Ford Focus: ford focus achterste draagarm

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800

Goeiendag,
We willen graag de voorste rubbers van de langsdragers van de achteras vernieuwen, weet iemand hoe we dit het beste kunnen aanpakken, bij voorkeur met de draasgarmen nog onder de auto.

bij voorbaat dank.

jopie5864

Geplaatst door jopie5864 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jopie5864 (0) PRO, 17 jaar geleden

Goeiendag,

het probleem is opgelost, we hebben een stukje gereedschap ervoor gemaakt. Op deze manier kun je de rubbers onder de auto vernieuwen.

RaliasR (0), 17 jaar geleden

jopie 5864 /Heb je ook een tekening of foto ter beschikking. Bij de APK bleken mijn rubbers ook binnenkort aan de beurt.
Mijn garagehouder en ikzelf ook, proberen graag te voorkomen dat we het wiel weer opnieuw moeten uitvinden.
bij voorbaat dank

wqjk45 (0), 16 jaar geleden

Mijn Focus is waarschijnlijk ook aan de beurt. Een vraag, klopt het dat Ford de complete draagarm vervangt, terwijl er universeel een los rubber te koop is?
Tweede vraag, is de wegligging erg slecht wanneer dit rubber stuk is??

jopie5864 (0) PRO, 16 jaar geleden

je hebt mail.

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=wqjk45]Mijn Focus is waarschijnlijk ook aan de beurt. Een vraag, klopt het dat Ford de complete draagarm vervangt, terwijl er universeel een los rubber te koop is?
Tweede vraag, is de wegligging erg slecht wanneer dit rubber stuk is??[/quote]
Er zitten meerdere draagarmen achter onder de Focus, in de langsarmen zitten losse rubbers, in de kleine dwarsarmen zitten ook rubbers alleen zijn die niet los te koop, bovendien krijg je de bouten er 9 van de 10 keer niet heel uit.
in de grote dwarsarm (waar de veer in zit) zitten ook rubbers en volgens mij zijn die ook NIET los te koop.

Dus geen fabeltje van de dealer (afhankelijk van welke draagarm er stuk zou zijn volgens hun.......)

En ja het klopt dat als er rubbers echt los liggen dat dan de wegligging beroerd wordt.

Suc6

Hans vK (0), 16 jaar geleden

Heeft Powerflex geen losse vervangers voor die rubbers?

wqjk45 (0), 16 jaar geleden

Het zijn niet de langs draagers die stuk zijn maar de reactie stangen. onderdeel nummer: 1061668.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.