Renault Scenic: ABS Storing

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Van deze auto is de abs-lamp gaan branden. Storing uitgelezen: snelheidsensor links voor. Permanent.
Sensor gecontroleerd: geeft netjes wisselspanning. Stekker is mooi schoon.
ABS-ring om de homokyneet is gaaf en zit vast.
Krijg bij het uitlezen van de meetwaarden ook het gegeven dat de spanning op de rekeneenheid 0 volt is. Echter in de aansluitstekker op de abs-pomp heb ik 2 constante aansluitingen met 12 volt en 1 geschakelde. Ook massaverbinding is ok.

Iemand nog 'n idee ?

Averdonk

Geplaatst door Averdonk (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Michielrc7825 (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo,

wat voor sensorsignaal komt er aan bij de computer, toevallig geen draadbreuk?

groeten michiel

Averdonk (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt me niet, anders krijg ik geen wisselspanning bij de pompstekker.

Anton18 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,

Als je signaal ontvangt aan je ABS regelapparaat, zou ik de voedingen en de massa's van het regelapparaat controleren, is dit allemaal OK dan moet het regelapp stuk zijn? Heb je trouwens het signaal gemeten met de scoop, kun je zien of er iets raars gebeurt met het signaal

Succes Anton

Averdonk (0) PRO, 16 jaar geleden

Gemeten met multi-meter. Heb geen scoop (meer).

abc (0) PRO, 16 jaar geleden

wat doet ie als je de sensoren wisselt L+R ?

Averdonk (0) PRO, 16 jaar geleden

Was ons plan ook, maar krijg die dingen er na zoveel jaar maar eens heel uit !
Op de gok 'n nieuwe besteld en er in gezet. Probleem verholpen!
Bedankt voor het meedenken allemaal.

MrRiP (0) PRO, 16 jaar geleden

ook al de andere sensors gecontroleerd ?? hebben deze allemaal zo'n beetje de zelfde waarde
ook de andere abs ringen goed controleren clip geeft wel eens een verkeert wiel aan zo als lv in plaats van la en andersom .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.