Ford Focus: themperatuur meter loopt op

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

hallo

we hebben een probleem met een ford focus

als je de auto koud pakt start en rijd de straat uit staat de themperatuur meter al in het midden , blijf je in de stad rijden is er niks aan de hand
op de snel weg ook niks aan de hand bij 120km ga je 130 rijden loopt de meter in het rood . ga je weer 120 rijden is de meter weer in het midden..

tellers , sensor . computer is allemaal al een keer uitgewisselt . uitlezen geen fouten en tijden rijden ook niet , tijdens rijden is de temp volgens computer normaal.

wie heeft een tip ?

gr daan

danielknepper

Geplaatst door danielknepper (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Probeer eens een andere thermostaat..

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Radiateur verstopt, of de lamellen verteerd??

danielknepper (0) PRO, 16 jaar geleden

de motor temperatuur is goed ,daar is niks mis mee alleen de themperatuur meter is niet wijs .....

zou bijna denken dat het in de bedrading zit......

maar we zoeken verder

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

Je moet eens controleren of de spanning die op de temperatuursensor staat varieerd bij diverse toerentallen.
Het is zo dat die spanning bij alle toerentallen gelijk moet blijven. Als ik het goed heb ongeveer 7 volt
Als die spanning met een hoger toerental toeneemt zal ook de stroom van je meter hoger gaan staan,dus hoger aanwijzen. gr Bas

Keimpen (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat gebeurd er als je de temperatuursensor niet aansluit ?.

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

Dan heb je geen aanwijzing op je temperatuurmeter gr Bas

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Keimpen]Wat gebeurd er als je de temperatuursensor niet aansluit ?.[/quote]
De temperatuursensor zit rechtstreeks aangesloten op de computer, als je die lostrekt zal de computer de temp.meter naar rood toe laten gaan en zal de koelventilator continu draaien.

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=bastiaan43]Dan heb je geen aanwijzing op je temperatuurmeter gr Bas[/quote]
klopt niet

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

Dokter er zitten toch 2 sensoren in een voor de meter en een voor de computer. Ik heb het over de sensor van de meter. gr bas

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=bastiaan43]Dokter er zitten toch 2 sensoren in een voor de meter en een voor de computer. Ik heb het over de sensor van de meter. gr bas[/quote]
niet bij de nieuwere auto's (zoals de focus e.d.)
dit is mede gedaan om de temperatuurmeter constant te houden bij kleine temperatuurverschillen.

zo zie je bij dit soort auto's dus niet meer als de thermostaat opengaat (temp daling) of als er in de file gereden wordt (temp verhoging).
pas als de temp. echt oploot zal de computer de meter hoger zetten.

ressort (0), 16 jaar geleden

Daan,
Pen de oplossing ff neer wil je !
Ressort

danielknepper (0) PRO, 16 jaar geleden

sorry : ressort .
ik heb de oplossing niet . ik maak een extra tempzender met een digitaal display en dan kan de klant lekker rijden.

ressort (0), 16 jaar geleden

Danielknepper,
Toch bedankt voor je reactie boy!
Ressort

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.