rest wel alles in orde is ?

Stefan

wageral (0), 17 jaar geleden

Inderdaad Dennis, 1 op 4, da's echt niet normaal.
Toch maar even laten uitlezen. Het zal wel wat kosten, maar als je motor weer goed afgesteld staat en hij loopt weer 1 op 10 / 12 haal je dat geld er in no-time weer uit, lijkt me.

Succes,
Ger

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.