Ford Mondeo: start af en toe niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tddi duratorq

auto start niet, kan na twee keer proberen wel starten
valt onder het rijden uit krijgen hem niet meer aan de gang
anwb komt hem brengen en dan start hij hier weer wel kan goed na een paar minuten niet starten
foutcodes p1665 comunicatie brandstofpomp
p 1608 motorregelmodule
p 1631 relais motorregeling
p0335 p0216 b2139

ik denk een aansturing van de spanning maar waar?
heeft iemand dit al eens meegemaakt?
het is dus geen commonrail maar een brandstofpomp met electronica aansturing

ALEX MEURS

Geplaatst door ALEX MEURS (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

dirk2276 (0) PRO, 17 jaar geleden

knipper het pats lampje als hij niet start

Doktor (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=ALEX MEURS]auto start niet, kan na twee keer proberen wel starten
valt onder het rijden uit krijgen hem niet meer aan de gang
anwb komt hem brengen en dan start hij hier weer wel kan goed na een paar minuten niet starten
foutcodes p1665 comunicatie brandstofpomp
p 1608 motorregelmodule
p 1631 relais motorregeling
p0335 p0216 b2139

ik denk een aansturing van de spanning maar waar?
heeft iemand dit al eens meegemaakt?
het is dus geen commonrail maar een brandstofpomp met electronica aansturing[/quote]
dit lijkt op of een voedings-storing: controleer alle massapunten (ook onder de accu en in de auto op de dorpel bij de a-stijl L+R), voor de koplampen.
controleer ook de stekker op de pomp en de bedrading daar vlak bij.

2 codes geven aan dat er een probleem met de krukaspositiesensor zou kunnen zijn: controleer of de stekker goed zit, de bedrading goed is, sensor eruit en controleer op vuil. bij terug monteren opletten dat de sensor net vrij van de sensorring is.

suc6

Doktor (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=dirk2276]knipper het pats lampje als hij niet start[/quote]
als ik even wat zeggen mag:
pats zorgt ervoor dat de motor ook niet start (niet rondraait), en dat lees ik niet.
bovendien kan pats er NIET voor zorgen dat de motor stopt tijdens rijden.

TesT (0) PRO, 17 jaar geleden

wat is PATS ????

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

Pats = Antidiefstal systeem.
Oiram

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

doctor de wagen stopt er echt met als hij de pats sleutel niet meer ziet moet je maar eens bij de oude sleutels het afstandbedienings gedeelte er af halen onder het lopen van de motor

126 (0) PRO, 16 jaar geleden

nokkenas sensor vervangen als hij zwart is zeker doen dan vervangen door een grijze

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Zit helemaal geen nokkenassensor op een tddi!!

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt op een te lage raildruk, helemaal geen indicatie van de wegenwachter erbij?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

ALEX MEURS Is er al heel lang niet meer.
Wat was het Alex?
Oiram

Hendrik4290 (0) PRO, 16 jaar geleden

een tddi heeft geen rail maar een vp44 pomp

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

"een tddi heeft geen rail maar een vp44 pomp"
En die gaan vaak stuk.
Oiram

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

ok, maar bij een hogedruksysteem moet de hogedruksensor wél een voldoende druk moeten registreren met starten anders zal hij ook niet aanslaan. Starttoerental ok?
Ben inderdaad ook benieuwd naar de oplossing.

Hendrik4290 (0) PRO, 16 jaar geleden

Marcel dat is juist.
Ik heb een TDCI en af en toe gebeurt het dat de auto pas de 3de poging start. Daar de nokkenassensor al vervangen is denk ik dat de raildruk in die gevallen te laag is. Het gekke is dat de auto dat al doet vanaf de eerste dag en de dealer weet natuurlijk weer van niets.De auto heeft ooit 3 dagen bij de dealer gestaan maar ik denk dat buiten wat starten er niets aan gebeurd is. Hij zegt alleen dat er meer zijn die daar last van hebben en dat er geen oplossing voor is, wat ik altijd betwijfeld heb. De enige reden dat ik af en toe nog bij de dealer kom is voor de stempel in het boekje in verband met roest aan de deurranden. Als iemand een oplossing heeft voor die te lage raildruk dan hoor ik het uiteraard graag.

Groeten,

Hendrik

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat ik bedoel zou toch makkelijk te meten moeten zijn. Hetzij via een OBD tester/ford tester of gewoon met je multimeter mits je de juiste waarde weet. Bv in ieder geval tussen de pakweg 1 en 4 Volt met aangesloten stekker. En deze waarde moet je terugvinden op de stekker van de MMS computer. Een slechte sensor/overgangsweerstand cq spanningsverlies onderweg of een slechte computer.
Soms zijn er auto's met dit probleem en het bleek dat het starttoerental te laag was, ook weer meten met een OBD tester. Dan kan het zijn een slechte massa/plus/accu of gewoon de startmotor zelf. (meegemaakt bij een Touran TDI) Startamperage/spanningsverlies over de aansluitingen meten.
succes, gr marcel

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wellicht gekke opmerking: de juiste motorolie is gebruikt? Anders een 5W of 0W proberen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.