Volkswagen Golf: huilen van voorwielen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: golf 3

Ik heb hier een VW golf 3 van 1994 .
Ik zal al een tijd met het probleem dat mijn wagen tijdens het rijden aan de voorkant een zoemend geluid maakt .
Het is niet één constant geluid maar een hoog en laag geluid .
Wanneer ik mijn auto manuvreer naar één kant stuur gaat het geluid wel duidelijker worden .


Heb de lagers al vervangen , maar helpt niets .


Kan het aan de banden liggen ?

Wat kan het probleem nog zijn ?
Zou het in de cardanas kunnen zitten ???


Bedankt ..

Razor

Geplaatst door Razor (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

kan aan de banden liggen, mijn eerste gedachte is een wiellager...maar die zijn al vervangen zeg je...

dan eens ander setje banden proberen..

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Welke lagers zijn vv? Want achterwiellagers (conisch) komen vaker voor dan de voorwiellagers.
Anders ff langs de garage,als het duidelijk te horen is,moet een beetje goede garage wel wat kunnen zeggen.

Ricky

Razor (0), 16 jaar geleden

Bedankt heren .

Ga het zeker eens proberen .

Razor (0), 16 jaar geleden

Ik heb het vandaag nog even na gegaan aan welke kant het wiel huilt.

Het is eerder een geluid dat moeilijk te omschrijven valt eerder een aanhouden hoge en loge toon .

wumwumwumwumwumwum zoiets in die aard.

En het is toch niet zo dat het harder aan een kant gaat als ik met mijn stuur naar één kan draai.

Misschien zal het dan toch wel aan die fucking banden liggen , want het is een goekoop merk waar ik nog niet van gehoord heb .

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

de golf staat bekend om het cuppen van de achterbanden. Dat gaat dan geluid veroorzaken, alsof er een lager slecht is. Wrijf maar eens tegen de afrolrichting van de band in, zul je wsl voelen dat de band niet glad is , maar dat je steeds (aan het begin/einde van een profielblok) tegen een rand aankomt. De meeste merken banden hebben hiervan last, komt door het ontwerp van de achteras. Sjaak

Razor (0), 16 jaar geleden

Sjaak ik heb net eens met mijn platte hand over de banden gewreven .
De banden zijn echter nog niet volledig versleten .
Maar ik denk dat jij het wel bij het rechte eind hebt hoor.
Wanneer ik over mijn achterbanden met mijn platte hand wrijf dan word ik ( vooral aan buitenkant van de band dat naar de schokdempers en achteras wijst ) oneffen heden gewaar .
Bij alle twee de achterbanden word ik gewaar dat ik op sommige punten een duidelijke holling waarneem , waarna het weer wat hoger gaat .

De voorbanden hebben er niet zo zeer last van volgens mij , maar deze zijn toch ook bijna om zeep.
Zodus zal ik maar snel een stel nieuwe laten steken .


Toch bedankt allemaal voor jullie bijdrage .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.