Volvo S70: warm worden rode kabel en de + accupool

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 - 20v aut.

Was van mening dat mijn auto met 3 maanden oude accu wat minder starten.
Heb eerst over de polen laadstroom gemeten en kwam na een koude start op ca 12.6 volt uit.
Na een paar minuten liep deze op naar 13.6 - 13.8 volt. Volgens zeggen normale procedure voor dit type auto.
Wat mij opviel was dat de pluspool van de accu samen met de dikke rode kabel welke vanaf de startmotor / dynamo komt ontzettend heet werd. Kort gezegd, je houd hem echt geen 10 sec vast. Zo heet.
Merk geen vreemde dingen aan de auto. Alles werkt zoals het hoort en ook het acculampje blijft braaf uit.

Wat zou dat kunnen zijn?
Dynamo?
Slecht contact bij startmotor?
Slecht contact op de accupool?
Misschien mijn vrij nieuwe accu 72amp niet goed?
Of
Is dit toch een normale verschijning?

Bartje67

Geplaatst door Bartje67 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij sommige merken zit de kabel (te) los in de accuklem.
Oiram

diko (0) PRO, 16 jaar geleden

komt regelmatig voor bij volvo,kabel compleet met klem vervangen en probleem opgelost
mvg Diko

Bartje67 (0), 16 jaar geleden

Dankzij het mailtje van de accukabel ben ik toch verder gekomen.
Had de krimpkous bij de overgang kabel naar accupool (lood) losgemaakt en zag dat de kabel was geoxideerd. Kabel zat nog vast, maar daar was ook alles mee gezegd.
Heb met een klein staalborsteltje zo goed en kwaad als mogelijk het zaakje schoon gemaakt en met een grote pijpentank de koppeling stevig aangeknepen.
Vervolgens met een flinke soldeerbout wat vet en tin onder in de accupool laten lopen. Zaakje rustig laten afkoelen en weer gemonteerd.
Vervolgens weer met de auto gaan rijden.
Pool blijft nu mooi "koud". Ook de laadstroom welke aankomt bij de accu is evenveel als gemeten achter op de dynamo.
Kortom opgelost

Bedankt voor jullie input!!!!!!!

lexophilia (0), 16 jaar geleden

wellicht kabel vervangen door kabel met een wat dikkere doorsnede. Let op ground( - ) moet minstens dezelfde doorsnede als de + kabel.


....nevermind :) las je laaste bericht te laat :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.