Volvo S40 1999: Kleine beurt kosten

Bouwjaar: 1999, Motorinhoud (cc): 1900

Binnenkort moet ik voor het eerst kleine beurt laten uitvoeren, dit nadat ik de auto uit de lease heb overgenomen. Ik zag een mooie prijs op Internet (Volvo garage Furnesse in Zwolle) van € 124 (incl. BTW). Vervolgens belde ik mijn eigen Volvo garage in Dordrecht en daar is de indicatie € 275 excl. BTW. Weet iemand wat er bij een kleine beurt precies uitgevoerd wordt? Ik heb altijd begrepen, olie+filter vervangen en wat controle punten. Het verschil klinkt mij nogal groot in de oren.

Alvast voor toelichtingen!

DickE

Geplaatst door DickE (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

43 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hoí,
Kleine beurt? als je er om vraagt wat ze moeten doen dan zullen ze alleen olie en filter vervangen.
Volvo heeft 15.000 km beurt dat wil zeggen de eerste beurt is olie +filter en controle. De volgende is dan met luchtfilter of brandstoffilter. Kijk maar eens in het onderhoudsboekje daar kun je het zien hoe het is samengesteld.
Ik geef je het advies omdat te volgen en bij een dealer de auto te brengen voor onderhoud misschien wat duurder wel zo betrouwbaar.

dylantje (0), 20 jaar geleden

kwats veeeeeeeels te duur ga naar kwikk fit voor olie enz kline beurt bij onze garage is ong 75 euro ex filter

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

dan ga maar naar kwik shit, daar kom je wel achter, kijk maar goed of ze de olieplug wel goed vastdraaien anders haal je nog geen 100 meter . o ja ze vergeten nog wel eens een oliefilter erop te zetten meer niet, succes

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Een beurt,groot of klein is bedoeld om zonder storing de volgend beurt te kunnen halen en kan dus nooit alleen bestaan uit het verversen van de olie en het vervangen van het oliefilter, wat te denken van het vervangen van b.v. een pollenfilter, noodzakelijk om een kachel goed te laten functioneren, maar kijken ze daar bij elke garage naar? Ik betwijfel het. Maar de dealer,door sommigen onder ons ook wel stealer genoemd, doet dat wel, is daardoor ook wel duur maar heeft dan ook de kennis en de apparatuur in huis om de eventuele problemen die er aan zitten te komen op tijd te signaleren en u daar op voor te bereiden.

ritchie (0), 20 jaar geleden

bij de firma schaap de (volvo dealer)ken je beter kwikk-fit van maken ook niet helemaal te vertrouwen!

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

wij doe een kleine beurt incl oliefilter volgens onderhoudsschema

voor 75euro excl btw

henk

jhw (0), 18 jaar geleden

kwik fit is waardeloos, 1 keer gedaan , bleek het nieuwe oliefilter niet helemaal aangedraaid te zijn .

gelukkig was het niet ver naar mijn huis en zag even later een grote olievlek onder de auto, heb dus zelf het filter maar aangedraaid. wat een kneuzen, maar ja ze hadden de gedachte er niet bij natuurlijk want ze proberen je (meestal) nieuwe banden , of uitlaat en remmen ed erbij aan te smeren......als je hun zou geloven kun je volgens mij je auto beter naar de sloop brengen.. voor mij nooit meer kwikfit

marissentom (0), 17 jaar geleden

Hallo forumgebruikers,

Ik zit dit zo eens beetje te lezen omdat ik vind dat een beurtje eigenlijk zelf gedaan moet kunnen worden.
Simpelweg omdat ik een hoop geld denk te besparen, aangezien ik ongeveer 60.000 km per jaar rijd.

Nu heb ik al het materiaal in huis om het zelf te doen geloof ik... een setje met een mooi rolbankje, een tweetal assensteunen, een oliefiltersleutel, verder het goede basisgereedschap.

Het is voor mij de eerste keer dat ik het zelf ga doen en ik vroeg me af of iemand van de deskundigen hier op dit forum mij stap voor stap kan vertellen wat ik moet doen. Of wat de dingen zijn waar ik op moet letten.

Bijv: bij de aftapplug voor de motorolie, moet ik daar altijd de afsluittring vervangen? Ik noem maar iets wat ik bijvoorbeeld niet weet.

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je onderhoud aan je Volvo duur vindt of bang bent dat je opgelicht wordt door de dealer,koop dan een fiets!

marissentom (0), 17 jaar geleden

Vanwaar die toon? Ik geloof niet dat ik heb gezegd dat ik onderhoud aan m'n volvo zo duur vind dan wel vind dat ik wordt opgelicht.
Dat zal vast wel ergens vandaan komen... sorry voor je. Het leek mij al genoeg dat ik deze vraag niet op het professional-forum stel.

Maar goed, om verder antwoord op je vraag/opmerking te geven;

ten eerste vind ik 60.000 km per jaar fietsen te veel.

ten tweede denk ik gewoon geld te besparen. Wat een volvo-monteur of wie dan ook kan leren, zou ik ook kunnen leren.
Als ik door vrije tijd op te offeren geld kan verdienen, moet jij me zeggen wat daar mis mee is.
Breng jij als voorstander van de fiets, je fiets naar de fietsenmaker om je ketting te smeren of je band te laten plakken als je dat ooit zelf hebt geleerd met hulp van je vader of via een forum (problembike.nl ofzo) ....?
Geen doen als je 60.000 km per jaar fietst en nota bene ook een beetje dom als je het zelf kan.


Geef voortaan liever een antwoord of geen antwoord. Dank je! Lijkt me een stuk beter voor deze mooie website waar iedereen zijn vragen stelt voor hulp om zelf zijn of haar auto met de grootste liefde te repareren en/of te onderhouden.

marissentom (0), 17 jaar geleden

[quote=Ramon9285]Als je onderhoud aan je Volvo duur vindt of bang bent dat je opgelicht wordt door de dealer,koop dan een fiets![/quote]
Vanwaar die toon? Ik geloof niet dat ik heb gezegd dat ik onderhoud aan m'n volvo zo duur vind dan wel vind dat ik wordt opgelicht.
Dat zal vast wel ergens vandaan komen... sorry voor je. Het leek mij al genoeg dat ik deze vraag niet op het professional-forum stel.

Maar goed, om verder antwoord op je vraag/opmerking te geven;

ten eerste vind ik 60.000 km per jaar fietsen te veel.

ten tweede denk ik gewoon geld te besparen. Wat een volvo-monteur of wie dan ook kan leren, zou ik ook kunnen leren.
Als ik door vrije tijd op te offeren geld kan verdienen, moet jij me zeggen wat daar mis mee is.
Breng jij als voorstander van de fiets, je fiets naar de fietsenmaker om je ketting te smeren of je band te laten plakken als je dat ooit zelf hebt geleerd met hulp van je vader of via een forum (problembike.nl ofzo) ....?
Geen doen als je 60.000 km per jaar fietst en nota bene ook een beetje dom als je het zelf kan.


Geef voortaan liever een antwoord of geen antwoord. Dank je! Lijkt me een stuk beter voor deze mooie website waar iedereen zijn vragen stelt voor hulp om zelf zijn of haar auto met de grootste liefde te repareren en/of te onderhouden.

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt,
Alleen de dealer heeft de nodige apparatuur om storingen enz uit te lezen en te verhelpen.
De voorgaande reacties op bijv Kwik Fit zeggen al genoeg.
Dat mijn antwoord cru overkomt wil niet zeggen dat ik geen ongelijk heb wat betreft het verschil tussen een dealer en de reguliere garage.
Goedkoop is duurkoop,dat spreekwoord ken je ongetwijfeld wel.
Fouten die bij sommige garages gemaakt worden zijn vaak niet meer terug te draaien zonder de nodige kosten.
Ik heb de voorbeelden hier voor handen.

marissentom (0), 17 jaar geleden

aha, als je dat bedoelt... dan snap ik je.

Misschien was ik ook niet helemaal duidelijk, aangezien het hier in dit topic over een kleine beurt ging. Ik had het in mijn geval over:
het olie verversen (evt. versnellingsbak), filter vervangen e.d.
Dit moet men toch zelf kunnen doen, in ieder geval beter dan bij de Kwikfit :)

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Helaas zijn er onder de merkgarages alswel universele garages zwarte schapen.
De meerderheid zal zijn/haar werk goed willen doen voor een redelijke prijs, zelf prefereer ik een kennis met een universeele garage.

Dat dan er hier wel eens een particulier opduikt met een rancune tegen een merkbedrijf waar ie slechte ervaringen mee heeft, is in mijn ogen geen probleem, zolang we maar zakelijk blijven, en de normale omgangsvormen in acht nemen.

Zelf doen?, waarom niet, genoeg mogelijkheid hier te vragen als je het ff niet weet. ;)

Groet,
Cor

buzzin (0), 17 jaar geleden

Even een antwoord dat misschien een beetje is wat je bedoelde:
Olievul dup loshalen
Plug onder de auto losdraaien (zorg dat je de olie goed opvangt), het is handig als je olie niet te heet is om de plug op te vangen.....ervaring...
Oliefilter verwijderen
Plug terug draaien (zoek het voor de zekerheid op, sommige auto moet je altijd nieuwe plug indraaien!)
Oliefilter vullen met nieuwe olie, monteren zonder morsen
Motor vullen met olie
voila, olie ververst. Even motor starten en nog eens pijlen....voor de zekerheid

Luchtfilter vervangen, kost ook niet zoveel (je kunt even kijken of ie smerig is)
Meestal is dit gewoon de kap waar hij onderzit losschroeven en filter er uit pakken.

Even alles onder de motorkap nalopen of alles goed vast zit en schoon is.
Zelf zou ik ook de bougies vervangen, maar ik geloof dat het hier om een diesel gaat.....
Kijk ook even in het overlooptankje van de koelvloeistof, als deze niet heel schoon meer is deze ook vervangen. (geen idee hoe dit werkt bij die auto)

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Zoek gewoon een goede universeel.
Doet het goed en voor een schappelijke prijs.
Ik denk persoonlijk zelf dat je er beter af kunt blijven.
Je schrijft dat wat een volvo monteur kan, dat jij dat ook wel even kan leren.
Dit is wel erg kort door de bocht.
Een kleine beurt is niet alleen die olie verversen en een lucht filtertje.
Tegenwoordig spreekt men niet echt meer over groot of klein.
er zit een bepaald onderhoudsschema bij de auto.
Dit staat ook in het instructieboekje.
Wat er vervangen moet worden en bij welke km stand.
Olie zit er tegenwoordig maar zo 30.000 km in.
Wat jij niet terug vind in het boekje zijn tussentijdse wijzigingen en / of modificaties of eventuele software updates.
Die worden bij een beurt ook uit gevoerd of aangepast.
De dealer en de goede universeel zijn op de hoogte van deze modificaties maar jij als leek niet.
Kijk maar eens in het boekje en je zult zien dat er bij elke beurt wel wat anders gecontroleerd of vervangen moet worden.
Vroeger was het bij elke beurt olie en filter en bij de grote beurt kwamen daar de bougies en luchtfilter en remmen bij.
Maar bougies zitten er tegenwoordig soms al 50.000 km in.
kortom soms denk je dat je geld bespaart, maar bespaar je je ook die belangrijke wijziging aan een spanrol bijvoorbeeld of een software-update tan aanzien van bijvoorbeeld airbags en\of gordelspanners.
Dit is een aanvulling op wat oldtimer eigenlijk al zei.
Het is vaak niet alleen olie en filtertje.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Ramon9285]Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt,
Alleen de dealer heeft de nodige apparatuur om storingen enz uit te lezen en te verhelpen.
De voorgaande reacties op bijv Kwik Fit zeggen al genoeg.
Dat mijn antwoord cru overkomt wil niet zeggen dat ik geen ongelijk heb wat betreft het verschil tussen een dealer en de reguliere garage.
Goedkoop is duurkoop,dat spreekwoord ken je ongetwijfeld wel.
Fouten die bij sommige garages gemaakt worden zijn vaak niet meer terug te draaien zonder de nodige kosten.
Ik heb de voorbeelden hier voor handen.[/quote]
zeer vreemd verhaal ramon, mijn klanten bestand bestaat uit 80% ex dealer klanten, allemaal hard weggelopen om de goede service die men verwachte maar nimmer kreeg, men voelde zich eerder donateur dan een serieus genomen klant, daar kwam nog bij... men had geen naam maar een rugnummer gekregen in der jaren..

noem jij dit maar een reden om naar een dealer te gaan, laat staan te blijven..

paul,

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik zie hier zeer veel Volvo,s die bij bijv kwikfit komen en andere universele garages,waar het helemaal mis mee is gegaan.
Software matig kan een universele dealer niets met een Volvo.
Distributieriemen die vervangen zijn zonder de spanrol of waterpomp,waarbij daarna grote schade is onstaan,dat alleen door ondeskundigheid of gebrek aan Volvo kennis.
Een Volvo met een software of ander electronisch,s probleem,kan een universeel bedrijf niet oplossen.
laat staan airco problemen of commonrail diesel problemen,daar hebben de meesten geen kennis van.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Ramon9285]Ik zie hier zeer veel Volvo,s die bij bijv kwikfit komen en andere universele garages,waar het helemaal mis mee is gegaan.
Software matig kan een universele dealer niets met een Volvo.
Distributieriemen die vervangen zijn zonder de spanrol of waterpomp,waarbij daarna grote schade is onstaan,dat alleen door ondeskundigheid of gebrek aan Volvo kennis.
Een Volvo met een software of ander electronisch,s probleem,kan een universeel bedrijf niet oplossen.
laat staan airco problemen of commonrail diesel problemen,daar hebben de meesten geen kennis van.[/quote]
ik denk ramon dat jij nog met oogkleppen rond loopt.. dit soort verhalen doen het ''goed'' maar dan aan tafel onder een borrel..

ik krijg na dit lezen het gevoel dat er voor jou nog een nieuwe wereld open moet gaan, op deze wijze bestempel jij universele vakgarages als onkundigen met onvoldoende kennis, zal je uit een droom helpen, de meeste monteurs die nu werkzaam zijn bij de zgn vakgarages komen juist uit de dealer wereld...

wat betreft het verhaal kwikfit daarover ben ik het met je eens..

paul,

Hans4040 (290) PRO, 17 jaar geleden

[quote=dylantje]kwats veeeeeeeels te duur ga naar kwikk fit voor olie enz kline beurt bij onze garage is ong 75 euro ex filter[/quote]
Kwikfit?
Mij niet meer gezien!

Ik heb bij die knutselaars eens een auto laten uitlijnen en kreeg geen uitlijnrapport want "de printer is stuk".
Later , bij een ander bedrijf opnieuw laten uitlijnen en daar vertelde men mij , dat de auto zo "krom als een banaan"was.
1 van de spoorstangen hebben ze warm moeten stoken om los te krijgen , dus die is bij Kwikfit nooit los geweest.
Nee, Kwikfit : an me nooit niet!

mvg,
Hans.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kwik Kwek en Kwak fit.............

Alle respect voor de universele garage's ;)

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

Meneer Paul
Die oogkleppen zit je vrees ik helemaal naast,Als je 26 jaar bij de Volvo organisatie zit,heb je de nodige ervaring,of denk jij van niet.
Je hebt ook niet goed gelezen,ik heb het niet over de monteurs als zodanig,maar over de technische Volvo kennis en apparatuur.
Ik nodig je hierbij uit om een keer te komen kijken en de verschillende dossiers door te lezen,kijken of je standpunt hetzelfde blijft.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

meneer ramon

als je na 26 jaar dienstverband nog steeds denkt dat alleen een dealer over de juiste kennis en apparatuur beschikt wordt het toch eens tijd dat je eens om je heen gaat kijken, volgens mij heb jij een stukje van de film gemist?

waarom zou volgens jou een dealer meer kennis in huis hebben dan bv, een vakgarage/volvo specialist..

dit soort kreten hoor ik wel vaker, slechts een scheeuw ter bescherming van hun "DIK'' belegde boterham..

paul,

marissentom (0), 17 jaar geleden

om maar even terug te komen op het onderwerp;

iedereen heeft net als een auto wel eens een kleine beurt (software-update) nodig... ook de volvodealermedewerkers, volvospecialist en ook de vakgarage.

Voor wat betreft m'n auto: daar heb ik aantal nuttige antwoorden en suggesties op en voor gekregen. Bedankt!
Mijn auto is trouwens nog niet zo heel bijster ingewikkeld, een 460 td uit 95. Daar heb ik nog niet zo heel snel te maken met computerstoringen e.d.
De kleine werkzaamheden zoals de motorolie, versnellingsbakolie, brandstof-, olie- en luchtfilter vervangen/schoonmaken lukt me heel goed zelf, ben ik inmiddels achter.

Verder een leuke discussie hier.

Ik proef wel eens vaker de soort ondertoon die ik veel in deze discussie hoor. Persoonlijk denk ik dat de mensen in bijv. de universele garages (uitgezonderd kwikfit met z'n uitzendkrachten) net zo goed en misschien wel meer van hun vak houden en als groot voordeel hebben dat ze meer kaas hebben gegeten dan van een specifiek merk.

Feit is en blijft dat de dealer ook voor de niet specialistische handeling, een STUK duurder is...

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik proef wel eens vaker de soort ondertoon die ik veel in deze discussie hoor. Persoonlijk denk ik dat de mensen in bijv. de universele garages (uitgezonderd kwikfit met z'n uitzendkrachten) net zo goed en misschien wel meer van hun vak houden en als groot voordeel hebben dat ze meer kaas hebben gegeten dan van een specifiek merk.

Feit is en blijft dat de dealer ook voor de niet specialistische handeling, een STUK duurder is...
______________________________________________________________________________

precies TOM

je slaat de spijker op z'n kop..

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

Volvo software en uitlees procedures zijn afgeschermd door Volvo,althans de meeste,Het heeft ook niets te maken met het afkraken van Vakgarages,maar er worden vaak en te veel fouten gemaakt,gezien de reacties van veel Volvo rijders.
Kijk maar een keer op www.volvo-forum.nl

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

Je werkt zelf bij een VW dealer begrijp ik?
Dan zou je dus beter moeten weten dat niet alle uitlees en software mogelijkheden en inleestechnieken niet door een vakgarage gedaan kunnen worden.
Simpelweg omdat ze daar de apparatuur en de kennis niet voor hebben.
Er staat een artikel in het maandblad Auto Motor Techniek over deze problemen.

buzzin (0), 17 jaar geleden

Het uitlezen kan in een niet merk garage vaak niet omdat de merken zelf deze aparatuur niet vrijgeven.
Als de merken hierin nou eens een standaard zouden maken was er geen probleem meer.
Dus hier kan een niet-merk garage zelf weinig aan doen.
Al zouden ze het kunnen kopen is het natuurlijk vervelend voor zo'n bedrijf als ze van elk merk een los diag-apparaat moeten kopen.
Er bestaan nu geloof ik een aantal aparte standaarden, maar niet alle merken gebruiken het (zover mijn kennis gaat)

Zelf ga ik niet naar de dealer om twee redenen: Ik doe zelf de meeste dingen, en de kosten.
Onderdelen willen nog wel eens goedkoop zijn bij de dealer, maar het uurloon niet.
En een uitlaat of portierslotje vervangen kunnen ze bij de niet-merk garage net zo goed......

Natuurlijk zit er vaak meer specifieke kennis bij een dealer, daar betaal je echter ook voor.
Als je deze specifieke kennis niet nodig hebt, kun je ook bij een ander terrecht, en vaak goedkoper.
Neemt niet weg dat als mijn boordcomputer uitrookt ik liever even navraag doe bij de dealer....gewoon voor de zekerheid.
Een distributieriem of bobines laat ik net zo goed vervangen bij een niet-merk garage hoor.

En dat er veel fouten worden gemaakt zegt niet zo veel. 1. er zijn veel meer niet-merk garages als merk dealers van volvo. 2. Je kunt me niet wijs maken dat ze bij de volvo dealer nooit fouten maken.

Volvo234 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wij zijn al jaren volvo specialist. En ik heb al veel droevige klanten aan zien komen van de dealer. Het enige wat de heren volvo dealer monteur kunnen is vernieuwen en nog eens vernieuwen. Ja en dan kan iedereen een auto maken, wij bij de universeel moeten ook nog wel is rekening houden met de portemonee van de klant. Bij de dealer is het blind alles vernieuwen.
En wat betreft uitleesapparatuur, wij zijn universeel en beschikken ook gewoon over Vida, en kunnen dus gewoon software laden/uitlezen enz.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

En zo is het maar net Volvo234! Heb al dikwijls meegemaakt dat een klant bij de dealer niet geholpen KON worden omdat ze er of geen zin, of geen know how van hadden. De echte monteurs met een schat aan tecnische kennis zijn dan ook te vinden in de multigarage wereld! Vernieuwen kan een stageloper ook wel, en vergeet niet, wij als multi hebben geen dik magazijn waar we ff wat dingen uit kunnen pakken en weer terug kunnen stoppen, wanneer blijkt dat de storing nog steeds aanwezig is. Wij moeten de diagnose in 1 keer goed hebben en dus meer en langer zoeken, maar dat kunnen we gelukkig ook! En dan nog wat, vraag es aan de apk examen commissie wat die vinden van de apk kennis bij een dealer. Dan kun je lachen!!! Gewoon domweg alles wat je niet weet afkeuren, tja dat is ook een manier. Nee geloof me maar, als er iemand verstand van auto's heeft dan zijn het deze 2: de multigarage en de wegenwacht, de 1e vanwege zijn kennis en expertise, de 2e om zijn oplossend vermogen en creativiteit. Dat wil ik bij een dealer nog wel eens meemaken. Wellicht een tip om eens iets van de arrogante houding te laten varen? Het misstaat namelijk behoorlijk! Ik denk dat de ingewijden, dealer of niet, allemaal wel zeer kundig met techniek zijn. Tuurlijk, jullie moeten cursussen doen om bij te blijven, maar dacht je dat wij op dat moment sliepen? Nee hoor, zijn we gewoon weer een probleem aan het oplossen.

Nou zijn we nog vriendjes? Of is dat nu voorbij? hehehehe.

Sytze

Santa (0), 17 jaar geleden

Ennnuuuh, Ramon: Paul werkt NIET bij een dealer en kan softwarematig bij mijn VW's en Audi's hetzelfde uitlezen en inregelen als de dealers.................. Alleen denkt hij met de klant MEE! En weet zo klanten te winnen en te behouden!

Santa (0), 17 jaar geleden

Het afschermen van technologie: heet dat geen monopoly-positie................????????
Asielzoekers nooit leren fietsen en ze dan vervolgens verwijten dat ze op de fiets een gevaar in het verkeer zijn.........? Om het maar eens op zijn Verdonks te stellen......

Santa (0), 17 jaar geleden

Sytze raakt hier gewoon een hele gevoelige snaar...............

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Je bedoelt zeker: de kennis afhouden en vervolgens klagen dat we geen kennis ervan hebben?

Santa (0), 17 jaar geleden

P R E C I E S !!!!!!!

Hans4040 (290) PRO, 17 jaar geleden

37e antwoord....
Ik dacht dat we geen eindeloze discussies meer zouden voeren?

mvg,
Hans.

Santa (0), 17 jaar geleden

Solly hool...............
Sambal bei..?

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

We leren het ook nooit, verdikkeme!

Is een delicaat onderwerp hiero...............

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nee hoor Sytze
Als 1e monteur en pijpfitter en lasser 15 jaar voor een technisch uitzend buro door europa gewerkt.
We werden meestal voor grote klussen ingehuurd waarvoor het eigen personeel niet die vakkennis beheersten als ons, wij kwamen immers bij alle soorten bedrijven, en met alle soorten/types machines in aanraking.

Niet te na gesproken over het personeel, maar de meesten waren vastgegroeid in het bedrijf, problemen altijd op dezelfde manier oplossen, zo werkte het toch altijd?

Als je dan met een verse en andere oplossing kwam, welke sneller en goedkoper werkte en net zo goed/beter was merkte je dat de creativiteit er een beetje uit was daar.

Zie dat ook bij mijn kennis met een universeele autogarage, de jongens komen met alle merken/types in aanraking, en blijven scherp.

Niet dat ik minder respect heb voor de merkgarages, leven en laten leven, nietwaar?

Groeten,
Cor

Hans4040 (290) PRO, 17 jaar geleden

Next..........

marissentom (0), 17 jaar geleden

Ach, eindeloze discussie...

Het is toch wel weer eens goed dat de meningen geventileerd worden en een bepaalde arrogantie inderdaad op de boot kan worden gezet.

Het is vaak gewoon een beetje jammer hoe er over niet-bij-een-dealer-werkende collega's wordt gesproken. De monopoliepositie die al even werd aangestipt is een ZEER GOED punt. Als meneer Bush automonteur was zou hij dit de as van het kwaad noemen.

Laten we er verder niet te veel over zeggen (alle meningen zijn wel naar voren gekomen) en elkaar gewoon lekker helpen. Voorzien van tips, trucs en een hoop expertise, zowel voor de particulieren als voor de professionals!

(ik zie trouwens in het bovenstaande antwoord rechts onderin het volgende staan: "Plaats een oplossing" :))

Voor de professionals: een prettig weekend!
Voor de particulieren: een prettig auto-klus-weekend!

Hans4040 (290) PRO, 17 jaar geleden

Inderdaad is dit weer de zoveelste eindeloze discussie.
Als je nagaat dat de aangever van dit topic al sinds December 2003 (!) nix van zich heeft laten horen.............
En wij maar discussieren. 43 antwoorden.
Goed weekend.

mvg,
Hans.

Santa (0), 17 jaar geleden

De politiek verdient hier grof geld mee...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.