Ford Ka: Kachel blijft koud, kachelslangen wel warm

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

De kachel blijft koud, de slangen worden wel warm.
Hoe kan ik de kachelkraan controleren en waar zit deze?
Hebben jullie nog een andere hint waar het probleem kan zitten.

Ik heb inmiddels inderdaad de kachelkraan gevonden. Deze doorgemeten, is defect.
Nieuwe besteld en vervangen, werkt weer top.
Bedankt voor de ondersteuning.

iwalker

Geplaatst door iwalker (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Pascal Limpens (0) PRO, 16 jaar geleden

het kan ook dat de klep (warm/koud) vastzit. Als beide slangen van de kachelradiator warm zijn lijkt me dat
het probleem.

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

Vaak is de kachelkraan stuk, deze zit onder de paravant.
De 2 slangen die je in de motorruimte ziet zitten op het uiteinde van de kraan.

Suc6

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Pascal Limpens]het kan ook dat de klep (warm/koud) vastzit. Als beide slangen van de kachelradiator warm zijn lijkt me dat
het probleem.[/quote]
Ter info:

Ka heeft geen warm/koud klep maar een elektrisch bediende kraan.

Suc6

rover416 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Doktor][quote=Pascal Limpens]het kan ook dat de klep (warm/koud) vastzit. Als beide slangen van de kachelradiator warm zijn lijkt me dat
het probleem.[/quote]
Ter info:

Ka heeft geen warm/koud klep maar een elektrisch bediende kraan.

Suc6[/quote]
Klopt die klep zit tussen de 2 kachelslangen. met één stekkertje. Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad bij een Fiesta 1999, de kachel werd namelijk niet meer koud! Vervelend in de zomer ;-) Je kunt de complete unit gewoon krijgen bij de dealer, en monteren. Het probleem is dan opgelost.

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

is veelvoorkomend probleem, je kan dit klepje controleren bij warm stand moet deze open staan !

kan ook aan het bedieningspaneel binnen liggen, minder voorkomend => is allemaal uit te meten maar niet op 1,2,3 uigelegd !

niels63 (0) PRO, 16 jaar geleden

nog makkeljker, bij werkende kraan moet pulseren in slang voelbaar zijn bij kachelknop
tussen warm en koud in, is pulseren niet voelbaar en kachel alleen warme lucht is kraan kapot.

alleen koud en geen pulseren kan ook paneel zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.