Volkswagen Transporter: veel koelwater bij motorolie vw transporter T5 tdi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 tdi AXE motor

Deze Transporter T5 2500tdi heeft het probleem dat er veel koelvloeistof bij de carterolie komt.
waterpomp is ongeveer 30000 km geleden vervangen voor garantie bij de VW dealer.
motor loopt verder goed alleen verliest veel koelvloeistof
er komt geen olie in het koelsysteem dus oliekoeler is denk ik uitgesloten.
heeft iemand dit meegemaakt of kan ons helpen voordat we de cil kop demonteren

B.V.D.

Scheepers

Geplaatst door Scheepers (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (20) PRO, 16 jaar geleden

nou we hebben nog geen koppakking gehads wel bergen waterpompen dan zou daar water van bij de olie kunnen komen dus die zou ik eerst vervangen.

groetjes jan.

TesT (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe komt de kv bij de olie dan???

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=TesT]Hoe komt de kv bij de olie dan???[/quote]
Zit dubbele keerring in geloof ik, 1 voor de buitenkant en 1 voor de binnenkant,als die van de binnenkant lek is,dan loopt de koelvloeistof in de motor.

marcel6979 (0) PRO, 16 jaar geleden

ja zitten 2 o ringen op inderdaad,het de en monteren van deze pomp is nogal een secuur klusje.
als de o ring beschadigd is bij het monteren heb je natuurlijk nog steeds hetzelfde probleem.
oliekoeler lijkt mij ook sterk,gaan nog wel eens sporadisch stuk heb het zelf ook al 1 keer gehad maar dan komt er olie bij je koelvloeistof dus lijkt mij ook uitgesloten...

Scheepers (0) PRO, 16 jaar geleden

bedankt voor de info. Bij de dealer vertelden ze dat je de pomp alleen kan vervangen met speciaal gereedschap
heeft iemand hier meer ervaring mee?

jan T (20) PRO, 16 jaar geleden

ja dat klopt over het algemeen wel je hebt een trekker nodig om hem er uittehalen.
maar waarschijnljik kan je dat ook wel universeel bestellen.

groetjes jan.

gringo79 (0) PRO, 16 jaar geleden

Komt er ook olie bij de koelvloeistof? Dan is waarschijnlijk de olie koeler kapot, deze zit lekker weggebouwd onder de oliefilter

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=gringo79]Komt er ook olie bij de koelvloeistof? Dan is waarschijnlijk de olie koeler kapot, deze zit lekker weggebouwd onder de oliefilter[/quote]
Mosterd na de maaltijd, topicstarter had al gemeld dat er GEEN olie in de koelvloeistof zat, en, de topic is al 2 maanden oud.

succes, Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.