Audi A6: Soms stilvallen van motor bij vertrek in eerste versnelling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AWX 1900TDI

Motor valt soms stil bij het vertrek in eerste versnelling(heeft soms geen voldoende vermogen bij stationair toerental), kan er me iemand zeggen waar dat kan aan liggen.

Hubert

Geplaatst door Hubert (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

hubert

rookt de auto ook overmatig ?

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Ja,rookt redelijk veel bij het optrekken in eerste en tweede versnelling.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hubert]Ja,rookt redelijk veel bij het optrekken in eerste en tweede versnelling.[/quote]
hubert

het probleem is duidelijk de EGR-klep (regelklep blijft hangen) EGR afdichten dmv van een alu plaatje en het probleem is opgelost.

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Beste Paul,
Dus de EGR-klep blijft open staan,heeft het geen gevolgen voor de motorregeling als deze wordt afgesloten?
Gr Hubert

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hubert]Beste Paul,
Dus de EGR-klep blijft open staan,heeft het geen gevolgen voor de motorregeling als deze wordt afgesloten?
Gr Hubert[/quote]
heeft geen gevolgen, sterker nog alleen maar voordelen. gebruik anders even de zoekfunctie> [color=red]home| voorwaarden| zoeken [/color] en zoek op EGR-klep en laat je overtuigen.

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Beste Paul,
ik ga het uitproberen en als het opgelost is laat ik je het weten
Gr Marc

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hubert]Beste Paul,
ik ga het uitproberen en als het opgelost is laat ik je het weten
Gr Marc[/quote]
suc6

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

hubert

[url=http://imageshack.us][img]http://img233.imageshack.us/img233/1177/...[/img][/url]

afbeelding is niet helemaal het juiste motortype maar geeft weer waar het alu plaatje tussen gemonteerd moet worden. op afbeelding (rode pijl) daar zit in jou geval een pijpje, pijpje loopt vanaf de motor naar de EGR-klep. de bedoeling is NU dat tussen het pijpje en waar het aansluit op de motor daar een alu plaatje wordt geplaatst. de stalen pakking daartussen kun je evt als mal gebruiken (overtekenen) om het plaatje precies op maat te kunnen maken. zorg dat het gemaakte plaatje ook goed vlak is, evt controleren op een glasplaat o.i.d....

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Beste Paul,
De egr klep is al een tijdje afgesloten en het stil vallen en het overmatig roken is ook gedaan,dit is blijkbaar de goede oplossing,bedankt voor de tip
Gr Marc

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

oké

marc, suc6 verder...........

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Beste Paul,
Ik heb gelezen dat die Pumpe Düse ook afgesteld kan worden(mechanisch),nu ik heb er een beschrijving van maar die is verwarend,weet jij hoe die precies moet gebeuren?
Gr Marc

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hubert]Beste Paul,
Ik heb gelezen dat die Pumpe Düse ook afgesteld kan worden(mechanisch),nu ik heb er een beschrijving van maar die is verwarend,weet jij hoe die precies moet gebeuren?
Gr Marc[/quote]
wat bedoel je met afstellen ?

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Als men de pumpe düse in de cilinderkop monteren moeten deze afgesteld worden,hoe moet men dit doen?
Gr Marc

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hubert]Als men de pumpe düse in de cilinderkop monteren moeten deze afgesteld worden,hoe moet men dit doen?
Gr Marc[/quote]
sorry dat ik het zeg... blijf daar zelf vanaf, is een Precisiewerken en moet met een meetklok gebeuren.

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Moet men die na 150000km niet eens bijstellen
GR Marc

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hubert]Moet men die na 150000km niet eens bijstellen
GR Marc[/quote]
nee, alleen na evt vervanging. is onderhoudsvrij.

Gr. paul

Hubert (0), 16 jaar geleden

Ok,
Gr Marc

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.