Ford Fiesta: bougie afgebroken fiesta 1.3 i

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3/i

Bougie net boven bougiegat afgebroken.
Hoe verwijder ik het restant bougie.
Uitboren en dan eventueel een helicon monteren?
Weet er iemand een andere oplossing.

admimpen

Geplaatst door admimpen (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kop verwarmen met een brander en dan met een linkse tap .......

Gr.

admimpen (0) PRO, 16 jaar geleden

Kop verwarmen om bougiegat.
hoe warm is warm,roodgloeiend of gewoon goed heet?
Bedankt trouwens voor de snelle reactie.
groetje`s Ad

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

Goed inspuiten met roestoplosser, sarten met alle bougies eruit zodat het restant porselein eruit vliegt (leg er wat overheen ander schiet hij ergens tegenaan) en dan met een torx dop het restant eruit halen.

dit komt vaak voor trouwens, er blijft water achter en je moet wat nikkelvet aan het schroefdraad smeren.

Voor volgende keer: eerst met een pijpsleutel(15mm) op de zeskant van de bougie tikken zodat deze los schrikt voordat je gaat draaien.

Suc6

fordis (0) PRO, 16 jaar geleden

ik los dit op door porcelein er uit te halen en er dan een bout M10 op te lassen rond het ijzergedeelte scchroefdraad.
Dit lukt altijd! succ6

tinuss (0) PRO, 16 jaar geleden

Porselein verwijderen en een veeltand dop (10) er in meppen, gaat altijd

DodgeDriver (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb ik al een paar keer meegemaakt...:-(
Zelf haal ik het porselein eruit en buig de massaelektrode naar beneden, dan met een los ijzerzaagblad de
vastzittende huls doorzagen ( niet te ver schroefdraad in de kop beschadigen) dan is de spanning eraf en kun je met een beiteltje of doorslag zo de bougiehuls eruit draaien.
Bij Ford hebben ze nu geen stalen bougies meer ,maar ander materiaal (roest minder snel vast aan de kop).
Wel goed in de kopervet o.i.d. zetten !

Suc6!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.