Opel Astra: Aansluiten Carkit/Pda voeding op Contact

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z20LER

Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik zou graag m'n carkit en Pda willen aansluiten op het Contact (geschakelde 12Volt.) echter in deze auto is dit niet meer zo simpel.
De sigarettenaansteken wordt continue gevoed met 12Volt en is dus ook niet geschikt evenals het lampje in het dashboardkastje.
In de astra-g had ik e.e.a. aangesloten op de zogenaamde 'W' uitgang van het contactslot die ook naar de radioconnector liep.
Zolang de sleutel dan in het contact bleef was de carkit/pda onderspanning.

Bestaat deze uitgang ook nog bij de Astra-H of is er een ander plaats om de carkit aan te sluiten.

Alvast bedankt voor de reacties

Kees

kees janse6227

Geplaatst door kees janse6227 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

HerZon (0), 17 jaar geleden

In principe zit deze "w" aansluiting ook in deze auto achter de radio. Deze moet je verwijderen om een aftakking te kunnen maken.

kees janse6227 (0), 17 jaar geleden

Herzon,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal eerst van die pennen moeten kopen om deze radio/cd speler(cd30) te verwijderen of is daar nog een andere truuck voor.

Gr.

Kees.

Opeltje (0) PRO, 17 jaar geleden

w aansluiting zit bij deze wagen niet op de radiostekker. dit ivm canbus aansturing....

kees janse6227 (0), 17 jaar geleden

Oke Opeltje,
Jammer.
Dat maar aansluiten bij het contact slot.........

P.s. beschik jij trouwens over een elektrisch schema van de astra-h in b.v. pdf formaat ?
Ik heb daar veel interesse in.

En is er mogelijkheid om toch gebruik te maken van de mechanische diefstal vergrendeling ook al heb je geen alarm installatie van fabriek af ?


Gr.

Kees.

Opeltje (0) PRO, 17 jaar geleden

ik heb geen schema van een astra h

verder wil het aftakken van het contactslot ook niet. de enigste optie is aftakken van de alarmlicht schakelaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.