BMW 3-Serie: Uitlaatgassen in auto via verwarming/airco

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320D

Hoi,

Sinds een tijdje ruikt de auto binnenin naar uitlaatgassen, deze komen de auto binnen via de verwarming/airco.
Het is niet constant dat dit gebeurt, maar de geur is echt hinderlijk en ongezond.

Auto staat nu in de garage, maar dit was precies geen bekend probleem bij BMW volgens da garagisten.

Heb op het internet enkele gelijke klachten gevonden, maar helaas zonder oplossing.
Daarom hoop ik dat ik hier een mogelijk antwoord kan vinden.

kevin84

Geplaatst door kevin84 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Misschien een gescheurd uitlaatspruitstuk of pakking.
Dat het volgens de garage geen bekend probleem is , wil niet zeggen dat het niet voorkomt.

mvg,
Hans

kevin84 (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie, na enig opzoekwerk heb ik dus volgende oorzaken gevonden:

- kapotte flexibel uitlaat
- leiding van EGR/UGR
- uitlaatspruitstuk
- pakking

De eerste 2 problemen kwamen vooral voor op de E46.

vegito (0), 17 jaar geleden

is dat alleen als je verwarming of airco aan doet..? anders moet je airco filter vervangen die schijnt wel eens te stinken.

kevin84 (0), 17 jaar geleden

Toen de auto bij de bmw garage stond, gaven de techniekers toe dat de uitlaatgassen zuurder roken dan een normale 320D. Ze dachten misschien aan een slechte verbranding ofzo en vertelde al snel dat de diesel de oorzaak was, maar dit kan niet aangezien er meerdere 320D's bollen in het bedrijf die allen op dezelfde plaats tanken.

Het kan dus evengoed zijn dat bv. aan de stoplichten de uitlaatgassen rond de auto circuleren en aangezogen worden voor de verwarming/airco, maar dan is de vraag "waarom ruikt hij ineens zoveel harder?"

Moest het nu zijn dat er een scheur in de uitlaatcollector of flexibel v/d uitlaat zit, kan het dan zijn dat dit een sterkere geur geeft aan de uitlaatgassen omdat deze dan niet de roetfilter, katalysator, enz... passeren?

Dan1902 (0), 17 jaar geleden

Ik han ook hetzelfde probleem, er zat een scheur in de catalisator. Deze is vervangen & het probleem was opgelost.

eta (0), 17 jaar geleden

[quote=Dan1902]Ik han ook hetzelfde probleem, er zat een scheur in de catalisator. Deze is vervangen & het probleem was opgelost.[/quote]
Hi, wat waren de kosten ? Ik heb ook zo iets, dealer had het over 850 euro voor een 530D.

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Kijk eerst of er een universele kat onder kan, dat scheelt je €500,=

gert3659 (335), 16 jaar geleden

kevin,
bekend probleem bmw 320d en alle bouwjaren
na de kat is er een flexibele deel van ongeveer 15cm scheuren vaak
al meerdere vervangen wel kompleet stuk ja kost met werk ongeveer 500 euro

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.