Ford Focus: Focus; 1.6i-16v-wagon 2001 centrale deurvergrendeling pendelt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i 16V

Wanneer mijn cliënt met de afstandsbediening de deuren opent, dan gaat hij lopen pendelen. Maar de deuren gaan hierbij niet open en/ of op slot, dat is zichtbaar omdat de binnen deurhendels niet heen en weer gaan. Het pendelen is overal hoorbaar, dus in voor- en achterportieren. Het linker voor portierslot is reeds 2X vervangen. Er zat veel tijd tussen de 1ste en 2de vervanging, want dit is een servicebrief waarbij je het linker voor portierslotmechanisme moet vervangen (de vorige ging namelijk onder het rijden de portieren spontaan op slot en was het open en dicht gaan niet echt aanwezig of in mindere mate).

Het pendelen hebben wij nooit geconstateerd, maar altijd vindt dit plaats bij cliënt.

Ik wil dit probleem nu echt definitief oplossen, dus gaat cliënt een week in een auto van ons rijden vanaf de eerste dag van 1 week.

Heeft iemand wat tips? Het rechter voor portierslotmechanisme stuurt niet de rest aan, want als ik daar dat portier mee open doen dan gaat de rest niet mee. Maar het kan denk wel zo zijn, dat als één slot niet mee werkt dat er dan dus weerstand ontstaat en het linker voor portierslotmechanisme hierdoor in de problemen komt en dus gaat pendelen? Waardoor de rest ook mee gaat doen?

Ik denk zelf eerst het stekkertje van het rechter voor portierslotmechanisme te demonteren en de volgende drie dagen in de morgen te kijken of het dan over is. Blijft het dan weg vanaf maandag, dan bestel ik donderdag een nieuw portierslotmechanisme voor het rechter voor portier. Vervangen en dan is de auto vrijdag klaar.

Hier op problemcar geeft ook heel vaak het rechter voor portierslotmechanisme problemen.

Ik hoor graag jullie tips en of aanwijzingen/ oplossing!

600rr

Geplaatst door 600rr (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

600rr (0) PRO, 16 jaar geleden

Rechter voor portierslot vervangen. Alle problemen zijn nu verleden tijd.

Geef dus geen zekerheid bij alleen het vervangen van het linker voor portierslotmechanisme en overleg dit goed met je klant.

Of je moet gewoon eerst het rechter stekkertje van het slotmechanisme eraf halen en dan de klant laten rijden en na 2 weken kijken of de klachten over zijn... Dan weet je welk slot aan vervanging toe is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.