Volkswagen Caddy: Ruitenwissermotor VW Caddy 12

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: AEY

Ik heb een vraag,

Mijn Caddy staat momenteel al 4 dagen stil met een stukkende ruitenwisser motor. De dealer waar deze motor is besteld zegt dat hij deze heeft moeten bestellen in een magazijn buiten Duitsland?? en dat dit een aantal dagen kan duren. Zelf twijfel ik aan dit verhaal omdat ik me niet kan voorstellen dat zo'n onderdeel voor een auto waarvan der echt wel een aantal rondrijden niet te leveren is binnen 4! dagen.

Ik heb het idee dat de dealer de bestelling niet goed heeft gedaan, maar men verzekerd mij ervan dat dat niet het geval is.

Is mijn vermoeden juist????

Alvast bedankt voor de reacties.

M.v.g,

Harrie

Potlood

Geplaatst door Potlood (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

harrie

soms komt het wel eens voor dat een onderdeel backorder staat, lullig maar niks aan te doen. ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom de dealer jou aan het lijntje zou willen houden ?

paul,

Potlood (0), 17 jaar geleden

@ Paul, Paul bedankt voor je reactie. Als het deel in back order staat kan ik me voorstellen dat het lang kan gaan duren, maar dit is volgens de dealer niet het geval. De ruitenwissermotor is volgens de dealer "ergens" in "een magazijn" voorradig maar de levering kan een paar dagen duren. Uit eerdere ervaringen met OEM onderdelen van VW ben ik gewend dat de delen zeker binnen een dag geleverd kunnen worden. Ik vermoed dat er een foutje is gemaakt met de bestelling en ik dus nog steeds 's morgens met een theedoek m'n raam van vocht aan het ontdoen is en maar hopen dat het niet gaat regenen onder weg. Moet toch naar m'n werk.

@ Santa, een stukkende ruitenwissermotor doet heel erg weinig. Je hoort hem wel draaien maar de uitgaande as beweegd niet. Ik vermoed dat de as of haakse overbrenging de geest heeft gegeven.

Ik blijf het een rare gang van zaken vinden, als het nog lang duurt ga ik de motor wel bij een andere dealer bestellen.

Bedankt voor de reacties,

M.v.g,

Harrie

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik blijf het een rare gang van zaken vinden, als het nog lang duurt ga ik de motor wel bij een andere dealer bestellen.

quote

bij een andere dealer bestellen heeft geen zin, het komt namelijk uit een landelijk centraal magazijn. ik zelf had nooit een nieuwe besteld op de sloop zijn ze bij bosjes verkrijgbaar voor slechts een paar tientjes....

paul,

Potlood (0), 17 jaar geleden

Paul,

Ik denk dat je hierin geen gelijk heb. Heb net contact gehad met het magazijn van een andere VW dealer en deze heeft er gewoon 1 op voorraad. Mijn probleem is nu dat de garage waar mijn auto staat de ruitenwisser motor al besteld heeft en deze moet afnemen. En een van de sloop vond en vind ik geen optie. Ik rij ruim 1000 kilometer in de week en heb geen tijd om mijn auto zelf te repareren. Ik wil er gewoon op aan kunnen dat dingen als de ruitenwissers het altijd doen.

Bedankt voor je reactie en ik hoop dat ik snel weer kan wissen ;)

M.v.g,

Harrie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.