Renault Laguna: Op 3 poten

Bouwjaar: 2002, Motorcode: 1.8 16V

Hallo,

Ik heb het volgende probleempje.

Als ik een tijdje wat harder heb gereden dan normaal (ca. 140) en ik minder daarna vaart voor bv. stoplicht, dan lijkt het alsof de motor op 3 poten loopt. De trekkracht vermindert dan en het storingslampje met het motorsymbool gaat knipperen. Dit blijft ca. een halve-tot 1 minuut zo. Daarna voel ik dat de motor ineen keer weer oppakt en gaat het lampje even later weer uit. Daarna geen problemen meer. Heeft dit iets te maken wat te warm wordt omdat ik wat harder heb gereden????? Ik heb wel het idee dat het voorkomt nadat ik wat harder gereden heb. Ik denk zelf aan de BDP sensor of lambda sonde.

Wie heeft hier een antwoord op voordat ik naar de garage stap???

Groeten

Jeff5260

Geplaatst door Jeff5260 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

sjaak r (0) PRO, 16 jaar geleden

Zou hem toch eerst laten uitlezen

Jeff5260 (0), 16 jaar geleden

Hoi Sjaak,

Weet jij ook hoe lang de computer van de auto deze meldingen opgeslagen houdt???

willem12077 (0), 16 jaar geleden

KAns is groot dat een van je bobines het (af en toe) laat afweten.

Privilege1 (0), 16 jaar geleden

Eerst weer effe het volgende checken,

Wat doet ie op benzine en wat doet ie op gas, loopt ie op benzine en gas goed dan is het geen bobine of bouqie of bdp sensor.

Meet als eerste CO op, een te hoge co op een van beide brandstoffen = lambdasonde.

Loopt ie op benzine perfect, maar op gas niet, advies gasklep reinigen, stappenmotor reinigen,
heeft de auto meer dan 150.000 gelopen en helpt dit niet dan verdamper vervangen.

TIP lees eerder berichten eerst es even door, daar komt de oplossing ZEKER uit.

mvg klaas

kawaZ750 (0) PRO, 16 jaar geleden

uit laten lezen, lampje heeft gebrand, dus storing is opgeslagen. gissen is missen lees ik hier regelmatig!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.