Volkswagen Passat: veel rook en soms geen trekkracht

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 66kw

Hallo
ik heb bij het optrekken en ook tijdens het rijden veel rook ik heb de lmm al vervangen. ik heb ook veel
gelezen over de EGR klep die verstopt kan zitten kan iemand door middel van een tekening of foto of een duidelijke uitleg vertellen waar deze klep zit zodat ik hem kan schoon maken het gaat om een passat 66kw van 1998
alvast bedankt

andresjoers

Geplaatst door andresjoers (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=andresjoers]Hallo
ik heb bij het optrekken en ook tijdens het rijden veel rook ik heb de lmm al vervangen. ik heb ook veel
gelezen over de EGR klep die verstopt kan zitten kan iemand door middel van een tekening of foto of een duidelijke uitleg vertellen waar deze klep zit zodat ik hem kan schoon maken het gaat om een passat 66kw van 1998
alvast bedankt[/quote]
het is nummer 1 moet eigenlijk je motorcode even weten

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

motorcode is : AHU

daartussen een alu plaatje monteren....

Gr. paul

andresjoers (0), 16 jaar geleden

Hallo paul en marco
bedankt voor jullie snelle reactie
ik heb hem gevonden. tijdens het demonteren ontdekte ik dat het rubber tussen de slang van de interkoeler en de inlaat zit stuk was deze heb ik vervangen.het gat achter de EGR klep was open er zit wel wat smurrie in het inlaat gedeelte maar voor zover lijkt hij schoon ik heb hem niet afgedicht is het beter om hem aftedichten? ik moet nog test rijden kan het lang duren voor de rook weg is of moet het meteen minder zijn.graag verneem ik nog van jullie. vriendelijke groet andre

Emporio (0), 16 jaar geleden

Ik heb juist de zelfde probleem met mn gol SDI 1900,,


ik ben da rook beu!!

andresjoers (0), 16 jaar geleden

Hallo
na de reparatie van de slang en een flesje reiniger in de tank is de rook bij mij weg
de motor heeft er inmiddels 260.000 km op zitten bij koude motor wel iets rook maar niet veel

Emporio (0), 16 jaar geleden

Welke flesje was dat andre??

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Injector reiniger met grote waarschijnlijkheid.
';)

Emporio (0), 16 jaar geleden

Ik heb ook het probleem met dat zwarte rook bij het optrekken en bij het verzetten van versneling maar bij mij is het wat heviger dan bij normale rookuitstoot ,

Ik heb een GOLF IV 1900 SDI bj98 , 120.000 km,

Ik heb wat van da ding voor in uw brandstor toetevoegen voor de sproeiers te reinigen in het tank gegoten , en de inlaat kanaal gespoten met een product voor het reinigen van de kanaalen en de egr mijn egr klep is niet afgesloten en er zit een nieuwe KAT ,



Wat zou het zyn ,,,

PLSSSSSS HELP ME!!!!

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Emporio]Ik heb ook het probleem met dat zwarte rook bij het optrekken en bij het verzetten van versneling maar bij mij is het wat heviger dan bij normale rookuitstoot ,

Ik heb een GOLF IV 1900 SDI bj98 , 120.000 km,

Ik heb wat van da ding voor in uw brandstor toetevoegen voor de sproeiers te reinigen in het tank gegoten , en de inlaat kanaal gespoten met een product voor het reinigen van de kanaalen en de egr mijn egr klep is niet afgesloten en er zit een nieuwe KAT ,



Wat zou het zyn ,,,

PLSSSSSS HELP ME!!!![/quote]
het probleem is hier de EGR-klep.........

Gr. paul

Emporio (0), 16 jaar geleden

Ok,
P, kelderr bedankt voor uw reactie en de goede tip!

ik ga ze morgen afdichten dan ,
Of is het niet zo verstandig om deze egr af te dichten en gewoon te reinigen??,,

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Emporio]ik ga ze morgen afdichten dan ,Of is het niet zo verstandig om deze egr af te dichten[/quote]
indien je wilt stoppen met roken ? EGR meteen dichtmaken.....................

Gr. paul

Santa (0), 16 jaar geleden

Maar de oplossing stond OOK al vermeld in het begin van dit verhaal, inclusief een mooie foto.....

Emporio (0), 16 jaar geleden

Hey,
Ik heb de EGR afgesloten MAAR HEB NU ZWARTE ROOK!!!!????


help ,

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Emporio]Hey,
Ik heb de EGR afgesloten MAAR HEB NU ZWARTE ROOK!!!!????


help ,[/quote]
waar heb je de klep afgesloten, toch wel aan spruitstuk zijde ?

Gr. paul

Emporio (0), 16 jaar geleden

bijde zijden!!

Dus van onde en van linkerzijde langs de inlaat

Emporio (0), 16 jaar geleden

dag paul ,
door wat zou het rooken komen ??


De EGR is totaal afgesloten langs beide kanten

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Emporio]dag paul ,
door wat zou het rooken komen ??


De EGR is totaal afgesloten langs beide kanten[/quote]
heb het idee dat het niet juist zit ? of het plaatje niet afdicht ?

Gr. paul

Emporio (0), 16 jaar geleden

Maar er zijn Maar 2 plaatsen , een inlaat , en een uitlaat bij de egr , ik heb ze beiden afgesloten met een goede plaatje,,

Zou het mischien van de Kat zijn ??, want de vorige eigenaar geeft er maar 1200km per jaar mee gereden ,

de kat kan ook vol roet zitten , als ik nu es hevig aan een stuk rij een paar dagen zou dat niet helpen ??,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.