Ford Focus: Uitbouwen brandstofpomp focus diesel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel

Hallo,

Ik moet een brandstofpomp van een Focus vervangen.
Vraag is , kan de distributieketting blijven zitten en hoe krijg ik voldoende
ruimte achter de pomp om deze te verwijderen, er blijft een aluminium steun zitten.
Deze lijkt mij moeilijk te verwijderen.

Wie kan mij helpen of weet een verwijzing op internet met een handleiding.

Gerard.

Gerard van Ingen

Geplaatst door Gerard van Ingen (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

ik weet wel dat je speciaal gereedschap nodig bent om het tandwiel op z n plek te houden anders krijg je de pomp er niet uit leen ik meestal bij de ford anders wordt t knap lastig en voor de rest moet je wachten op een antwoord van iemand anders het is in ieder geval geen mooi werk

gr.marco

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Je hebt alleen speciaal gereedschap nodig om motor op tijd te houden. Motor om te beginnen op tijd zetten.
Distributieriem demonteren.
Dynamo met geleideas demonteren
Steun van dynamo demonteren
Let op als er airco op zit moet je de pomp ook los draaien, de pomp kan je laten hangen.
Steun van inspuitpomp demonteren
Inspuitleidingen los halen.
Ook van bovenaf div dingen los maken zoals intercooler..\
3 boutjes van inspuitpomptandwiel loshalen, tandwiel demonteren.
4 torxbouten losnemen.
3 torx bouten door de poelie van inspuitpomp losnemen, pomp verwijderen...

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

wat een werk zo ben blij dat ik niet bij jou een pomp laat vervangen ben ik een keer duurder uit dan bij de ford

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit moet echt allemaal los hoor, anders kom je er echt niet bij.
Die aluminium steun van de dynamo zit over de bevestigingssteun van de pomp heen.
Lijkt veel werk hoor, maar binnen een uur is ie los

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

en als de pomp vervangen is moet je niet schrikken als je niet kan starten dit komt omdat de pomp ingeleerd moet worden in je start onderbreker (pats) en je heb een lang torx dopje nodig on de pomp los te draaien op het distributie huis ps ook ALTIJD het brst.filter vervangen en de keering/pakking van de distributiewaar de pomp doorheen gaat

Gerard van Ingen (0) PRO, 16 jaar geleden

Postie, en andere die gereageerd hebben,

Bedankt voor jullie tips, ik had niet gezien dat de dynamosteun los zit van het distributie huis.
Wat het inleren betreft , pomp is geleverd als vrijgeschakeld.
Lasaulec adviseert voor het starten de auto 20 minuten op contact te laten staan.

Gerard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.