Peugeot Partner: Tips bij aankoop Partner

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Ik ben van plan om dit jaar een gebruikte Partner te gaan kopen.
Alleen heb ik een paar tips van jullie nodig:
Hoe herken ik als de koppakking defect is, hoe herken ik motor slijtage, koppeling etc etc.
Kortom, mijn budget is beperkt ( 3 a 4000 Euro ) en wil een goede exemplaar zien te krijgen.

warrie stuut

Geplaatst door warrie stuut (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Dirk2301 (0), 17 jaar geleden

Bij meer dan 120.000km: nagaan of de kleppen al gesteld zijn, distributieriem + spanrollen + waterpomp is vervangen.
Verder kan er aan de motor weinig of niets haperen, behalve de egr-klep en de solnoide van de inspuitvervroeging.
Koppeling kan je testen door met aangetrokken handrem en ingeschakelde versnelling de koppeling te laten opkomen, de motor moet dan stilvallen, zoniet slipt de koppeling. Ga ook eens een stukje rijden, trap het gaspedaal in bij een lage snelheid en hoge versnelling (3 of 4) het motortoerental mag dan niet vlug stijgen, indien wel slipt de koppeling.
Koppakking: olie in koelwaterreservoir, witte uitlaatrook, luchtbelllen in het waterreservoir.
Verbruik is wel aan de hoge kant.
succes ermee.

warrie stuut (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor jou reactie Dirk.
In de prijs klasse waar ik iets in zoek hebben ze zeker al tussen de 150 en 200dkn gelopen, en dan kom je meestal bij de autohandel terecht...en daar moet je je ogen goed open hebben.
Een kat in de zak is zo gekocht en dat is jammer van mijn geld.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Voor dat geld wat je uit wilt geven koop je sowieso de ellende van een ander.
Als je een diesel wilt kopen ga je toch ook wat km maken.
Kun je beter op zoek gaan naar wat jongers, maar ja het is vaak een centen kwestie.
Voor dat geld koop je vaak geen probleemloze auto.

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

een auto met weinig km's is geen garantie voor kosteloze km's...

deze motoren zijn bij normaal gebruik eigenlijk niet stuk te krijgen..die kan deze km standen makkelijk aan.

ik rij zelf met een 306 van 99 met dezelfde motor, staat inmiddels op 275dkm, en buiten het normale onderhoud is der nooit wat met deze auto...dus het hoeft niet meteen slecht te zijn als het bij een handelaar staat en 2 ton en meer heeft gelopen..

p.s, laat de brandweer rode exemplaren staan......zijn vaak ex tpg post en die worden flink aan de tand gevoeld tijdens hun levensduur.

warrie stuut (0), 17 jaar geleden

Het is inderdaad een centen kwestie.
Ik ben vorig jaar gestart met een kleine onderneming en gebruik tot nu toe steeds mijn prive auto, 1.6 306XR.
Maar kan je je voorstellen, op de gekste momenten eerst steeds de achterbank weg klappen en de hoedenplan verstoppen.
Daarna weer stofzuigen omdat de auto ook prive gebruikt word.
Mijn budget is nog beperkt omdat ik in deze beginfase meer uitgaven heb dan inkomen en daarom mijn zoektocht in deze prijsklasse, met in de hoop een redelijk exemplaar te vinden.
Maar ik zit ook niet op hete kolen om nu een exemplaar te kopen, ik vraag alleen even advies voor toekomstige aankoop.
Maar gezien de reactie's en wat ik hier en daar in mijn regio aan grijse auto's heb gezien, kan ik beter wachten tot er meer budget voor is.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Zeker bij grijze exemplaren, die worden zeker afgetrapt.
Volgeladen en met dikke karren erachter en trappen maar.
Ik zou zeker doorsparen en naar wat jongere kijken.

320 (0), 17 jaar geleden

de gewone diesel kan met gemak zo'n 500.000 km mee. Als zo'n partner de koppelingstest doorstaat kun je volgens mij niet al te veel ellende verwachten. De partner heeft volgens mijn informatie een betere bouwkwaliteit dan de Opel combo, Renault Express/Kangoo en de VW Caddy is ook niet heilig. Vw goed oppassen voor problemen met de versnellingsbak.

max71 (0), 17 jaar geleden

je kunt je beter nog even behelpen en dan een nette gebruikte of beter een nieuwe aanschafen ben je bedrijfsmatig vaak beter mee af je hebt dan minder kans op onverwachte uitgaven en onkosten dan aan een wat oudere wagen en deze komen ook vaak erg ongelegen en als startende ondernemer heb je ook nog eens meer starters aftrek bij de belasting en als ondernemer kom je ook nog eens wat beter voorijden overleg maar eens met je boekhouder hoe de vork in de steel zit je kunt beter in een keer goed doen dan in twee keer half

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.