Ford Ka: vraagje vliegwiel

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: ?

hallo,
nu heb ik al voor de 3de keer een fordje binnen met een slechte starterkrans. dit is nu een Ka, maar heb het twee keer eerder gehad bij fiesta. komt deze slijtage door een slechte startmotor of uitlijning? of is het gewoon een kwaal en moet ik alleen nieuw vliegwiel monteren en klaar? niet dat het dingetje over 10.000 hetzelfde probleem heeft.

timhoeks2

Geplaatst door timhoeks2 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik zou de startmotor controleren of ook vervangen.

Suc6

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

om welke reden dan?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

misschien dat de bendix blijft hangen?

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

blijft niet hangen, grijpt gewoon niet in de starterkrans. dit doet zich misschien eens in de 20 keet starten voor.maar denk dat het geen kwaal is dan. anders hadden er wel mensen van gehoord en bij ford zeiden ze ook dat het nooit voor kwam.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb hetzelfde gehad met een chrysler voyager 2.4 uit 2002.
een hele rij tanden eraf.
startmotor laten testen en was ok.
dealer gebeld, kwam noooooooit voor, maar ze hadden wel de startmotor en vliegwiel op voorraad.
komt nooit voor mijn kont!

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=timhoeks2]om welke reden dan?[/quote]
de tanden van de startmotor zullen ook wel wat slijtage sporen hebben.

Rolf de Jongh (0) PRO, 16 jaar geleden

Meestal kun je bij Ford een losse starterkrans verkrijgen vervang ook in zo,n geval altijd het ronsel van de startmotor

Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden

Met een vijltje de tanden van de starterkrans wat vlak vijlen en een nieuwe startmotor wil vaak helpen. Lijkt een hele klus, maar vaak zie je op slechts 4 plekken dat de tanden wat zijn beschadigd. Dit al wel 5x meegemaakt en tot nu toe geen starterkrans hoeven vervangen. Als de tanden helemaal weg zijn is het natuurlijk einde verhaal.

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

aha, nu komen de verhaaltjes toch boven water! zal het zo eens proberen, thanks siem!!
en een chrysler voor je kont lijkt mij ook niks, stel je voor dat ie naar binnen rijdt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.