Seat Cordoba: hoe koppelingskabel vervangen bij Seat cordoba ,94?

Bouwjaar: 1994

De koppeling van mijn Seat gaat zwaar dus wil ik de kabel vervangen.
Nu heb ik het scherm weg , maar moet de zekeringenkast enzo ook nog weg? Het is zo krap allemaal anders.
Ik zie wel een soort borgveertje aan het einde van de as waar de pedalen op zitten.
Moet deze er soms af om het hele koppelingspedaal er af te halen?
Het schijnt een klein werkje te zijn, maar waar begin ik?

doitself-er

Geplaatst door doitself-er (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Peter Schouten (0), 16 jaar geleden

Dat moet zonder al teveel verder sloopwerk eenvoudig gaan. Dat borgveertje hoeft sowieso niet los. Denk dat je eerst aan de kant van de koppeling moet beginnen, binnenkabel losmaken van de gaffel. Dan heb je ruimte om in het passagiersgedeelte te gaan rommelen met de kabel, zit geloof ik ook met een soort tonnetje in het pedaal gehaakt. Heb het bij een van mijn vorige auto's (Ibiza) ook een keer gedaan en kan me niet herinneren dat het een mega-klus was.
suc6
Peter

doitself-er (0), 16 jaar geleden

De kabel gaat vanaf het pedaal zo naar het blok...
Aan de bijrijders kant heb ik niets te zoeken geloof ik.
De bevestiging van de kabel aan het pedaal is dus niet te zien omdat de zekeringen kast nog in de weg zit.

doitself-er (0), 16 jaar geleden

iig thx peter...

Peter Schouten (0), 16 jaar geleden

Die zekeringenkast zit met een klikbevestiging aan beide zijden vast. Kun je dus vrij simpel naar voren/opzij halen (een klein stukkie althans), da's waarschijnlijk net genoeg ruimte. Kijk wel effe uit voor eventueel onbedoeld contact met de carosserie.
suc6
Peter

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Idd, toen ik de zekeringen-kast een stukje uit de weg had was het binnen een kwartiertje gepiept...
Bedankt maar weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.