Opel Astra: Koelvloeistof lekt uit exspansievat als deze gaat circuleren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7dti

Tidens het rijden stroomt het koelvloeistof uit het exspansie vat (dop) naar buiten.Ook bij stationair draaien stoomt het vloeisof weg.
De in en uit gaande slang is op dat monent kei hard en dan zie je dat het vloeistof uit het exspansie dop uit stoom en dat de slangen
dan weer normaal zacht zijn.(Tijdens het rijden is de slang waar in de termostaat zit spantaan los gegaan.)
Wie kan mij helpen met dit problem en of wie heeft dit ooit mee gemaakt en mij kan adviseren of helpen

arvind

Geplaatst door arvind (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

pe3hmp (0) PRO, 16 jaar geleden

Het lijkt erop dat je koppakking kapot is

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

inderdaad, waarschijnlijk koppakking defect.

Willem

fryskebaccara (0), 16 jaar geleden

dat heb ik ook bij een renault clio baccara gehad.alles vervangen(radiateur,waterpomp,riemen zelfs een ander reservoir dopje vanwege het drukventiel)uiteindelijke diagnose,koppakking lek!

pe3hmp (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb in het verleden al eens een garage gehad die me een nieuwe computer aan wilde smeren a 1300 gulden terwijl ik van tevoren al wist dat de koppakking kapot was (was ook niet zo moeilijk te zien toen er witte rookwolken uit de uitlaat kwamen).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.