Peugeot 307: Verlichting

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Ik heb een bijzonder hoog verbruik van H7 lampen. Vanaf Sep 2005 ben ik dit gaan bijhouden en kom tot de volgende lijst:
sep 05 H7 Links vervangen
Feb 06 H7 Links vervangen
Mei 06 H7 Rechts vervangen
Dec 06 H7 Links vervangen

Bij eerdere Peugeots heb ik dit niet eerder ervaren (dit waren welliswaar H4 lampen, maar deze gingen veel langer mee). Komt dit meer voor en kan iemand hier een verklaring voor geven?

Raymond Jansink

Geplaatst door Raymond Jansink (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Henk49 (0), 16 jaar geleden

Heb je de dynamo spanning al eens gecontroleerd?? Overspanning hebben die lampen een gruwelijke hekel aan...
Gr. Henk

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoeveel km's met licht aan heb je gereden ? Als je redelijk wat kilometers maakt zijn H7 lampen nog al eens kapot. Je dynamospanning meten zou je sowieso even moeten doen, post hier even hoe hoog het is.

Jeroen_V_D (0), 16 jaar geleden

ik heb hetzefde probleem met mijn 307, telkens die binnegaat voor zen onderhoud dan vervangen ze wel één van die voorlichten, ikzelf heb al gemerkt dat deze niet altijd stuk zijn, maar geregeld uigaan omwille van een slecht contact, eventjes de lamp eruit halen en trug plaatsen en het probleem is weer enkele weken opgelost....

AutoDokter1985 (0) PRO, 16 jaar geleden

Diodes tussen de stekkers solderen die op de lamp komt
en probleem is weg
Dynamo geeft soms een te hoge piek spanning waardoor de lampen stuk gaan

AutoDokter1985 (0) PRO, 16 jaar geleden

Diodes tussen de stekkers solderen die op de lamp komt
en probleem is weg
Dynamo geeft soms een te hoge piek spanning waardoor de lampen stuk gaan

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

Jeroen, nieuwe stekkers laten monteren.

LuckyMe (0), 16 jaar geleden

Mijn 306 (Bj. 2000) verslindt ook H7 lampljes. Zelfs die dure Philips Longerlife lampen van 18 euro per stuk maken niks uit. Er zitten nu de allergoedkoopste lampen uit China in.

Nog een tip voor onderweg: kijk eens of je groot licht ook H7 is. Handig als er weer eens dimlicht stuk is en je geen reservelampje meer bij je hebt...gewoon het groot licht plunderen.

Raymond Jansink (0), 9 jaar geleden

Het probleem is zich blijven voor doen en heeft zichzelf opgelost nadat ik de auto heb verkocht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.