Peugeot 205: bokken en stoten 205

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 i

goedenmiddag

ik heb een probleem met mijn peugeot 205 1.1 injectie uit 1990
als je optrekt met half gas of constant rijd bij bepaalde snelheden bokt en stoot de motor.
als je bijvoobeeld half gas geeft in de 1 of 2 valt de motor eerst weg om vevolgens in een keer vol aan te pakken en dit soms meerdere malen achter elkaar. ook bij bijvoorbeeld 130 km/uur in de 5 stoot de auto ligt lijkt of de motor soms overslaat.
echter als je vol gas geeft is het probleem meteen voorbij.
het volgende heb ik er al aan gedaan:
nieuw brandstoffilter
nieuwe bobine
nieuwe ontstekingsmodule
kleppen gesteld
nieuw luchtfilter
nieuwe bougies.

wie o wie kan me helpen want begin het knap vervelend te vinden en als ik mijn auto zou willen verkopen koopt niemand hem na een testritje.

sjonnie10968

Geplaatst door sjonnie10968 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

john heb je de binnen kant van de verdeelkap al bekeken?
en heb je de storingen al uitgelezen?

groetjes jan.

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Dop het slangetje van het absorptievat eens af op het injectie huis. Dit is dus van de tankontluchting.

sjonnie10968 (0), 17 jaar geleden

hoe kan ik dit herkennen?

sjonnie10968 (0), 17 jaar geleden

nee heb de storingen niet uitgelezen heb hier (nog) geen apparaat voor en bij de peug dealer is erg duur volgens mij.

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Tsja hoe kun je dat herkennen. Zit ergens een slangetje aangesloten op het injectie huis, deze gaat via een klep naar een pot toe. Anders rij je even langs een peugeot dealer of spec. die kunnen je dat vast wel even aanwijzen.

sjonnie10968 (0), 17 jaar geleden

dus dan haal ik het slangetje aan de kant van het injectiehuis los en druk er een boutje oid in?
wat is de functie van deze slang dan?

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Idd gewoon afdoppen op injectiehuis.

De tankontluchting wordt in een absorptievat opgeslagen. Bij deellast en stat. toerental wordt er een klep aangestuurd waardoor de tankdampen weer in de inlaat terecht komen en dus weer verbrand worden. Het losliggende slangetje moet je wel even ergens heen drukken, zodat je er zelf geen last van hebt. Ik heb al eens met een 106 gehad, dat er gewoon water aangezogen werd! Dat absorptievat zat gewoon vol met condenswater. Na een bepaalde tijd heeft dat absorptievat ook geen functie meer en is vaak vanbinnen verrot.

sslump (0), 16 jaar geleden

ik heb een vergelijkbaar probleem. in verleden is de module op de ontsteking (op verdelerhuis) al eens vernieuwd. heb van de garage een gebruikte lambdasonde om te proberen en inderdaad de auto loopt een stuk beter soms brandt het lampje v.d. regelunit nog even maar dat kan komen doordat deze sonde uit een 106 komt (het typenummer verschilt). wordt v.d. week apk gekeurd en misschien zet ik er dan wel een nieuwe sonde in.
wil de auto na de vak. vermoedelijk toch inruilen. ook de koppeling gaat zeer zwaar. eerst al eens vervangen door nieuwe (drukgroep, druklager, kopp.plaat, ashuls met oliekeerring en lagerbusjes bedieningsas) v. h. merk LUK. deze er weer uit en teruggebracht bij leverancier. bij de dealer een nieuwe set gehaald v.h. merk Valeo (=origeel) en nog steeds gaat intrappen v.d. kopp. zeer zwaar. weet niet wat ik hier nog aan moet doen

sjonnie10968 (0), 9 jaar geleden

het was de ontstekingsmodule

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.