Ford Focus: focus start niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 tddi

Ik heb Focus 1.8 TDI 66kw binnen staan en deze start niet 4 gloeibougies defect + volgende
PCM uitgelezen en gewist heb volgende codes
P1344 - circuit gaspedaalsensor
P0110 - IAT sensor
P1664 - Inspuitpomp
P1564 - I£nspuitpomp minderd vraag brandstofhoeveelheid
Na wissen komen deze codes terug
Iemand ervaring lijkt me onwaarschijnlijk alles alles defect is
Wie kan me helpen?

sveke

Geplaatst door sveke (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je de codes nu eens wist, en zonder contact uit te zetten en te starten een herscan doet, zijn dan alle codes gewist?
IAT sensor zit op de intercooleer, stekker toevallig niet los liggen
Vaak is het zo dat de P1664 en P1564 niet te wissen zijn, dan is de brandstofpomp overleden.
Vaak als klacht dat ie onder het rijden is afgeslagen.
P1344 van gaspedaal kan ook veroorzaken dat ie niet aan wil slaan, maar kan ook een gevolg zijn.

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

draai de wartels op de verstuivers eens iets los om te kijken of er tijdens starten brandstof onder druk eruit komt, als het een zeikstraaltje is dan is inderdaad (in combi met P1664 en P1564) de pomp stuk.

De P1344 kan al een oudere zijn, bij 1 foutcode op het gaspedaal blijft hij gewoon functioneren.
Dat het gaspedaal uiteindelijk ook sneuveld mag geen wonder zijn, ze gaan vaker stuk.

john05 (0) PRO, 16 jaar geleden

als er dan een zeikstraal uit komt wil niwt altijd zeggen dat pomp defect is ik heb al gehad dat alleen de verstuivers dan defect zijn

sveke (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb pomp vervangen probleem opgelost

Merci allemaal

p.fenslage (0) PRO, 15 jaar geleden

moest je de pomp ook in laten leren bij de ford dealer of startte hij meteen na vervanging , en ging het startblokkeringsled

net boven de klok knipperen of niet??

C. Renes BV Bosch Diesel (0) PRO, 15 jaar geleden

Inleren moet altijd... Voor zoveer ik weet tenminste!

Groet,

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Tenzij je een nieuwe, dus niet gereviseerde pomp hebt, dan is het een paar keer op contact zetten voldoende

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.