Peugeot 406: uitvallen electronisch systeem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel

nadat auto gestart was en ik weg reed, begon na +/- 500 meter de dashboard verlichting te knipperen. Toerenteller, radio, snelheidsmeter, lichten etc etc bleef maar aan uit gaan.
Moter afgezet en weer op nieuw gestart, zelfde resultaat
Thuis aangekomen, moter weer uitgezet en sleutel er uit gehaald, dan hoor ik een tikkend geluid bij zekeringkast. (lijkt op klapperend relais). Als ik de sleutel er weer in doe en in eerste stand draai, gaat de frequentie van het tikken omhoog. Starten kan ik niet meer. Binnenverlichting, radio etc doet niets meer. Telefoon in carkit heeft nog wel spanning.
Plus pool van akku verwijderd, even wachten en weer terug doen: zelfde resultaat, niets werkte en tikken weer hoorbaar (akku pool los, geen tikken hoorbaar)
Andere akku aangesloten: maakt geen verschil, dus akku lijkt goed.

Heeft iemand dit ooit ook meegemaakt en wat was of kan de oorzaak zijn? Het lijkt wel een zwakke/losse massa verbinding of is het toch iets met de boardcomputer?

mp_tube

Geplaatst door mp_tube (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

amplifier (0) PRO, 16 jaar geleden

Het lijkt erop dat je een storing in een can-bus hebt. Toevallig laatste tijd iets ingebouwd, en op een willekeurige + aangesloten? Bijv een carkit, andere radio of iets dergelijks.
Ook al heb je het wat langer geleden ingebouwd, kan dat het nu spontaan als storing "gezien" word. Even proberen door dit alles los te halen.
Anders even uit laten lezen bij de dealer!

mp_tube (0), 16 jaar geleden

[quote=amplifier]Het lijkt erop dat je een storing in een can-bus hebt. Toevallig laatste tijd iets ingebouwd, en op een willekeurige + aangesloten? Bijv een carkit, andere radio of iets dergelijks.
Ook al heb je het wat langer geleden ingebouwd, kan dat het nu spontaan als storing "gezien" word. Even proberen door dit alles los te halen.
Anders even uit laten lezen bij de dealer![/quote]
Ik heb niets ingebouwd. Auto 3 jaar geleden gekocht en niets aan verandert.

casper44 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zit er niet ergens in de auto een + of - kabel los of maakt slecht contact?? Bijv bij de accu of zekeringkast.

mp_tube (0), 16 jaar geleden

kan het zijn dat er een los contact zit in het contactslot?
Als ik de sleutel omdraai lijkt de blower wel aan te gaan (zei het heel zachtjes), maar voor de rest gebeurt er niets.

Ook heb ik wel een paar keer gezien dat als ik de sleutel terugdraai, de lichten even aan en uit gaan, vandaar mijn vraag.

mp_tube (0), 16 jaar geleden

Het tikkende geluid komt uit de bsi. De bsi is vandaag losgehaald.
Iemand ervaring met fout analyse van de bsi?
Heeft iemand een schema van de bsi zodat we deze kunnen doormeten en uit kunnen vinden waarom er geen spanning wordt gedistrubueerd vanuit de bsi? (er vanuitgaande dat dit het probleem is)

alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.