Seat Ibiza: Rijdt nog steeds niet lekker....

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Na veel geld uitgegeven te hebben aan m'n auto rijdt deze nog steeds niet lekker, hij rommelt met een koude motor, dwz hij zit in te houden/ of geeft weer wat meer gas, dit is goed te voelen doordat er bij ons een vlakke weg ligt. Na 5 minuten ofzo is dit weg, als de motor warmer wordt gaat de auto hikken bij gas loslaten/ intrappen. Hij stinkt ook naar benzine als je ff stilstaat bijv voor een stoplicht, ook dit gaat met warme motorover. De auto reed tot een half jaar geleden heerlijk soepel! Tot nu toe is het volgende vervangen:
Gasklephuis
Lambdasonde
Rotor
Bougies
Bougiekabels
Verdeelkap
Luchtfilter
Benzinefilters
Het volgende is gecontroleerd en ok bevonden:
Distributie timing
stroomverdeler
temperatuur sensor koelvloeistof+inlaat
b.d.p. sensor
lambdasonde
luchtmassameter
Uiteindelijk is bij de garage nieuwe bedrading aangebracht van de computer naar het gasklephuis, maar ook dit werkt niet. Inmiddels ben ik al bij 3 garages (dealers) langs geweest maar men krijgt het er niet uit, wie heeft de gouden tip?

Jongh

Geplaatst door Jongh (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

34 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Probeer toch maar eens een nieuwe stroomverdeler.

Jongh (0), 16 jaar geleden

Ik zal het eens voorstellen bij de garage richard, denk je niet aan de ecu? Of doet een auto dan helemaal niks meer?

Gr Mark

AS1 (105), 16 jaar geleden

bobine?

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb soortgelijk probleem gehad,die auto voelde je inhouden en dan weer gaan,inhouden en dan weer gaan bij dezelfde gaspedaal stand.
Ecu denk ik niet,heb die nog nooit stuk gezien.
Laat ze wel de onsteking juist afstellen:
-motor 80 graden
-testkast erop
-01 motorelectronica
-04 basisafstelling
-dan groepsnummer 001,de motor gaat verhoogt stationair draaien,en dan pas de ontsteking op 6 graden voor afstellen.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=AS1]bobine?[/quote]
Is ook nog een mogelijkheid.

Jongh (0), 16 jaar geleden

Ik zal het doorgeven, want ik ga nog maar een keer terug met de auto, ik hou jullie op de hoogte!

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

Komt dit probleem nu vaak voor,want ik heb er mee gereden en bijna alles nagekeken maar kon echt niks vinden of merken aan het rijgedrag van deze auto.Alleen bij deceleren en acceleren in ze 2 bijvoorbeeld merk je wel dat je motorrubbers wat aan soepele kant zijn.

Heb echt bijna alles gecontroleerd wat je maar kan controleren,maar als jezelf niks merkt is natuurlijk ook lastig zoeken.Hij gaf een foutmelding aan in een potentiometer(sporadisch) van de gasklep en omdat ie al vervangen was heb ik de betreffende bedrading vervangen en buitenom de kabelboom gelegd.Orginele kabels zijn gewoon nog in tact en kunnen eventueel nog terug geplaats worden.Gasklep trouwens wel weer opnieuw ingeleerd.

Wat Ricky zegt betreft ontsteking geldt niet bij deze auto.We hebben het hier over een simos inspuiting met motorcode AFT.Deze motor heeft wel een stroomverdeler,maar je kan het ontstekingstijdstip niet aanpassen door hem te verdaaien.Wel moet ie goed staan en dat kan je zien in meetblokwaarde 7 veld 1 en 2.Bij deze stond ie dus goed.

Bij een motorcode ALM moet je het inderdaad wel zo doen.Dan schakel je namelijk de stationaire toerenstabilisatie uit.Kleine toerental aanpassingen kan ie ook met ze ontsteking namelijk doen.

Een goeie manier om vonkoverslag te voorschijn halen is om de auto van ze 2e versnelling naar ze 4 of 5 te gooien.Daarna de motor belasten en als ie niet gaat inhouden kan je wel vanuit gaan dat vanaf bobine naar bougie (dus ook bobinekabel,verdelerkap,rotor,rotoras speling,bougiekabel) nog goed ze werk doet.Heb vele malen geprobeerd om te kijken of er een cilinder oversloeg,maar ik heb echt niks gemerkt.

Als je hem de volgende keer brengt is het denk ik toch wel handig dat me chef of ik mee gaat rijden om te kijken wat nu precies de klacht is.Zodat ik wat doelgerichter kan zoeken,want zowel ik als een collega vond hem gewoon netjes rijden.

Jongh (0), 16 jaar geleden

Hoi Alexander,

leuk dat ik zelfs de monteur zelf tegen kom op dit forum! Het ergste vind ik dat de auto zit te rommelen (precies wat Ricky zei inhouden/gaan) als 'ie koud is, dit kun je dus zo'n 5 minuten per dag merken, en is voor jullie heel moeilijk op te sporen, want je raad het al dit heeft ie weer niet altijd. Wel lijkt het of motor de éne keer mee power heeft als de andere keer als ie warm is.
Het ergere remmen/schokken op de motor (altijd na langer stationair meestal na file ofzo) is helemaal weg, dit was denk ik idd de bedrading van het gasklephuis. Denk je dat het zogenaamde hikken komt doordat de motorsteunen soepeler worden? Ik vond juist dat deze auto tot een half jaar terug ofzo altijd zo lekker uitrolde op oppakte, zonder enig schokje te voelen (eingelijk net als een diesel =P ) Wel vind ik het maf dat de auto de éne keer wel stinkt naar benzine, en de andere keer ook weer niet, ik zal eens kijken of ik hier regelmaat ik kan vinden. Verder merk je echt dattie opnieuw afgesteld is, want hij loopt stukken beter! Weet je misschien ook hoe het komt dattie de ene keer meer gas geeft bij het starten dan de andere keer? Omdat ik op het werk zelf allemaal kleine stukjes rij, merk je dat, want de motor temperatuur en omgevingstemperatuur zijn dan ongeveer gelijk.

Gr Mark

AS1 (105), 16 jaar geleden

Ik zou eens injectiereiniger gebruiken. Daar kun je soms echt resultaten mee bereiken.
Je ruikt benzine. Dat duidt op onvolledige verbranding. Dat kan komen door een probleem met de ontsteking of door een probleem met de injector(en) (vervuiling of defect).

Hoeveel km rij je eigenlijk per jaar? Km-stand?

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=alexander242]Hij gaf een foutmelding aan in een potentiometer(sporadisch) van de gasklep en omdat ie al vervangen was heb ik de betreffende bedrading vervangen en buitenom de kabelboom gelegd.[/quote]
Het zou natuurlijk kunnen dat het nieuwe gasklephuis ook een defect heeft......

Jongh (0), 16 jaar geleden

Ik rij ongeveer 15.000 (veel te veel korte stukjes =P ) per jaar, nu heeft de auto 155.000 gelopen, er is bij de vorige beurten al een reiniger bij gedaan, dan reed ie wel ff wat soepeler... Het ligt misschien wel gewoon aan het type motor wat erin ligt, maar vroeger kon je met 120 op de snelweg gewoon je gas loslaten en dan rolde hij lekker door, nu moet je dat echt met beleid doen omdat je anders een schok krijgt. Wel ga ik nu meer rijden, iedere dag minimaal 200 km, misschien knapt íe daar ook van op. Maar wat Alexander zei van die soepele motorsteunen kan ook nog, daar heb ik te weinig verstand van =P

Jongh (0), 16 jaar geleden

Het ruiken naar benzine is overigens alleen als de auto nog op temperatuur moet komen... Dus na 10 minuten is dit weg, en je ruikt het ook alleen als je stilstaat, stationair draaien dus, met rijen zelf, nix aan de hand!

AS1 (105), 16 jaar geleden

[quote=ricky][quote=alexander242]Hij gaf een foutmelding aan in een potentiometer(sporadisch) van de gasklep en omdat ie al vervangen was heb ik de betreffende bedrading vervangen en buitenom de kabelboom gelegd.[/quote]
Het zou natuurlijk kunnen dat het nieuwe gasklephuis ook een defect heeft......[/quote]
maar kan dat onverbrande benzine geven?

AS1 (105), 16 jaar geleden

[quote=Jongh]Ik rij ongeveer 15.000 (veel te veel korte stukjes =P ) per jaar, nu heeft de auto 155.000 gelopen, er is bij de vorige beurten al een reiniger bij gedaan, dan reed ie wel ff wat soepeler... Het ligt misschien wel gewoon aan het type motor wat erin ligt, maar vroeger kon je met 120 op de snelweg gewoon je gas loslaten en dan rolde hij lekker door, nu moet je dat echt met beleid doen omdat je anders een schok krijgt. Wel ga ik nu meer rijden, iedere dag minimaal 200 km, misschien knapt íe daar ook van op. Maar wat Alexander zei van die soepele motorsteunen kan ook nog, daar heb ik te weinig verstand van =P[/quote]
ik denk steeds meer richting de injectoren. Zwaar vervuild dan helpt een reiniger ook niet meer...

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=AS1][quote=ricky][quote=alexander242]Hij gaf een foutmelding aan in een potentiometer(sporadisch) van de gasklep en omdat ie al vervangen was heb ik de betreffende bedrading vervangen en buitenom de kabelboom gelegd.[/quote]
Het zou natuurlijk kunnen dat het nieuwe gasklephuis ook een defect heeft......[/quote]
maar kan dat onverbrande benzine geven?[/quote]
Als de potentiometer een andere waarde doorgeeft dan de daadwerkelijke gasklepstand door een inwendig defect,kan daardoor bijvoorbeeld teveel brandstof geven.

Jongh (0), 16 jaar geleden

Maar jullie denken niet meer aan een stroomverdeler? De vorige keer dat het gasklephuis is vervangen was er wel enige verbetering maar niet echt super, het koude inhouden kwam na 5 dagen alweer terug... Ik geloof wel dat het hikken en dat rommelen bij warm worden van de motor iets met elkaar te maken hebben... Want is de hallgever nu de stroomverdeler? En waar zorgt dit ding voor in de auto?
Het stinken naar benzine is pas later gekomen, en doet ie ook niet altijd bij koude start...

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat probleem met de stroomverdeler wat ik had was met een Polo 1.6,maar dat is een andere motor blijkt nu,maar ja,het zou kunnen,werking blijft over het algemeen hetzelfde,maar omdat je alles al bijna gehad hebt kan het geen kwaad om delen uit te wisselen en te kijken of het daarna verholpen is.
Maar als die storing "gaskleppotentiometer" nog steeds aanwezig is,zou ik het daarin gaan zoeken.

De stroomverdeler voorziet de bougie's van stroom nadat het vanaf de bobine komt,en verspreidt dit naar de gewenste bougie toe.
De hall-gever zit in de stroomverdeler verwerkt en bepaald het moment van vonken.
Bij mij was het de hall-gever die het toerental aan et beinvloeden was.

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

@ Ricky

Inderdaad kan een nieuw gasklep ook defect zijn.Zal niet de eerste keer zijn.Maar het nadeel is dat ie bij gewoon continu goed was.Heb zelfs met een scoop gekeken hoe de spanningswaarde was.Hier kon ik ook geen afwijking in vinden.Voor de zekerheid toch maar nieuwe draden getrokken en kijken of dat effect had.

In de stroomverdeler zit een HALL-gever inderdaad.Bij deze motor wordt gebruikt voor cilinder 1 herkenning.Bij een 1.6 motorcode ALM is dit gelijk ook het toerentalsignaal en zonder die zal ie niet lopen bij deze motor.Bij jouw zal dat niet uitmaken als ie weigerd.In de stroomverdeler zit ook een asje waar de rotor op zit.Deze wil weleens speling vertonen,waardoor je onstekingmissers krijgt.Heb dat ook regelmatig meegemaakt bij die ALM motoren.Maar bij deze auto geen ontstekingmissers gevoeld en speling op een asje kan niet af en toe aanwezig zijn.

Bij gas loslaten moet de gasklepversteller de gasklep opvangen en terug brengen naar stationair.Vervolgens gaat de stationairschakelaar dicht en de ECU stopt dan met inspuiten.Hierdoor levert de motor geen arbeid meer en kantelt de motor.Dit merk je dus vooral in een lage versnelling.Als je dus weer gas geeft kantelt de motor weer en dat is dus ook weer voelbaar.Ook een 1.6l motorcode ALM merk je dat behoorlijk erg en rijdt inderdaad niet zo lekker.Maar veel zal je daar niet aan kunnen veranderen.Nieuwe motorrubbers zal misschien wat verbetering geven,maar niet veel denk ik.


De LMM en toerentalsignaal bepaalt de inspuithoeveelheid en wordt gecorrigeerd door andere sensoren zoals koelvloeistoftemp. sensor.Hij kijkt niet naar gasklepstand,behalve als de LMM defect gebruikt ie hem.Dus hier kan de benzinestank niet door komen.Wel inderdaad ook één keer ff geroken,maar was snel weg.Kon nergens een lekkage zien of dergelijke.Zal koolstoffilter volgende week eens goed bekijken.Deze zit onder de luchtfilter en slaat benzinedampen op die uit de tank komen.

De gasklepstand (dus hoe hoog ie stationair draait bij onder andere een koude motor) wordt bepaalt door je koelvloeistoftemperatuursensor.Deze gaf bij mij goed aan,maar misschien geeft ie af en toe een verkeerde waarde af naar de computer.Er zit nog de eerste in,dus vervangen van deze niet al te dure sensor(+/- 24 euro) kan ik misschien proberen.Ook vervuiling van de injectoren of niet goed werkende brandstofsysteem heb ik ook aan gedacht.

Maar blijft moeilijk als ik zelf niks ondervindt.

Jongh (0), 16 jaar geleden

@ alexander:

Ben je er volgende week dinsdag ook? Want als ik de auto dan breng moet je idd eens meerijden, en ik met jou, ik wil je graag laten voelen wat ik bedoel en voelen als jij rijdt. Je verhaal over de motor zelf klinkt heel aannemelijk, we praten er dan volgende week nog wel ff over, dan kun je me misschien ook één en ander uitleggen als je daar tijd voor hebt. Ik vind het iig super dat je ook mee denkt via deze weg, en ik ben er ook sterk van overtuigd dat je egt aan alles hebt gedacht.

Gr Mark

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dinsdag ben ik er in ieder geval van 08:00 tot 16:45.

Ben benieuwd wat je merkt.Tot dan.....

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Nja,ik ben benieuwd naar de oplossing.
Misschien nog een tip,controleer de stuurpompsensor eens (indien aanwezig),deze kan ook het toerental beinvloeden......

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze heeft ie niet Ricky.Maar ik weet wat je bedoeld.Die drukschakelaar kan inderdaad voor rare dingen zorgen betreft stationairtoerental.

Mocht je nog iets te binnen schieten dan hoor ik het graag.Meer mensen komen vaak ieder tot een oplossing dan alleen.

Mocht ik wat vinden dan hoor je dat van me.

Jongh (0), 16 jaar geleden

Hmm dat hoor ik graag dat heeft ie niet =P Kan ie tenminste ook niet kapot gaan =P
Vanaaf es ff lekker zitte scheure, goed doortrekken enzow, wat mij opvalt:
Soms trekt de auto als de brandweer, en schokt NIET hij loopt prachtig uit, maakt niet uit bij hoeveel toeren je het gas loslaat.
Soms trekt de auto minder, en geeft dan een forsere schok bij het gas loslaten/ intrappen, je merkt dan dattie egt minder porrie heeft, vanavond met koude start geen benzine lucht, eerste stoplicht nog niet, bij m'n vriendin voor de deur, stinken! Na 6 km en motortemp ergens tussen warm en uit het koude vlak...
Het is echt raar, maar de auto voelt soms ook echt soepeler, het maakt dan niet uit of je overnieuw start, allemaal tijdens 1 rit... Ook heeft de auto nooit geschokt, tot een half jaar terug. Het lijkt er dus op dat 't geen motorsteun is, al klinkt dit het meest logisch... Ik ga nog wel meer uitproberen, hou jullie op de hoogte!

GR Mark

Jongh (0), 16 jaar geleden

Van 't weekend weer wat meer kilometers gereden. Het valt op dat de auto soms nog wel schokt, en soms niet. Meestal pakt hij nu normaal op, en is alleen het gasloslaten gevoelig. Vandaag heb ik hem weggebracht. Het valt op de auto soms wat minder power heeft, vooral als hij warmer wordt. Luchtinlaattemperatuursensor of luchtmassameter? Kan die bijv ook het rommelen met koude motor veroorzaken?

Gr Mark

Jongh (0), 16 jaar geleden

Hey Alexander,

de vorige reparatie heeft ook niet veel geholpen, heb je naast de nieuwe motorsteun ook een nieuwe temperatuursensor geplaatst, of heb je de auto deze keer niet onderhanden gehad? Het moét wel iets electrisch zijn, aangezien hij het nu niet meer altijd doet. Het is de éne keer ook erger dan de andere keer. Is het niet mogelijk om onderdelen uit te wisselen, dan weer proberen, en dan evt. nog iets uitwisselen. Ik vind het echt raar dat het probleem tot een half jaar terug nooit is geweest, en opgelost kon worden door dingen met het gasklephuis te veranderen. Schoonmaken hielp voor een week, vernieuwen tot 3 weken... Kan het niet iets zijn wat het gasklephuis vaak stoort, want soms loopt de auto wel prima uit.. Dat het na het inleren weer ff goed is, en dan langzaam aan zich weer aanpast aan de omstandigheden/ storing? Ik begin toch steeds meer te denken richting stroomverdeler, omdat het enige is wat nog niet vervangen is... Als dit dan niet werkt zou het het gasklephuis nog kunnen zijn.. Heb je eigelijk ook de bobine gecontroleerd? En wat zou het evt nog meer kunnen zijn? Ik ben best een pietje precies, maar de auto heeft het nooit gedaan! Ik hoop dat je me nog wilt helpen..

Gr Mark

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik wil je best helpen Mark, maar je merkt iets in je auto wat ik nog niet gemerkt hebt. Dat maakt het voor mij niet makkelijker op. Tijdens deceleren en acceleren merkte ik een soort dubbele tik bij optrekken. Na vervangen van voorste motorrubber was dat in mijn ogen weg.

Ik heb deze week met verschillende ibiza's/cordoba's gereden met dezelfde motorsteunen. Niet dus dezelfde motorcode, maar ik merkte geen verschil met jouw auto in dat opzicht.

Temperatuursensor heb ik nog eens gecontroleerd voordat ik ging rijden en die gaf de juiste temperatuur waarde af. Zegt niet alles hoor, maar op dat moment was ie goed. Als je bobine defect is of iets mis mee is dan heb je overslag en dat heb niet gemerkt. Dus hij was bij mij gewoon goed. Het zelfde geldt voor je stroomverdeler. Zit er speling op de as dan heb je altijd problemen. Werkt de sensor intern niet altijd dan heb je een foutmelding. Gasklephuis..........dat blijft toch raar dat je met schoonmaken en een nieuwe ff geen problemen meer hebt gehad. Ook de draden heb ik nu buitenom gelegd en kunnen dus geen stoorfactoor meer zijn. Ook zijn die signalen niet bepalend voor het motorgedrag.

Ik heb zelfs de nullastschakelaar buitenwerking gezet om te kijken of de auto beter ging reageren. Hoort natuurlijk niet zo ,maar het was te proberen. Werkte helaas niet positief.

Jij hebt een motor die niet vaak voorkomt. Denk dat wij er zo 4 hebben rijden en dat is niet veel. Dus zomaar iets omwisselen gaat dus niet op omdat we simpelweg het niet in huis hebben.

Je had met me baas gereden en laten voelen wat dus het probleem was. Hij heeft het mij laten ondervinden en zowel ik als hij en nog meerdere mensen bij ons in het bedrijf zien dit als normaal aan. Ik weet dus echt niet meer wat ik moet gaan onderzoeken als ik geen probleem zie. Hoeveel uren/energie moet je in dit steken als je niks merkt. Heb zelf zo 70KM met je auto gereden en niks ondervonden tijdens de gereden kilometers. Hoeveel tijd en voor jouw geld moet er in gestoken worden om dit mogelijke probleem boven water te krijgen?

Persoonlijk vind ik moeilijke probleem gevallen juiste leuk omdat het en extra uitdaging geeft. Maar als ik zelf geen probleem ondervindt dan is het moeilijk om het op te lossen.

Hoe is het met je benzinelucht? Heb het zelf nu ook pas geleden weer geroken en het bleek de aanvoerleiding te zijn. Je zag gen scheurjes of dergelijke, maar wel de slang aangepast en een nieuwe klem gebruikt.

Jongh (0), 16 jaar geleden

Hey Alex!

De benzinelucht heb ik niet meer geroken sinds ik hem terug heb, dus dat is dan opgelost!
Dan ligt het misschien aan mij, alhoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat de auto vroeger met hoe zeg je dat... meer soeplesse heeft gereden. Ik vind dieselauto's altijd veel lekkerder rijden, omdat je altijd zo lekker schakellui kunt rijden, bijvoorbeeld met stapvoetsrijden in de file, zonder je koppeling in te trappen (dus in 1 of 2), en dan gewoon gas in/ gas los, dat kon met deze ook altijd, maar nu rijdt dat niet echt lekker. Net als op de snelweg, dan voel je het door heel de carrosserie dat je je gas los laat... Heb je ook niet gemerkt dat het lijkt of ie de ene keer de gasklep sneller dichttrekt als de andere keer? Je chef zei idd dat zijn auto dit ook heeft...
Neem bijvoorbeeld die leenauto die ik mee kreeg 3pitter 1.2, als je daar het gas loslaat rolt ie gewoon door, je zal dan bij mijn constructie wel meer voelen dat de motor kantelt..
Ik heb wel nog een vraagje over de wiellagers achter, heb je daar ook nog naar gekeken, of hoort daar altijd ietsje ruimte op te zitten? d.w.z. als je met de handrem eraf ff aan het wiel rommelt dat je voelt dattie ietsje heen en weer kan? Ik hoor nog wel weer van je, bedankt iig!

Gr Mark

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je hebt zo te lezen geen benzinelucht meer. Dan is dat in ieder geval opgelost. Wiellager heb echt behoorlijk strak gezet. Zo stel ik ze normaal nooit af. Een lichte speling is goed bij deze wiellagers. Beter dat dan ie veel te strak staat.

Berteft je klacht waar je hoofdzakelijk voor kwam is toch echt normaal hoor. Vind het wel zo vreemd dat je dit vroeger nooit hebt gehad. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen omdat dit gewoon echt hoort bij deze motor/ophanging. Je zal eigenlijk eens met een andere 1.6l motor rijden met dezelfde motorophanging. Dan merk echt dat dit normaal is. Je had eerst een soort tussenhik bij acceleren. Er zat wat lichte speling op de motorrubber en na vervanging heb ik die hik niet meer gevoeld.

Je vergelijkt een diesel met deze motor en dat is natuurlijk een wereld van verschil. Diesels hebben geen gasklep en wordt de motor ook niet afgeremd hierdoor. Ook die 1.2L heeft ten eerste een elek. gaspedaal en motorophaning is anders. Maar rij je weer met een 1.4 16V dan merk je ook dat die wat onrustig is. Persoonlijk vind ik die 1.2L echt een hele goeie motor. Trekt lekker en heeft genoeg pit om mee te komen. Echt een aanrader voor mensen die twijfelen wat voor motor ze moeten kiezen bij de nieuwe ibiza.

Ik hoor wel hoe het afloopt. Één ding weet ik zeker "ik kan hier niks meer aan veranderen".Je hebt ook verder een nette auto waar je voorlopig mee vooruit kan. Banden voor komen over een jaar eraan, maar verder zit ie technisch goed uit. Zal zonde zijn als je hem weg doet voor die klacht nadat je er best wel wat geld erin hebt gestoken.

Suc6

Gr Alex

Jongh (0), 16 jaar geleden

de benzinelucht blijft weg, ik heb me erbij neergelegd, en idd die dubbele tik is er iig uit! Ik blijf nog lekker zo rond rijden, want hij doet het verders prima! Bedankt voor je uitleg en service, en bedank ook je baas voor de goede service!

Gr Mark

vw_audi (0) PRO, 16 jaar geleden

welk soort en merk brandstof tank je


vaak wil het wel helpen als je een ander merk gaat tanken
dit helpt meestal pas na 2 a 3 tank beurten

vw_audi (0) PRO, 16 jaar geleden

welk soort en merk brandstof tank je


vaak wil het wel helpen als je een ander merk gaat tanken
dit helpt meestal pas na 2 a 3 tank beurten

sorry dubbel posting

Jongh (0), 16 jaar geleden

Ik tank momenteel veel bij tankeasy, een witte pomp. Ik heb veel shell getankt, en altijd gewoon euro 95, zoals voorgeschreven.

Jongh (0), 15 jaar geleden

Het probleem is eindelijk opgelost!

Na zo'n half jaar gereden te hebben toch weer grote ergernis, nu naar een tuner gegaan, deze had de problemen vrij snel gevonden. Scoop op het injectorsignaal, deze viel af en toe weg, dit zat in de grote stekker waar je hele draadboom doorheen gaat. Daarna verder gaan zoeken, het bleek nu dat de luchtinlaattemperatuursensor in combinatie met de magneetklep die de verlengde luchtinlaat in werking stelt niet werkte. Hierdoor kwam de auto vermogen tekort, liep niet goed stationair en gaf een hik met gas los-intrappen, dus precies op de grens van nullast naar deellast. Hij rijdt nu weer helemaal soepel en top!!

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

Bedankt Jongh voor je reply. Kan hier zeker iets mee in de toekomst. Een punt waar ik echt niet over had nagedacht om te controleren, ook nooit ervaring mee gehad. Misschien zag ie iets op de vermogenbank wat ik dus niet kon waarnemen. In ieder geval goed vakkundig opgelost!

Veel rijplezier nog.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.