Volkswagen Polo: Motortoerental

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4 - 16V - 100pk

Motor reageert met vertraging op het gaspedaal en blijft doortrekken bij 'gas los'. Tijdens stationair draaien met ingeschakelde alarmverlichting pulseert het motortoerental op het knipperritme van de verlichting. Inlaattraject is met regelmaat gereinigd (nooit extreem vervuild geweest!). Koude motor slaat vaak af bij gasgeven vanuit stationair, er is een duidelijk 'gat' te voelen. Tijdens de koude fase is ook een dof motorklapperen (ratelen) te horen bij stat. draaien en accelereren. Dit geluid wordt minder bij opwarmen van de motor en verdwijnt na een poos helemaal. Het is geen lekke klepstoter!
Alvast dank voor serieuze beantwoordingen.
Rem.H

vw-veteraan

Geplaatst door vw-veteraan (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat je 2 problemen hebt:
1e: storing uit laten lezen,waarschijnlijk gasklephuis reinigen en met de testkast in basis zetten.
2e: Deze blokken hadden last van kantelende zuigers,maar laat het eens aan een garage horen.

vw-veteraan (0), 16 jaar geleden

[quote=ricky]Ik denk dat je 2 problemen hebt:
1e: storing uit laten lezen,waarschijnlijk gasklephuis reinigen en met de testkast in basis zetten.
2e: Deze blokken hadden last van kantelende zuigers,maar laat het eens aan een garage horen.[/quote]
Rick bedankt voor het snel reageren.
Bij uitlezen "Geen storing", evenals bij vorige uitlezingen! Momenteel reeds het 3e nieuwe gasklephuis op de motor en het 4e (!) motorregelapparaat waarvan 1 testexemplaar van Pon hetgeen goed functioneerde echter ingeleverd moest worden. Op eenzelfde exemplaar ben ik vandaag de dag nog aan het wachten. Het blijft tobben met deze motor/elektronica!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.