Ford Mondeo: ford mondeo automaat heeft geen vermogen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

beste colega's
Ik heb een probleem met een mondeo 2.0 zetec automaat van 2000.
Deze auto heeft geen vermogen zo weinig dat hij amper weg rijd.
Er ztten geen fout codes in en ik heb de volgende dingen al gedaan.
Nieuwe bougie's en kabels
distrubutie gecontoleerd
brandstof druk gemeten
uitlaat gecontroleerd ( zonder uitlaat gereden)
lamda sonde gecontroleerd
EGR klep er afgehaald en bekeken
benzine damp afzuiging gecontroleed
dit is allemaal goed.
heeft iemand nog een idee of heeft dit ook meegemaakt ??

Groeten Lau

Laurens6460

Geplaatst door Laurens6460 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Laurens6460 (0) PRO, 17 jaar geleden

Help...
Ik ben er nog steeds niet uit .
brandstof druk gemeten ook tijdens het rijden in die is gewoon goed.
brandstof zelf bekeken of het vervuild is en het brandstof filter verv.
Injectors bekeken d.m.v scoop beelden volgens mij ook goed.
bobine gewisselt en de luchthoeveelheidsmeter, gaf geen verschil.

Als ik met WDS kijk bij programmeerbare parameters zie ik dat de overbrengings verhouden staat ingesteld op 3.92 weet weet iemand of dit goed is ?? je kan namelijk kiezen uit een aantal overbengings verhoudingen.

kan iemand mij helpen ??


vriendelijke groet Lau

Postie (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je hem in de neutraal zet en dan plots het gas in trapt, komt de motor dan wel snel op toeren? Of duurt dit ook een poos.

Laurens6460 (0) PRO, 17 jaar geleden

In zijn neutraal kom de motor ook niet snel op toeren.

Postie (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb je zonder uitlaat gereden? Waar heb je deze los gemaakt?
Niet toevallig gewoon een verstopt luchtfilter?
Klinkt als een verstopte katalysator.

Laurens6460 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb zonder kat gereden en het luchtfilter is ook goed.
Uitlaatspruitstuk er af gehaalt en bekeken maar daar is niets aan te zien.
Maar inderdaad lijkt het erop dat de motor stikt of te weinig lucht krijgt.

kombikart (0), 17 jaar geleden

Wat ik wel eens gelezen heb over een ford escort met de zelfde klachten was dat de aanzuigbuis door aanraking met olie na verloop van tijd een beetje week wordt.
Wat er gebeurde was dat tijdens het gas geven de buis samengetrokken werd waardoor de motor smoorde.
Gezien de leeftijd van de auto en het feit dat je zo ongeveer alles al gedaan hebt is dat mss ook nog een ding om naar te kijken.
Gewoon ff flink gas geven in zijn vrij en kijken of die buis zijn vorm blijft houden en niet samentrekt. Controleer iig het hele aanzuigtraject. Gr Fred

Laurens6460 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik kom in de buurt van de storing.
Als ik de onsteking vervroeg met de WDS tester op 40 graden dan loop de motor goed.
Ik ga morgen verder kijken .

fordis (0) PRO, 17 jaar geleden

ben je heel zeker dat de distributie goed staat?heb dit ook meegemaakt dat ze 1 tand versprongen was en uw geval lijkt er ook sterk op

Healb (0), 17 jaar geleden

Laurens ben je er al uit want ik heb het zelfde probleem?

Laurens6460 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nee ik ben er nog niet uit.
Ik denk dat het aan de PCM ( computer) ligt
Ik ben op zoek naar een 2de hands comp

Laurens6460 (0) PRO, 16 jaar geleden

Vandaag een nieuwe pcm er in gezet maar het heeft niet geholpen.
Wat me op valt is dat als je de motor in zijn bdp zet dat dan het referintie punt op de mee meem niet bij de
sensor staat maar er ver voor bij. zou dit zo horen ?
weet iemand nog wat ??

gr lau

Hans vK (0), 16 jaar geleden

Heeft de auto een dubbel massa vliegwiel? Zo ja, dan zou je daar eens naar moeten kijken, ook ivm verkeerd BDP.

Laurens6460 (0) PRO, 16 jaar geleden

massa vliegwiel bij een automaat ???

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hans vK]Heeft de auto een dubbel massa vliegwiel? Zo ja, dan zou je daar eens naar moeten kijken, ook ivm verkeerd BDP.[/quote]
1:een referentiepunt voor een bdp sensor zit natuurlijk nooit op het 2e(secundaire, beweegbare) gedeelte van het vliegwiel.

2: een automaat heeft geen vliegwiel.

ter info......

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Laurens6460]Vandaag een nieuwe pcm er in gezet maar het heeft niet geholpen.
Wat me op valt is dat als je de motor in zijn bdp zet dat dan het referintie punt op de mee meem niet bij de
sensor staat maar er ver voor bij. zou dit zo horen ?
weet iemand nog wat ??

gr lau[/quote]
een bdp-referentiepunt hoeft niet gelijk te zijn met het daadwerkelijke bovenste dode punt.
de computer rekent het echte 'punt' wel uit.

maar als de auto in z'n vrij al niet goed op toeren komt dan moet je het toch zoeken in de basis:
distrubutie,
ontsteking (juiste bougies, kabels goed)
lucht massa sensor (maf) helaas slecht te controleren maar wel eventueel uit te wisselen.
brandstofdruk
geblokkeerde kat/uitlaat

sus6

Laurens6460 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb wat gevonden.
Als je met de scoop het beeld van de krukas sensor bekijkt dan verandert en top top waarde
als of de afstand van de sensor en de mee neem plaat veranderd het lijkt er op dat de mee meen plaat krom is . ik ga van de week de automaatbak er achter van dan halen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.