Mercedes-Benz 300: oliedruk meter valt af en toe weg

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300d 24v

op het moment dat ik ga rijden begint na een paar minuten de oliedrukmeter op het dashboard ongeveer de helft van de druk aan te geven, even later is het weer goed.
olie en oliefilter zitten er nieuw op en ik heb het idee dat de echte olie druk ook wel goed is maar dat het de drukzender of de meter in het dashboard is.
wie heeft de oplossing.
gr. bert.

bertusbonk

Geplaatst door bertusbonk (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 16 jaar geleden

vervang de oliedrukmeter eens.succes martin.

bertusbonk (0), 16 jaar geleden

ga ik doen, bedankt voor de tip.

Edwin500sl (0), 16 jaar geleden

Heb ik ook een keertje gehad, vervuilde oliedruksensor, blikje oliesysteemreiniger van wynn's er in gekiept, half uurtje laten lopen, olie er uit, nieuwe olie er in en het was opgelost.


Succes!

bertusbonk (0), 15 jaar geleden

het is inderdaad de meter in het dashboard, vervangen en probleem over.

groeten,
bert.

RolandK10257 (0), 15 jaar geleden

Had hetzelfde probleem in mijn W124 300d, de oliedruk meter sprong naar willekeurige waardes en viel soms helemaal op nul tijdens het rijden. Ik heb de meter in de klokkenkast vervangen (donor kast gekocht) en nu werkt hij weer perfect. Alleen de oliedrukmeter vevangen is een erg delicaat klusje, ik heb de hele linker plaat vervangen, dus met brandstofmeter en koelwatertemperatuur meter.

(Het kan natuurlijk ook de druksensor zijn).

Tip : als je de klokkenkast er toch uit hebt vervang dan gelijk de dashboardverlichting, die worden langzaam zwart en nu is geen moeite, wel 3 watt lampjes nemen en geen 5 watt, die worden te heet en smelten de plastic lichtgeleiders. Zelf heb ik er "homemade" led lampjes ingezet, ik had toch extra lamphouders uit die donor kast.

http://www.triadot.com/mb/lamps.jpg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.