Volkswagen Golf: golf 3 olielamp knippert en piepsignaal

1.8 golf 3 70000dkm gelopen
nieuwe olie +filter+2schakelaren
als je op autobaan rijd brand hij niet maar zodra je
onder de 80 rijd met warme motor begint hij te piepen en lampje aan
bij koude motor geen probleem
olie is goed op peil

wie weet een andwoord
heeft geen motorkapschakelaar
en bekabeling is zo ook niks te zien ook niet van de dynamo

john05

Geplaatst door john05 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Meet eens de oliedruk bij warme motor,kijken wat hij aangeeft.
Misschien is je oliepomp defect,dus snel laten controleren met oliedrukklachten.

Ricky,

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit kan ook door de printplaat achter het daschbord veroorzaakt worden.

Hans

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

welke printplaat die van het instrumentenpaneel
als ik 20 km op autobaan rij geen probleem maar zodra ik van de autobaan af ga
en ga rijden gaat hij aan alleen als de motor echt heel warm is

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

meet de spanning van de dynamo eens dat kan ook de oorzaak zijn
succes jan

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

net 10km binnendoor gereden lamp is niet aangegaan echt pas na 15 a 20 km rijden is echt raar

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=john05]welke printplaat die van het instrumentenpaneel
als ik 20 km op autobaan rij geen probleem maar zodra ik van de autobaan af ga
en ga rijden gaat hij aan alleen als de motor echt heel warm is[/quote]
Ja die print bedoel ik. Ik lees nergens dat er ook oliedruk is gemeten onder de omstandigheden dat het signaal hoorbaar is. Je moet wel zeker weten dat de oliedruk juist is dan kun je pas verder gaan zoeken of er electrisch is mis is.

Hans

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

bedrading gemeten van drukschakelaar naar instrument 0.01ohm
alle 2 geel en blauw

dynamo laaid 15.8volt bij
iets te veel
zou dat daarmee te maken kunnen hebben

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

hij doet het niet altijd alleen als hij heel erg warm is is dan moeilijk om dan oliedruk te gaan meten

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja kan natuurlijk wel een draadje aan de druksensor vastknopen en meten met een spannigszoeker terwijl je rijd.
Bij een diesel kan het niet anders zijn dan de draad die onderbroken is op de oliefilter behuizing of de blauwe draad op de dynamo onderbroken......maarja het is een benzine. Je merkt het 1e als je pas toeren draait, dus niet t/m 2500 tpm, het 2e merk je als je geen toerenteller hebt die juist werkt. Maar bij benzine durf ik het zo niet te zeggen.....

Sytze

Averdonk (0) PRO, 16 jaar geleden

15,8 volt is teveel. max. 14,4 volt. Het systeem komt wel onder 'n extreem hoge spanning te staan.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=john05]bedrading gemeten van drukschakelaar naar instrument 0.01ohm
alle 2 geel en blauw

dynamo laaid 15.8volt bij
iets te veel
zou dat daarmee te maken kunnen hebben[/quote]
Ja de laadspanning is wel erg hoog.

Hans

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

andere dynamo erop gezet laadspanning ook 15,8v

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ook niet goed dus. Probeer eens met 'n andere accu.

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

weer andere dynamo opgezet
laaid nu 14v
stuk beter
oliedruk willen meten maar volgens mij klopt meter niet
morgen nieuwe meter halen

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

vandaag weer een stuk binnendoor gereden motor werd goed warm lamp niet aangegaan
als het probleem in instrumentenpaneel zit heb je dan niet meer storingen

Ps als je nieuwe instrumentenpaneel plaatst hoe moet je dat dan doen met km stand
die van mij is nu 70000 echte km

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

het was de dynamo die storing veroorzaakte en die is toch vervangen dus is het probleem is opgelost, bij knipperend olie lamje dynamo storing bij constant branden oliedruk
gr jan

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

nee hij is nog 1keer aangegaan na het vervangen van de dynamo

Golf 3 GTI Edition (0), 16 jaar geleden

Hey ik heb dat ook eens gehad. alleen was dat bij mij zo dat als ik hard ging rijden dat het lampje aan ging en begon te piepen. Het is al een tijdje verdwenen weet niet hoe en waardoor dat kwam. Ik d8 sensor misschien heb ze wel aangeschaft maar niet vervangen.

bud (0), 16 jaar geleden

Als het blok ouder wordt gebruikt hij meer olie en loopt de oliedruk geleidelijk aan terug,Mijn tip is de olie dan vervangen door een 15W50,origineel voorgeschreven, en een zendertje(grijs) monteren van 0,9 bar.Wel manueel de oliedruk(halfjaarlijks) controleren (2 bar bij 2000rpm,olie op volledige bedrijfstemperatuur!) door de nwe olie en zender is het controle systeem wat minder "gevoelig".Er blijft toch een controle aanwezig die signaleert als er ergens iets goed mis is...

bud (0), 16 jaar geleden

Eenvoudige oliedrukmeters zijn zelf te maken of los te koop,bij voorkeur t/m5-7 bar max.Aansluiting op schroefdraad oliedrukzender een m10x1 banjobout gebruiken.gebruik de aansluiting van de 0,3bar zender,anders begint de controle unit een alarm af te geven....

vwgolfje (0) PRO, 16 jaar geleden

Probleem is al heel oud,ligt aan de hogedruk olieschakelaar.De waarde van de schakelaar staat er achter op (als die origineel is).VW heeft hier vroeger andere schakelaars voor voorgeschreven.Er moet een schakelaar van 1.4 of 1.6 bar in.Het probleem is nl dat als de olie erg heet en dus erg dun is de oliedruk bij 2000 omw. net beneden de 1.8 bar komt wat overigens geen problemen geeft,en pertinent geen schade oplevert.Ik zou er een schakelaar van 1.4 in zetten.Succes.

danjo (0), 16 jaar geleden

probleem golf vw uit 89 als de temp meter over de helft komt gaat de sensor piepen oliepijl is goed kan de sensor niet vinden op het blok wie kan mij hierbij helpen want wordt gek van het piepgeluid .

danjo (0), 16 jaar geleden

[quote=danjo]probleem golf vw uit 89 als de temp meter over de helft komt gaat de sensor piepen oliepijl is goed kan de sensor niet vinden op het blok wie kan mij hierbij helpen want wordt gek van het piepgeluid .[/quote]

vw_audi (0) PRO, 16 jaar geleden

olie druk lampje en piep

was toch ook een kontrole over andere motor sensoren en lading ?



bij de golf 2 was dat het koelvloeistof lampje

Nick386 (0), 16 jaar geleden

hallo, ik rij met een golf 3 1.8i van'96 met 159.000km en
heb net hetzelfde probleem voor, als hij goed warm staat knippert het lampje en is er een piep signaal
weet iemand hoeveel olie contacten er zijn ik heb er 2 teruggevonden op de oliefilter een wit en een blauw normaal bevindt zich er nog 1 op het moterblok weet iemand waar die juist staat

Golf3RS (0), 15 jaar geleden

Oliedruksensor, was bij mij ook...
Ik had het alleen als ik door scherpe bochten ging(op en afritten op snelweg)

wmuller (0), 15 jaar geleden

[quote=vwgolfje]Probleem is al heel oud,ligt aan de hogedruk olieschakelaar.De waarde van de schakelaar staat er achter op (als die origineel is).VW heeft hier vroeger andere schakelaars voor voorgeschreven.Er moet een schakelaar van 1.4 of 1.6 bar in.Het probleem is nl dat als de olie erg heet en dus erg dun is de oliedruk bij 2000 omw. net beneden de 1.8 bar komt wat overigens geen problemen geeft,en pertinent geen schade oplevert.Ik zou er een schakelaar van 1.4 in zetten.Succes.[/quote]
Snap ik niet:
mijn golfje II van 89 (1600 benz) heeft 154.000 km gegolfd voor hij in de soep gereden werd, nooit last van lampjes gehad.
mijn golfje III van 94 (1600 benz) heeft inmiddels 250.000 km en ook nog nooit last van lampjes gehad.
kwestie van mazzel ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.