Kia Sorento: Hobbelen bij optrekken

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 crdi automaat

Mijn sorento begint (ligt) ongelijk te hobbelen als ga optrekken van 40 km naar 80 km.
Bij een constante snelheid is het probleem er niet.
Motor/bak/tussenbak zijn al uitgelezen en geeft geen foutmeldingen.
Banden zijn opnieuw uitgebalanceerd, geen bijzonderheden. 2 maand geleden twee nieuwe voor banden gekregen, maar deze lijken ook goed.

Wat kan dit zijn.

roko10232

Geplaatst door roko10232 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sorento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (10) PRO, 16 jaar geleden

ronald je zou denken aan een probleem met een aandrijfas.

groetjes jan.

roko10232 (0), 16 jaar geleden

Een van de homokinetische koppeling kan kapot zijn, maar is er een manier om dit te controleren zonder een aandrijfas te demonteren.
De auto heeft net 55000 km gelopen, tja alles kan.

jan T (10) PRO, 16 jaar geleden

nou ronald als de auto op zijnwielen staat kruip er eens onder en voel aan alle assen de speling ook bij de uiterste stuur uitslagen.

groetjes jan.

roko10232 (0), 16 jaar geleden

Oke bedankt ik zal het eens proberen.

ariedrome (0) PRO, 16 jaar geleden

als je nieuwe banden hebt gemonteerd en de profiel diepte scheelt meer dan 2mm kan hij in 4wd gaan
verwijder de iccs zekering , deze zit in linker a stijl zekering box, als hij dan goed rijd is het inderdaad profiel verschil

roko10232 (0), 16 jaar geleden

OPGELOST

Na het monteren van een viertal nieuwe banden is het probleem opgelost.
Het blijkt dus dat de automatisch geregelde 4x4 in/uit/in/uit enz schakelde.
Dus het verschil van profiel diepte was dus echt het probleem (omtrek verschil)
Hierbij geef ik het advies aan alle sorento rijders met een automatisch geregelde 4x4, vervang dus NOOIT twee banden. Gewoon 4 nieuwe laten monteren.

Dus ariedrome en martin.rombouts Bedankt.

Groeten Ronald

jan T (10) PRO, 16 jaar geleden

kijk ronald daar leren we met zijn alle weer mee.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.