Renault Clio: lawaai riemen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900D

hallo,ik heb hier een clio 1900D 47 kw BBOJ waarbij ik in de buurt van de riemen een vreemd lawaai hoor en de multirien klappert.het komt zeker van de multiriem want wanneer ik hem eraf doe en de motor laat draaien is het lawaai weg,heeft iemand een idee of dit door alternator,waterpomp of servopomp wordt veroorzaakt?groetjes gerrit

Van11714

Geplaatst door Van11714 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

MrRiP (0) PRO, 16 jaar geleden

wat voor dynamo polly zit er op ?? deze willen mog wel een problemen geven aangezien deze als trillingsdemper werkt krijg je ook alleerlij geluiden

Van11714 (0) PRO, 16 jaar geleden

op het eerste zicht is dat een gewoon polie,maar hoe kan je een andere herkennen?alvast bedankt

peterh8902 (5) PRO, 16 jaar geleden

vrijlooppoelie van dynamo vervangen , deze veroorzaakt vaak het trillen van de microriem.

MAXIM (0) PRO, 16 jaar geleden

Gisteren nog een krukaspoelie vervangen
rubber in poelie veroorzaakte piepen alsof de riem te los zat
enkel bij stationar en na een 5 tal minuten hield het piepen op
simpele test is met een lakstiftje een streepje over de poelie te trekken
van metaal over rubber naar metaal
ik hoop dat u mijn uitleg begrijpt
daarnaa de motor een paar minutjes laten draaien met alle verbruikers aan zodat hij goed piept ,stilleggen en kijken of er verloop is van uw markering.
is simpele en snelle manier om dit te controleren.
gebeurt nog wel ook bij peugeot
peter

Van11714 (0) PRO, 16 jaar geleden

beste heren,allemaal bedankt voor uw raad,had de polie reeds op die manier nagekeken en was in orde,had dit ook al is meegemaakt,de alternator heeft geen vrijloprol maar een vaste polie.heb nu de riem terug gedemonteerd en reeds 50 km gereden en er is geen lawaai meer,begrijp er niets meer van.groetjes gerrit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.